Wij vergelijken. Jij bespaart.
Ben Woldring
Vragen? Wij zijn vandaag bereikbaar tot 22.00 uur
Eneco
61% van de klanten raadt Eneco aan.
24% zegt Eneco misschien aan te raden.

Eneco reviews, informatie & waardering

Om je te helpen bij je keus, willen wij u zoveel mogelijk informatie over de facturatie en geleverde diensten van Eneco geven. Twijfel je nog? Lees dan de Eneco ervaringen en beoordelingen. Is Eneco je energieleverancier en wil je zelf een ervaring en/of beoordeling over Eneco plaatsen? Bij klantervaringen kun je uw ervaringen en beoordeling over Eneco met andere consumenten delen.

Vergelijk alle pakketten van Eneco
Het voordeligste actiepakket van Eneco!
EuropeseWind + Gas 1 jaar vast Actie
Welkomstpremie
€ 190
Jaarprijs
€ 2004,06
61%
van 127 klanten zou deze leverancier aanbevelen
24% misschien 15% niet

Klantervaringen

Geverifieerde beoordeling
1
Prijsstelling: 1
Online dienstverlening: 1
Facturering: 1
Klachtenafhandeling: 1
Duurzaamheid: 1
Overstapproces: 1
Klantenservice: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
W.VAN ZOOMEREN 21-1-2019 - 12:28

Slechte service en communicatie
Ik wilde informatie en werd direct als klant beschouwd

Moest € 50 BOETE BETALEN, IS NOG NIET AFGEHANDELD!!!!!!!

HELE SLECHTE ZAAK

  • GEEN ENKELE
  • BETERE COMMUNICATIE TUSSEN EVENTUELE KLIENT, ADMINISTRATIE KLANTENSERVICE
  • EN FINANCIELE ADMINISTRATIE
  • WERKEN LANGS ELKAAR HEEN
Geverifieerde beoordeling
9
Klantenservice: n.v.t.
Overstapproces: 9
Prijsstelling: 9
Duurzaamheid: n.v.t.
Online dienstverlening: n.v.t.
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Facturering: 9
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
B.Obbens 20-1-2019 - 17:41

alles perfect geregeld!

Beoordeling
3
Prijsstelling: 4
Online dienstverlening: 8
Klantenservice: 1
Duurzaamheid: n.v.t.
Facturering: 1
Klachtenafhandeling: 1
Overstapproces: n.v.t.
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
JH v Toor 17-1-2019 - 20:53

Eneco dupeert klanten met vervalste meterstanden en nota’s
De wettelijke salderingsregeling voor zonnepanelen is ingegaan in 2004. De dubbeltarief ferrarismeter geeft in 2018 op laag tarief gebruik, en op normaal tarief teruglevering aan. Na saldering volgens de regeling op de website van Eneco dient alleen de netto energie op het laag tarief afgerekend te worden.
Anno 2018 is Eneco nog steeds niet in staat om de salderingsregeling correct in zijn administratie te verwerken. Er komt een correctienota 2017 met een vervalste meterstand, en een jaarnota 2018 met een vervalste meterstand. Ruim 700 kWh normaal tarief stroom wordt terugbetaald op het tarief van 2017 en opnieuw in rekening gebracht op het hoger tarief van 2018. Wanneer de bakker het geld van het brood van vorig jaar teruggeeft, en het vervolgens tegen de hogere verkoopprijs opnieuw in rekening brengt begrijpt iedereen dat dit echt niet kan. Als Eneco dit met stroom doet is dit voor Eneco schijnbaar de normaalste zaak van de wereld.
Bij schriftelijke navraag wordt eerst gedaan alsof er niets aan de hand is. Wanneer de vervalsingen met bladzij nummer en kopje worden aangewezen volgt een telefonische reactie van Eneco. Eneco legt uit dat hun administratie niet kan omgaan met het terugleveren van stroom. Daarom is de meterstand 2017 “aangepast”. Eneco geeft toe dat de stroom tegen het hogere tarief van 2018 is afgerekend, maar vindt het niet nodig om dit te compenseren, omdat de klant al teveel voordeel geniet. Dat de klant het hier niet mee eens is vindt Eneco niet belangrijk. Eneco vind de investering in systeem aanpassing te kostbaar, omdat de salderingsregeling wordt afgeschaft.
Bij het afschrijven van de jaarnota 2018 wordt een veel hoger bedrag afgeschreven. Het onnavolgbare “te goed” moet schijnbaar toch wel betaald worden. Eneco heeft na bijna 3 weken nog steeds niet gereageerd op de vraag over deze te grote afschrijving.
Het gesjoemel van Eneco met meterstanden en nota’s is voor Eneco een win-win situatie:
1) Eneco doet geen investering om correcte nota’s te kunnen maken
2) Gesjoemel met meterstanden en nota’s leveren extra inkomsten op.
Voor de klant is het een loose-loose situatie:
1) Door het gesjoemel worden de energie nota’s nog ingewikkelder.
2) Door het gesjoemel betaald de klant te veel.
3) Door de vervalste meterstand is het nieuwe maandbedrag te hoog.

  • D
  • Eneco dupeert klanten met vervalste meterstanden en nota’s
Geverifieerde beoordeling
8
Online dienstverlening: n.v.t.
Overstapproces: 9
Facturering: 7
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Klantenservice: n.v.t.
Duurzaamheid: 7
Prijsstelling: 7
Ik zou deze leverancier aanraden
Misschien
a van druten 17-1-2019 - 16:36

Ik heb wel nare ervaring met mijn vorige leverancier Budget Energie,met de eindafrekening hielden
ze euro 40 in voor 2 mailtjes die ze gestuurd hebben

Geverifieerde beoordeling
8
Duurzaamheid: 8
Facturering: 8
Klantenservice: 8
Klachtenafhandeling: 8
Online dienstverlening: 8
Prijsstelling: 8
Overstapproces: 8
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
Ben Rus 17-1-2019 - 11:56

Ik ben zover zeer tevreden met mijn keuze voor eneco, het maandelijkse voorschot hebben ze €15
lager gesteld als mijn vorige energieleverancier.
Ik heb ook niet gehoord dat het voorschot omhoog moet vanwege de hogere energiebelasting,
zoals bij andere maatschappijen

Geverifieerde beoordeling
9
Overstapproces: 9
Online dienstverlening: 10
Facturering: 9
Klantenservice: 9
Prijsstelling: 9
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Duurzaamheid: 9
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
W. van Breugel 17-1-2019 - 10:47

Mijn jaarlijkse overstap van leverancier is wederom vlekkeloos verlopen. Aanbiedingen staan duidelijk en correct op papier. De medewerkers behulpzaam en bekwaam.

  • alle relevante gegevens worden schriftelijk verstrekt
  • geen
Beoordeling
1
Prijsstelling: 1
Duurzaamheid: n.v.t.
Klantenservice: n.v.t.
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Facturering: 1
Overstapproces: n.v.t.
Online dienstverlening: n.v.t.
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Motamedinia 13-1-2019 - 12:31

Deze week monteur van eneco over de vloer gehad, ging onverichtte zaken weer weg . Monteur is 10 minuten in ons pand geweest waar wij camerabeelden van hebben, nu hebben wij een rekening van 152 euro gehad voor 1 uur week en overige kosten. Schandalig om zo de consument geld afhandig te maken. Wij zullen ook niet betalen en bezwaar maken.

  • Geen
  • Alles

Reacties

Eneco Webcare 14-1-2019 - 14:22
Hallo,

Bedankt voor je review. We helpen je graag verder om uit te zoeken wat er precies in rekening wordt gebracht. Daar biedt dit kanaal helaas geen ruimte voor. Ik vraag je daarom om contact met ons op te nemen via bijvoorbeeld Facebook, Twitter of WhatsApp (06-13220600). Wij zijn ook telefonisch te bereiken op 088 - 8 955 955 (gebruikelijke belkosten).

Alvast bedankt.

Vriendelijke groet,
Eneco Webcare
A.G.Schot 13-1-2019 - 10:46

U bent te vroeg om analyse te vragen wij beginnen pas op 1 februari met Eneco dus u ben een jaar te vroeg??
gr.A.G.S.

  • De aanvraag ging van eigens zeer goed!!
  • Ik zou het niet weten.
Geverifieerde beoordeling
8
Prijsstelling: 7
Klantenservice: n.v.t.
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Overstapproces: 9
Duurzaamheid: n.v.t.
Online dienstverlening: 8
Facturering: 8
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
Stan 12-1-2019 - 10:38

Een vlekkeloze overstap via Gaslicht.com!

Geverifieerde beoordeling
9
Overstapproces: 10
Facturering: 10
Klachtenafhandeling: 10
Prijsstelling: 8
Online dienstverlening: 10
Duurzaamheid: 8
Klantenservice: 10
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
G.Schutter 9-1-2019 - 22:25

We stappen al jaren over via Gaslicht.com en dat gaat altijd goed, geen problemen.

  • Overstappen zonder zorgen
  • Geen