Wij vergelijken. Jij bespaart.
Ben Woldring
Vragen? Wij bellen je graag terug
Eneco
69% van de klanten raadt Eneco aan.
19% zegt Eneco misschien aan te raden.

Eneco reviews, informatie & waardering

Om je te helpen bij je keus, willen wij u zoveel mogelijk informatie over de facturatie en geleverde diensten van Eneco geven. Twijfel je nog? Lees dan de Eneco ervaringen en beoordelingen. Is Eneco je energieleverancier en wil je zelf een ervaring en/of beoordeling over Eneco plaatsen? Bij klantervaringen kun je uw ervaringen en beoordeling over Eneco met andere consumenten delen.

Vergelijk alle pakketten van Eneco
Het voordeligste actiepakket van Eneco!
EuropeseWind + Gas 1 jaar vast Actie
Welkomstpremie
€ 215
Jaarprijs
€ 1857,14
69%
van 182 klanten zou deze leverancier aanbevelen
19% misschien 12% niet

Klantervaringen

Geverifieerde beoordeling
9
Duurzaamheid: 9
Online dienstverlening: 9
Facturering: 8
Prijsstelling: 9
Klachtenafhandeling: 9
Overstapproces: 8
Klantenservice: 9
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
Erica Muhs 16-10-2018 - 11:03

Eneco doet er alles aan om je overstap goed te laten verlopen. Ook Nuon mijn leverancier van vorig jaar deed t goed. Nuon blijft echter bellen om je als klant te houden en dat vond ik ergerlijk. Alleen overstap via gaslicht.com is voor mij verreweg de beste optie om de alsmaar stijgende tarieven de baas te zijn.

  • Jaarlijkse overstap loont!
  • Geen
Geverifieerde beoordeling
9
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Online dienstverlening: 9
Klantenservice: n.v.t.
Overstapproces: 10
Facturering: n.v.t.
Duurzaamheid: 8
Prijsstelling: n.v.t.
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
Ger 16-10-2018 - 10:54

Bijna Probleemloos

  • Betere communicatie vanuit Eneco na aanmelding
Geverifieerde beoordeling
9
Prijsstelling: 8
Online dienstverlening: 10
Facturering: 9
Overstapproces: 10
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Duurzaamheid: 9
Klantenservice: 10
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
R. Kruijt 15-10-2018 - 17:07

Alles is heel soepel gelopen en de overstapbonus werd direct uitbetaald. M.i zijn ze hierin uniek!

Geverifieerde beoordeling
8
Klantenservice: 8
Prijsstelling: 8
Online dienstverlening: 8
Overstapproces: 8
Facturering: 8
Klachtenafhandeling: 8
Duurzaamheid: 8
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
Speelman 14-10-2018 - 20:23

Alles was prima geregeld

Geverifieerde beoordeling
7
Facturering: 4
Klantenservice: 8
Overstapproces: 8
Prijsstelling: 8
Klachtenafhandeling: 8
Duurzaamheid: n.v.t.
Online dienstverlening: 7
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
Geer 14-10-2018 - 10:19

En weer werd mijn voorschot flink hoger na het overstappen. Vorig jaar ging dat precies zo.
Telefoontje met Eneco leerde dat ze uitgaan van het gemiddelde verbruik over de laatste vijf jaar. Ik heb pas twee jaar zonnepanelen en dan gaat het dus fout.
Eneco heeft het voorschot na mijn telefoontje direct verlaagd.

  • Duidelijke mails tijdens het overstappen
  • Snelle klachtafhandeling
  • Rekening houden met teruglevering!
Geverifieerde beoordeling
8
Duurzaamheid: 8
Prijsstelling: 7
Klantenservice: 7
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Online dienstverlening: 8
Overstapproces: 9
Facturering: 8
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
A.J. Zomerman 9-10-2018 - 10:28

Het is zeer belangrijk dat de energieprijzen van de diverse aanbieders zo scherp mogelijk worden gehouden. Dat lukt m.b.v. Gaslicht.com uitstekend ! Elke keer is een leverancier op deze manier eigenlijk verplicht om weer een nieuwe actie of aanbieding te verzinnen !

  • De overstap is geruisloos gegaan.
  • Even via de mail contact of alles m.b.t. de overstap naar wens is verlopen
Geverifieerde beoordeling
2
Klantenservice: 2
Online dienstverlening: 4
Klachtenafhandeling: 2
Prijsstelling: 2
Duurzaamheid: n.v.t.
Facturering: 2
Overstapproces: 2
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
F. Vredeveldt 3-10-2018 - 13:25

Omdat ik klant was bij E-On wat Eneco is geworden gebruik gemaakt via Gaslicht.com van verlengingsaanbod van Eneco. Dus eigenlijk bleeft ik bij Eneco. Blijkt dat Eneco Zuid-Nederland een totaal andere partij is dan Eneco-Services. Zie door de bomen t bos niet meer.

  • Geen
  • Probleem van integratie van 2 partijen binnen Eneco niet bij klant neerleggen

Reacties

Eneco Webcare 3-10-2018 - 14:12
Beste,

Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Eeuwig zonde om te lezen dat de overname van E.ON voor onduidelijkheid zorgt. E.ON draagt de tijdelijke naam Eneco Zuid Nederland en is ook, tot de integratie van alle klantgegevens rond is, verantwoordelijk voor alle vragen. Sorry dat dit verwarrend is. Vanaf aanstaande maandag 8 oktober is dit verleden tijd en kunnen alle vragen gesteld worden aan Eneco services.

Groet,
Eneco Webcare
Geverifieerde beoordeling
9
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Klantenservice: 9
Duurzaamheid: 9
Online dienstverlening: 9
Prijsstelling: 9
Overstapproces: 9
Facturering: 9
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
R.B. 2-10-2018 - 10:04

Overstap ging vlekkeloos. Jaarafrekeningen overzichtelijk, gespecificeerd en correct.

  • Overstap ging vlekkeloos
  • Jaarafrekening overzichtelijk
  • Jaarafrekening gespecificeerd
  • Jaarafrekening correct
Geverifieerde beoordeling
7
Prijsstelling: 8
Overstapproces: n.v.t.
Online dienstverlening: 4
Facturering: 9
Duurzaamheid: 8
Klantenservice: 8
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
Maurice Kik 1-10-2018 - 20:31

Omdat we nu volop aan het klussen zijn in het huis, zijn we nog niet continu volledig energie aan het verbruiken. Ik heb hierop mijn termijnbedrag aangepast, en dat verliep erg soepel. Ook is het erg overzichtelijk welke mogelijkheden er zijn m.b.t. verschillende soorten energiecontracten.

  • Ik kan goed merken dat klantvriendelijkheid hoog in het vaandel staat bij Eneco aan de wijze waarop de telefoongesprekken worden gevoerd door de medewerkers. Zijn bereidt om hun klanten te helpen.
  • Toen ik mijn termijnbedrag aan wilde passen via de website, had ik wat problemen. De website functioneerde toen niet goed naar behoren, als ik bijvoorbeeld van tabblad wisselde van "Termijnbedrag aanpassen" naar "Mijn gegevens", dan sprong de browser telkens terug naar "Home". Het is uiteindelijk toch gelukt, dat wel, maar het hoort niet zo te zijn naar mijn mening. Toen ik het een aantal dagen later weer probeerde, had ik hetzelfde probleem. Wat ik wilde doen is overigens wel gelukt, maar wel met het bovengenoemde probleem.
Geverifieerde beoordeling
3
Duurzaamheid: n.v.t.
Klantenservice: 1
Prijsstelling: 7
Online dienstverlening: 1
Overstapproces: 1
Facturering: 7
Klachtenafhandeling: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Dick Wassink 29-9-2018 - 11:07

Maakte gebruik van verlengingsaanbod van Eneco voorheen EON en dacht dus als oude klant verder te gaan maar dat was een misvatting. Kreeg diverse malen de vraag om meterstanden door te geven terwijl ik dat al had gedaan. Wij hadden kennelijk moeten weten dat er een eneco zuid en nog een andere eneco was. Klantenservice hielp niet echt mee. Maar goed, over een klein jaar loopt dit verlengingscontract af en dan stappen we gewoon weer over.

  • ????????

Reacties

Eneco Webcare 1-10-2018 - 15:01
Goedemiddag Dick,

Bedankt voor jouw review, erg zonde van het totaalcijfer natuurlijk! Onduidelijkheden nemen we graag weg. Zoek je ons op via Facebook of Twitter? We staan je graag te woord, alvast bedankt!

Groet,

Eneco Webcare