Wij vergelijken. Jij bespaart.
Ben Woldring
Vragen? Wij zijn vandaag bereikbaar tot 22.00 uur
Vergelijk energie en bekijk hoeveel u kunt besparen
Energie vergelijken
Essent

Essent reviews en ervaringen

Bent u benieuwd naar de ervaringen van andere klanten over Essent? Lees hier de Essent ervaringen en reviews. Is Essent uw energieleverancier? Laat bij klantervaringen uw eigen ervaringen over Essent achter. Zo helpt u anderen een weloverwogen keuze te maken.

Klantervaringen over Essent

Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare ervaringen van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Energiewereld.nl. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De ervaring die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Klachtenafhandeling
1,0
Klantenservice
1,0
Mtb 15-9-2021 - 11:42

Vreselijk slechte service. Ons verbruik was volgens het overzicht in een maand waarin we de helft van de tijd niet thuis zijn geweest en nauwelijks energie verbruikt hebben gelijk aan de maand ervoor waarin we heel de maand thuis waren. De maand erna, waarin we ook heel de maand thuis zijn geweest, was het verbruik zelfs lager. Alle drie deze maanden waren zomermaanden. Dit riep bij ons vragen op en dus gaan bellen met de klantenservice. Eerste keer werd ik doorgestuurd naar de netbeheerder. Die gebeld, gaven aan dat ik toch echt bij essent moet zijn, en hen de tip kon geven dat ze contact met hen moesten opnemen als ze er niet uit kwamen zodat ik er niet tussen hoef te zitten. Tot 3 keer toe is mij toegezegd dat ze dat zouden doen. Nu net toen ik de klantenservice aan de telefoon had hebben ze mij beloofd met de netbeheerder te bellen terwijl ik in de wacht stond. Na 5 minuten in de wacht te hebben gestaan werd de verbinding verbroken. Ik ben echt witheet. Dit is al de vierde keer dat ik belde, en ik word gewoon afgescheept.

Overigens werd gaandeweg duidelijk dat er veel storingen zijn geweest waardoor het verbruik over een langere tijd wel uitgelezen kon worden, maar niet specifiek in een bepaalde maand. Dus heeft Essent maar gemiddelden in onze rapporten gezet, en ons hier helemaal niet over geïnformeerd. Dit roept bij ons extra vraagtekens op. Hoe kunnen wij nu achterhalen dat ons verbruik ook echt klopt? Wie gaat ons dit aantonen? Ze blijven met het verhaal komen dat het niet echt uitmaakt wat het verbruik per maand is, als de meterstanden aan het begin en eind van 1 boekjaar maar kloppen dan zou het goed zijn. Daar gaat het niet om, ik wil bewijs dat die meterstanden kloppen. Of Essent dit nu aantoont of de netbeheerder kan me niet schelen, zoek het onderling uit, wees transparant en informeer je klant.
Wij krijgen hierdoor echt het gevoel gewoon opgelicht te worden.

Slechtste service ooit.

  • Wees transparant, help je klant, scheep ze niet af, werk samen met de netbeheerder.
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare ervaringen van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Energiewereld.nl. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De ervaring die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Klachtenafhandeling
1,0
Online dienstverlening
1,0
Prijsstelling
1,0
Duurzaamheid
1,0
Facturering
1,0
Overstapproces
1,0
Klantenservice
1,0
Önder Gezer 7-9-2021 - 23:54

Zeer slechte service. Medewerkers hebben lak aan de klachten van de klanten. Er werd bij mij niet geïncasseerd door een fout. De volgende 6 maanden wel, maar moest voor maart opeens €60 incassokosten betalen terwijl het een voorschot is. Of ze konden gewoon nog een keertje proberen om te incasseren die machtiging hebben ze. Maar nee, €60 incassokosten worden ze rijker van.

  • Zo slecht dat het niet slechter kan
  • Alles kan beter
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare ervaringen van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Energiewereld.nl. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De ervaring die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Overstapproces
1,0
Prijsstelling
1,0
Online dienstverlening
1,0
Facturering
1,0
Duurzaamheid
1,0
Klachtenafhandeling
1,0
Klantenservice
1,0
Amber 9-6-2021 - 17:45

Blij te lezen dat meer mensen slechte ervaringen hebben met Essent. De ruweheid waarmee je te woord wordt gestaan door de klantenservice is bespottelijk. Ze denken alles maar tegen je als klant te kunnen zeggen ook al is het niet waar. Ons gezin gaat overstappen na een andere leverancier net als diverse familieleden en vrienden van ons. Zei willen ook niet meer bij een bedrijf als Essent zitten die mensen zo neerzet, niet serieus neemt of vals beschuldigen. Tevens denken we er over om aangifte te doen tegen Essent en de persoon die wij aan de lijn hebben gehad.

Reacties

Essent Webcare 10-6-2021 - 08:30
Hi Amber,

Poeh, zo te horen heb je geen prettig gesprek gehad met één van mijn collega's!
Ondanks het feit dat je gaat overstappen, zou ik toch graag met je nagaan wat er exact is voorgevallen.
Hopelijk kunnen we het toch nog netjes oplossen, dit zodat je ons niet met zo'n naar gevoel verlaat!

Zou je ons jouw berichtje toe kunnen sturen via Facebook/Twitter of mail (webcare@essent.nl) dit samen met je geboortedatum, adres- en naamgegevens?

Groetjes Tessa | Webcare Essent
4
Prijsstelling
8,0
Overstapproces
8,0
Klantenservice
1,0
Klachtenafhandeling
1,0
Facturering
1,0
schreuder 1-6-2021 - 21:53
Overgestapt via Energiewereld.nl

Bij het aangaan een mooie prijs voorhouden en later met een enorme naheffing komen zonder dat deze onderbouwt wordt. Daarop gereageerd en verduidelijking gevraagd zou binnen 14 dagen terug gebeld worden. Kreeg vervolgens een gespreksverslag waarin werd aangegeven dat ik om een betaalregeling gevraagd had (was helemaal niet het geval ik vroeg een onderbouwing). Daarop wederom gereageerd dat de inhoud van de brief onjuist was en een andere bevestinging wilde kreeg die gewoon niet. Moest niet zeuren. Nu dreigen met incasso maar nog steeds vraag niet beantwoord. (totaal 2 uur aan de telefoon voor een fout van hen en dan behandeld worden als een wanbetaler. Lijkt gewoon helemaal nergens op.

Opmerking van Energiewereld.nl 2-6-2021 - 08:02
Beste meneer/mevrouw Schreuder,

Bedankt voor uw review. Wat vervelend datu een naheffing ontvangen heeft maar geen uitleg hierover. Wilt u dit op de mail zetten naar info@gaslicht.com samen met de afrekening? Dan zoeken wij het graag voor u uit en nemen eventueel contact op met Essent.

Met vriendelijke groet,
Marlies

Reacties

Essent Webcare 2-6-2021 - 10:12
Bedankt voor je feedback!

Een bijbetaling is natuurlijk nooit fijn. Ik kan me heel goed voorstellen dat je wilt weten waar de bijbetaling vandaan komt.

Met de aanmelding geef je een verbruik door. Op basis van dat verbruik is er een voorschot bedrag verrekkend. Met de jaarafrekening wordt er na aanleiding van de meterstand gemeten wat je verbruik is geweest. Wanneer je meer hebt verbruikt betaal je bij, en wanneer je minder hebt verbruikt dan ontvang je geld terug.

Het is altijd goed om voor alle zekerheid de meterstanden op de jaarafrekening te controleren. Wanneer de meterstanden niet kloppen dan klopt ook het verbruik niet. We ontvangen dan graag de juiste meterstanden zodat we de jaarafrekening kunnen corrigeren.

Als je het fijn vind kunnen we samen de jaarafrekening controleren. Stuur je dan een e-mail met toelichting van je verhaal naar webcare@essent.nl?

Groetjes,
Mandy|Webcare Essent
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare ervaringen van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Energiewereld.nl. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De ervaring die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Facturering
1,0
Overstapproces
1,0
Online dienstverlening
1,0
Duurzaamheid
2,0
Klantenservice
1,0
Klachtenafhandeling
1,0
Prijsstelling
2,0
Smit 21-5-2021 - 12:19

Contract afgesloten voor 5 jaar. Maar contract was in eens anders dan we de afspraak hadden gemaakt. Vanaf begin gelijk gevraagd om contracten op papier te krijgen maar nooit ontvangen. Tevens zouden we een bonus krijgen van €300,-. Maar nooit ontvangen omdat ze contract in hun voordeel hebben veranderd. Daarnaast veroorzaken ze problemen met hun wanbeleid. De klantenservice mensen zijn ook niet goed opgeleid en zeggen per persoon steeds andere dingen. We zijn al een aantal maanden geleden overgestapt en bij de nieuwe leverancier bevalt het ons prima.

Voor ons gezin nooit weer Essent.

  • Niks
  • Heel heel veel, ze moeten 0.a een ander menselijker beleid gaan voeren.

Reacties

Essent Webcare 21-5-2021 - 14:41
Goedemiddag Smit,

Dit klinkt als een hoop gedoe. Vervelend dat je je tijd bij ons niet prettig hebt ervaren. Dat zie ik natuurlijk liever anders! Het helpt ook niet mee als iedereen steeds wat anders zegt. Ik zou graag met je mee willen kijken om te zien wat er allemaal gebeurd is. Zou jij ons kunnen benaderen? Zo kan je een mail sturen naar: webcare@essent.nl. Een privéberichtje via Facebook en Twitter kan ook. Als je de volgende gegevens meestuurt, kunnen we er meteen goed induiken:
- Je naam en geboortedatum
- Je postcode en huisnummer
- Het bericht dat je hier hebt gestuurd

Ik zie je bericht graag tegemoet!

Groetjes Maithe | Team Webcare Essent
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare ervaringen van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Energiewereld.nl. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De ervaring die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
3
Overstapproces
7,0
Klachtenafhandeling
1,0
Duurzaamheid
7,0
Online dienstverlening
1,0
Klantenservice
3,0
Facturering
1,0
Prijsstelling
1,0
Wilko 20-5-2021 - 12:14

Jaarcontract bij Essent gehad. Ruim op tijd opgezegd voor overstap andere leverancier. Kreeg echter 2 rekeningen. Jaar rekening en eindafrekening. De laatste van 10 dagen terwijl dit binnen het contract is. Daardoor klopt verrekening teruglevering zonnepanelen niet. In discussie daarover sturen ze Intrum incasso bureau op mij af. Heel vervelend omdat die als tussenpersoon gaat fungeren. Ze geven het over aan hun. Daardoor kom je er helemaal niet meer uit. Echt heel slecht.

  • Leek eerst goed na overstap
  • Een jaar afrekening sturen en bij geschil niet van kastje naar muurtje sturen en al helemaal niet een incasso bureau op iemand af sturen.

Reacties

Essent Webcare 21-5-2021 - 13:48
Goedemiddag Wilko,

Wat vervelend om te lezen dat je zo ontevreden bent. Ik kan me voorstellen dat het frustrerend is dat je er steeds niet uitkomt met ons.

Het klopt dat wij geen uitspraak meer kunnen doen over de openstaande bedragen, zodra er een incassobureau is ingeschakeld. Wel wil ik nog graag met je meekijken naar de reden waarom de rekeningen zo tot stand zijn gekomen. Hier durf ik nu nog geen uitspraak over te doen, ik heb daar je gegevens namelijk voor nodig.

Kan je ons een mailtje sturen naar: webcare@essent.nl? Een privéberichtje via Facebook of Twitter kan ook! Om goed aan de slag te kunnen, zou het super zijn als je meteen de volgende gegevens mee kan sturen:
- Postcode en huisnummer
- Naam en geboortedatum
- Jouw bovenstaande bericht.

Ik zie je berichtje graag tegemoet!

Groetjes Maithe | Team Webcare Essent
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare ervaringen van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Energiewereld.nl. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De ervaring die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Klachtenafhandeling
1,0
Online dienstverlening
1,0
Overstapproces
1,0
Klantenservice
1,0
Trijn Ebeltjes 18-5-2021 - 11:12

Essent geeft aan dat wij zijn overgestapt naar hun, wij hebben aangegeven dit niet te hebben gedaan. Na enkele malen verteld te hebben dat wij echt niet naar hen zijn overgestapt, kreeg ik zojuist een mail met als titel 'einde discussie'. Ze geven aan bij hun standpunt te blijven. Zo ga je toch niet met elkaar om. Ze luisteren niet eens.

  • Geen enkele meer
  • Luister eens goed naar de mensen en behandel ze eerlijk. Komen ze nu niet als klant, dan mogelijk later wel. Vergeet niet dat slechte reclame vaak sneller gaat dan positieve dingen.

Reacties

Essent Webcare 19-5-2021 - 14:13
Hoi hoi,

Hmm.. Begrijpelijk dat je er helemaal klaar mee bent als wij met een antwoord komen 'einde discussie'. Ik ben erg benieuwd naar de status van de aanmelding.
Kan je contact opnemen met onze klantenservice via Facebook of Twitter? Je kan ons gewoon een privé berichtje sturen en wij sturen zo snel mogelijk een berichtje terug.

Ik zie je bericht graag tegemoet!

Groetjes,
Maaike | Webcare Essent
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare ervaringen van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Energiewereld.nl. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De ervaring die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
8
Prijsstelling
8,0
Facturering
5,0
Online dienstverlening
10,0
Duurzaamheid
8,0
Klachtenafhandeling
5,0
Overstapproces
8,0
Klantenservice
9,0
Koppers 19-4-2021 - 10:48

Goed bedrijf maar na vandaag heb ik er een vraagteken bij ?

  • Bijna correct..
  • Ben al ruim 10 jaar klant bij het bedrijf..
  • Na vandaag plaats ik een vraagteken hierbij reden:
  • door een fout bij mijn bank werd een bedrag a 10 euro niet afgeschreven ik heb Essent hierover gebeld was geen probleem werd mij gezegd..
  • Echter werd er 20 euro incasso kosten in rekening gebracht omdat ik 10 dagen te laat met betalen was ?
  • En weer gebeld ....dus door het toedoen van een bank SNS en onwil van Essent ben ik 20 euro kwijt.
  • dus de schuld ligt in het midden maar wel ten koste van mijn geld..
  • Bedankt allemaal....nog wel een compliment voor de vriendelijke dame van de klantenservice..

Reacties

Essent Webcare 20-4-2021 - 10:37
Beste Koppers,

Ontzettend bedankt voor je review en het mooie totaal cijfer, ondanks de problemen die zich de afgelopen weken hebben voorgedaan.

Ik vind het erg leuk om te lezen dat je al zo lang klant van ons bent en over het algemeen tevreden bent met onze dienstverlening!

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat we je vertellen dat het missen van de betaling geen problemen zal opleveren, terwijl dit achteraf het tegendeel blijkt te zijn. Als je het goed vind kijk ik nog graag voor je na wat er precies aan de hand is geweest en of die kosten inderdaad onterecht zijn geweest!

Zou je mij een e-mail kunnen toesturen naar antwoordconsument@essent.nl?

zet je hier de volgende gegevens in:
- postcode en huisnummer
- geboortedatum
Graag ontvangen we ook een screenshot van deze review, zodat mijn collega die jouw e-mail zal behandelen ook direct ziet waar het over gaat.

Ik hoop dat ik u hiermee naar tevredenheid heb kunnen helpen.
Mocht u nog vragen hebben dan hoor ik het heel graag.

Vriendelijke groet,

Merel
Webcare Essent
Maria Vissers 13-4-2021 - 21:40

Het is niet uit te leggen dat ik een werver van Essent aan de deur krijg in Corona tijd wn hij weet ook nog mijn naam apreekt me aan met voornaam onbeschoft gewoon

Reacties

Essent Webcare 15-4-2021 - 10:39
Beste mevrouw Vissers,

Ik kan me voorstellen dat dit een vervelende situatie is geweest voor u. Fijn dat u dit bij ons aangeeft.

We gaan met strikte coronamaatregelen te werk en onze verkopers dienen zich hier ook aan te houden.

Excuses dat u met uw voornaam bent aangesproken! Heeft u dit bij de verkoper ook aangegeven?
Indien u het fijn vind dat ik hiervoor een melding maak bij de desbetreffende verkoper, dan ontvang ik hiervoor nog graag uw naw gegevens.

Dit mag u mailen naar: Webcare@essent.nl
Wilt u er dan ook bij vermelden op welke datum en tijdstip dit is geweest?

Ik hoop dat ik u hiermee naar tevredenheid heb kunnen helpen.
Mocht u nog vragen hebben dan hoor ik het heel graag.

Vriendelijke groet,

Noura
Webcare Essent


Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare ervaringen van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Energiewereld.nl. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De ervaring die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
4
Prijsstelling
3,0
Online dienstverlening
2,0
Overstapproces
5,0
Facturering
8,0
Duurzaamheid
3,0
Klantenservice
1,0
Tom Boonstra 5-3-2021 - 09:42

Wij zijn erg lang klant geweest van Essent. In basis een goede, betrouwbare leverancier wat levering betreft. Wij zijn niet zo van het continu veranderen. Afgelopen jaar werden wij echter wel erg veel lastig gevallen door andere energie leveranciers die het allen veel goedkoper konden aanbieden. Deze aanbiedingen hebben wij allemaal afgeslagen, maar zijn vervolgens toch zelf maar eens gaan onderzoeken hoe het zit met milieu vriendelijkheid en prijsstelling.
Iedereen zal voor zichzelf moeten onderzoeken hoe schoon energie leveranciers werkelijk zijn. Wat we in ieder geval hebben gemerkt is dat er veel verschil zit tussen de leveranciers, en dat wat ze zeggen altijd vanuit een bepaald perspectief is. Door het perspectief slim te kiezen, kunnen ze het er mooier uit laten zien dan het werkelijk is.
Het tweede punt waar wij op hebben gelet is de prijsstelling. Door de omstandigheden van afgelopen jaar waren alle leveranciers goedkoper, echt veel goedkoper. Reden genoeg voor ons om zelf een stap te maken. Of naar een andere leverancier, of bij Essent blijven, maar dan wel onder andere voorwaarden.
Voordat we definitief over zijn gestapt op een andere leverancier hebben we met Essent contact opgenomen. Het hele verhaal uitgelegd en gevraagd hoe zij daar in staan en wat zij aan konden bieden.

Antwoord: NIETS! Wij waren een trouwe klant en voor ons zou er niets veranderen. Ook het feit dat wij op het punt stonden naar een andere leverancier te gaan kon daar geen verandering in brengen. Prima.

Wij dus naar een andere leverancier. 1 dag na de overstap een telefoontje van Essent. Of ze toch niet iets voor ons konden betekenen (een andere afdeling met een andere opdracht?)? Hier hebben we voor gepast. Wanneer een bedrijf trouwe klanten meer laten betalen dan alle nieuwere klanten, een bedrijf wat prijswijzigingen onvoldoende mee laten bewegen naar de eindgebruikers, is geen bedrijf waar wij klant van willen zijn.

Nu komt het mooie:
Onlangs (1 of 2 maanden geleden) kwam iemand van Essent aan de deur met de vraag of wij van contract wilden wisselen. Heel vriendelijk het verhaal uitgelegd dat we afgelopen jaar zijn overgestapt en de reden waarom. Haar antwoord was: "Ja dat klopt, het beleid bij Essent is dat we trouwe klanten, geen financieel voordeel geven. We melken ze als het ware uit. Dit is heel normaal. Ik adviseer u om elk jaar van energie leverancier te wisselen. Daarom dan ook mijn vraag aan u of u nu over wilt stappen naar Essent...?'.

Wellicht voelt u het antwoord al aankomen...
Wij willen geen klant zijn van een bedrijf die trouwe klanten als een melkkoe zien en haar klanten niet respecteert. Essent heeft het voor ons definitief afgedaan!

  • + Als het contract eenmaal loopt, geen omkijken meer naar.
  • + Levering is stabiel (goed).
  • - Prijsstelling scoort matig.
  • - Geen respect voor de klanten (zie verhaal).
  • - Onvoldoende aandacht voor trouwe klanten.
  • - Denken niet mee met klanten.
  • - Aan de deur verkoper is niet slim en niet tactisch (= momentopname).

Reacties

Tom Boonstra 6-3-2021 - 09:41
Beste webcare,
Het klopt inderdaad, wij staan op dit moment niet echt open voor een nieuw aanbod. Als gezegd, wij zijn niet zo van het veranderen, en de huidige energie leverancier bevalt ons goed.

Wat betreft de deurverkopers, daar hebben wij geen moeite mee en het contact was absoluut vriendelijk. Geen klachten daarover. Echter het woord 'melkkoe' kwam van de deurverkoper. Een tamelijk onhandige woordkeuze wellicht. Het kwam over als zocht ze naar een ingang om ons te overtuigen dat een jaarcontract bij Essent interessant kon zijn waarbij ze niet in de gaten leek te hebben waar ze overheen walste.

Het is ons duidelijk dat nieuwe klanten extra kortingen kunnen krijgen, dat is niet waar we een probleem ervaren. Terugkijkend is waarschijnlijk het eerste contact met Essent het breekpunt geweest. Glashard elke ruimte ontkennen en totaal geen opening geven. Alle openingen en aanbiedingen nadat een wijziging in gang is gezet hebben dan iets van vertrouwen nodig. En juist dat is verdwenen.

Essent is geen slecht bedrijf, alleen zijn ze ons vertrouwen kwijtgeraakt. Wellicht goed voor jullie om intern eens tegen het licht te houden waar klanten vertrouwen kunnen winnen en waar ze het kunnen verliezen, om dit beter op elkaar af te stemmen. Succes met de verdere bedrijfsvoering.
Essent Webcare 8-3-2021 - 15:06
Hoi Tom!

Ik ben het absoluut met je eens dat de woordkeuze van de desbetreffende medewerker ongepast is. Ik wil graag voor je uitzoeken wie er bij je aan de deur is geweest zodat ik de medewerker hierop kan aanspreken. Om een melding te kunnen maken kan je me de volgende gegevens mailen?
- op welke datum is de medewerker aan de deur geweest.
- Je postcode + huisnummer.
- toelichting wat er precies is gebeurt/gezegd.

Bovenstaande gegevens mag je mailen naar: webcare@essent.nl


Gelukkig vind je ons geen slecht bedrijf. En ik wil het ook niet mooier maken dan wat het is. Hoe de situatie is gelopen kan ik niet meer aan veranderen. Wat ik wel kan doen is je feedback intern meenemen zodat we dit voor in de toekomst kunnen verbeteren.

Voor ons dat de deur altijd open. Wanneer je open staat voor een gesprek dan mag je altijd contact opnemen.

Groetjes,
Mandy | Webcare Essent.
Essent Webcare 5-3-2021 - 11:49
Hartelijk dank dat je de moeite hebt genomen om dit verhaal zo uitgebreid te sturen. Dit geeft mij een goed beeld waar je tegen aanloopt en hoe jij je er bij voelt. We waarderen het zeer zeker dat je al zo'n lange klant bent bij Essent. We bieden voor trouwe klanten leuke extra's zoals Thuisvoordeel en bij verlengingen bieden we ook cashbacks.

Om eerlijk te zijn klopt het inderdaad dat we nieuwe klanten andere aanbiedingen doen. Alle nieuwe aanmeldingen krijgen een welkomstgeschenk welk jij ook gehad hebt bij de eerste aanmelding. Vervolgens bieden we bij verlengingen ook een cashback als blijk van waardering en zoals eerder benoemd Thuisvoordeel. We zien klanten dan ook zeer zeker niet als melkkoe zoals je dat zegt.

Ik begrijp ook goed dat je je zorgen maakt om de deurverkoop tijdens deze periode. Ik kan je gerust stellen dat wij dit alleen doen volgens de richtlijnen die ons zijn opgelegd. Onze medewerkers houden zich aan de regels zoals mondkapjes, handen regelmatig desinfecteren, voldoende afstand etc...

Natuurlijk zien we jou graag terug als klant en doen we je graag een nieuw aanbod. Alhoewel ik goed begrijp dat je daar nu wellicht niet op zit te wachten maar het voorstel is er wel. We waarderen jou zeker als klant en zien je hopelijk terug in de toekomst.

Groetjes,
Webcare Essent

Eerdere jaren

Vergelijk en bespaar tot € 300 op uw energierekening

Vergelijk objectief alle energieleveranciers. Bij ons stapt u gemakkelijk in drie stappen over. Overstappen via Energiewereld.nl is altijd gratis en levert een mooi voordeel op, zeker als u elk jaar opnieuw vergelijkt en overstapt.