Wij vergelijken. Jij bespaart.
Ben Woldring
Vragen? Wij zijn vandaag bereikbaar tot 22.00 uur
Essent

Essent reviews, informatie & waardering

Om je te helpen bij je keus, willen wij u zoveel mogelijk informatie over de facturatie en geleverde diensten van Essent geven. Twijfel je nog? Lees dan de Essent ervaringen en beoordelingen. Is Essent je energieleverancier en wil je zelf een ervaring en/of beoordeling over Essent plaatsen? Bij klantervaringen kun je uw ervaringen en beoordeling over Essent met andere consumenten delen.

Vergelijk alle pakketten van Essent
Het voordeligste actiepakket van Essent!
ZekerheidsGarantie Groene Stroom en Gas 5 jaar
Jaarprijs
€ 2180,86
Aanmelden
Dit pakket kun je nog niet via ons bestellen

Klantervaringen

Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Energiewereld.nl. Deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren.
2
Overstapproces: 6
Duurzaamheid: 1
Prijsstelling: 1
Klantenservice: 1
Online dienstverlening: 1
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Facturering: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
N.chitaroe 18-2-2019 - 19:59

Telefonisch overgestapt op Essent. Er werd ons verzekerd dat als ond verbruik hetzelfde bleef, wij geld ging besparen. Door het vastzetten van 5 jaar, kon ons niks gebeuren als de energie tarieven omhooggingen. Sterker nog, we gingen geld besparen. Op de vraag of de leveringprijzen niet zouden veranderen werd mij verzekerd dat alles is meeberekend in de som. Nou top! Dan stappen we over en zet dan maar 5 jaar vast. Nu een paar maanden verder krijgen we een mail: uw termijnbedrag veranderd van€129 naar €244 omdat we anders bang zijn dat u moet gaan bij betalen.. zijn we toch even in de maling genomen!! Had beter bij budgetenergie moeten blijven. Nooit gezeur gehad!

  • Mooie praatjes, trap er niet in!
  • Klantenservice en de leugens die jullie verkopen.

Reacties

Essent Webcare 19-2-2019 - 10:16
Bedankt voor uw bericht. Wat ontzettend vervelend dat u uw termijnbedrag ineens zo moet verhogen. Graag zou ik dit willen uitzoeken. Voornamelijk ook waarom deze zo verhoogd moet worden.
Zou u daarom uw bericht en uw postcode en huisnummer willen sturen naar webcare@essent.nl?
Dan ga ik voor u aan de slag!

Met vriendelijke groet,

Sharona
Webcare Essent
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Energiewereld.nl. Deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren.
10
Overstapproces: n.v.t.
Prijsstelling: 10
Facturering: n.v.t.
Duurzaamheid: n.v.t.
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Online dienstverlening: n.v.t.
Klantenservice: n.v.t.
Ik zou deze leverancier aanraden
Misschien
Andre 4-12-2018 - 22:15

Essent is een prima leverancier waarnaar ik ben overgestapt door de combinatie van prijs en bonus

  • Uitregelen dat enkel tarief bij aanmelden verwerkt kan worden zodat je daar niet een bericht over behoeft na te sturen.

Reacties

Essent Webcare 13-12-2018 - 09:58
Wat leuk dat je klant bent geworden, Andre. Welkom! Als er in de toekomst vragen of onduidelijkheden zijn, dan staan we voor je klaar. Alvast een fijne dag.

Groetjes,
Essent Webcare
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Energiewereld.nl. Deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren.
2
Klantenservice: 1
Klachtenafhandeling: 1
Online dienstverlening: 2
Duurzaamheid: 2
Prijsstelling: 2
Overstapproces: n.v.t.
Facturering: 3
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Roman 6-11-2018 - 22:21

Na 20 jaar klant te zijn geweest, besloten om dit jaar over te stappen naar een andere leverancier. Service en klantgerichtheid zijn erg slecht. Ze zijn niet meedenkend of meewerkend. Helaas is goede service tegenwoordig schaars en dat bewijst Essent dan ook.

  • Heb verder geen problemen gehad met Essent. Maar hun service en klantgerichtheid mag zeker beter. Zeker voor klanten die al jaren aangesloten zijn.
  • Betere klantenservice en klantgerichtheid.
  • Zeker bij klanten die al langer aangesloten zijn.

Reacties

Essent Webcare 8-11-2018 - 14:53
Beste meneer/mevrouw,

Ik vind het heel erg jammer dat u niet tevreden bent over de service en dat u hierdoor bent overgestapt. Essent vindt service heel erg belangrijk en we staan altijd open voor feedback. We horen ook graag precies wat we kunnen verbeteren en wat we hadden kunnen doen om u als klant te behouden. Bovenstaande informatie kunt u samen met uw gegevens sturen naar webcare@essent.nl.

Alvast bedankt voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,

Denis
Webcare Essent
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Energiewereld.nl. Deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren.
1
Overstapproces: 1
Klantenservice: 1
Duurzaamheid: n.v.t.
Prijsstelling: 1
Facturering: n.v.t.
Online dienstverlening: 1
Klachtenafhandeling: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
JM den Bleker 4-10-2018 - 18:01

Als je ongevraagd gebeld word , dan word er van alles beloofd.
Als je een contract afsluit blijkt er achteraf van alles anders te zijn maar zit je aan ze vast.
Zeer slechte zaak, hier GEEN zaken mee doen dus.

Reacties

bob jenninga 10-10-2018 - 21:21
je hebt toch bedenktijd van 14 dgn??
Essent Webcare 24-10-2018 - 13:30
Beste JM,

Bedankt voor je review. Ik begrijp dat er beloftes zijn gemaakt die achteraf niet nagekomen zijn. Dat is inderdaad vervelend. Het is mij nog niet duidelijk wat er precies belooft is. Ik wil je om deze reden vragen om dit toe te lichten samen met jouw postcode en huisnummer en dit te sturen naar webcare@essent.nl

Dan kan ik de gegevens inzien om dit na te kijken. Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Rick
Webcare essent
Beoordeling
8
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Klantenservice: 8
Prijsstelling: 9
Online dienstverlening: 9
Duurzaamheid: n.v.t.
Overstapproces: 7
Facturering: 9
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
Ronald van Bakel 20-9-2018 - 19:39
Overgestapt via Energiewereld.nl

Waren de goedkoopste in mijn situatie en verder geen verschillen ontdekt meet eerdere leveranciers.

  • Weinig gedoe met de overstap. Klantenservice is breikbaar
  • Essent ging er automatisch vanuit dat ik dal en piekstroom wilde terwijl ik bij aanmelding heb aangegeven gewoon 1 tarief te willen. Dit kon ik wel wijzigen, maar daarvoor moest ik bij start levering opnieuw bellen. Beetje raar dat dit niet meteen kon.

Reacties

Essent Webcare 3-10-2018 - 12:53
Hoi Ronald,

Wat leuk dat je voor Essent hebt gekozen en dat de overstap gemakkelijk is gegaan!

Wat betrekt het enkel tarief. Iedere klant die overstapt met een dubbele meter wordt geregistreerd met dubbel tarief. Nadat de levering gestart is zetten we het tarief oor je om naar het tarief wat je wenst. Bedankt voor je feedback hierin!


Met vriendelijke groet,
Webcare Essent
Beoordeling
9
Duurzaamheid: n.v.t.
Prijsstelling: 9
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Online dienstverlening: 9
Overstapproces: 10
Klantenservice: 9
Facturering: 9
Ik zou deze leverancier aanraden
Misschien
rene 19-9-2018 - 19:00
Overgestapt via Energiewereld.nl

geen problemen gehad

Reacties

Essent Webcare 3-10-2018 - 12:54
Hi Rene,

Wat fijn dat de overstap gemakkelijk is verlopen!


Met vriendelijke groet,
Webcare Essent
Beoordeling
8
Klantenservice: 8
Facturering: 8
Overstapproces: 9
Duurzaamheid: 8
Prijsstelling: 9
Online dienstverlening: 8
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
H. vriens 14-9-2018 - 10:23
Overgestapt via Energiewereld.nl

Correct en snel

Reacties

Essent Webcare 3-10-2018 - 12:56
Goedemiddag,

Leuk dat je klant bent geworden! Bedankt voor je mooie review!


Met vriendelijke groet,
Webcare Essent
Beoordeling
10
Duurzaamheid: 10
Overstapproces: 10
Prijsstelling: 10
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Facturering: 10
Klantenservice: 10
Online dienstverlening: 10
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
Ruud Holthuis 11-9-2018 - 11:16
Overgestapt via Energiewereld.nl

Inclusief de bonus duikt Essent onder de tarieven van de andere aanbieders!

  • Via app's zeer goede info over het verbruik

Reacties

Essent Webcare 3-10-2018 - 12:49
Hoi Ruud,

Wat leuk dat óók jij profiteert van onze scherpe aanbiedingen! Bedankt voor je review!


Met vriendelijke groet,
Webcare Essent
Beoordeling
9
Duurzaamheid: 8
Facturering: 10
Prijsstelling: 10
Klantenservice: 8
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Online dienstverlening: 10
Overstapproces: 10
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
Jeroen 11-9-2018 - 10:21
Overgestapt via Energiewereld.nl

Ben zeer tevreden over Essent. Prijsstelling en groene energie zijn top.
Ze hebben ook nog een fijne shop waar je nest producten kunt kopen met korting omdat je klant bent.

  • Snel
  • Prijs goed
  • Overzichtelijk
  • Energie verbruik in realtime niet zichtbaar

Reacties

Essent Webcare 3-10-2018 - 12:48
Hallo Jeroen,

Wat fijn om te zien dat je zo positief over onze producten bent!
Wanneer je een slimme meter hebt kun je het real time verbruik inzien in de Essent Thuis app 😉

Met vriendelijke groet,
Webcare Essent
Beoordeling
9
Prijsstelling: 9
Online dienstverlening: 9
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Klantenservice: 9
Duurzaamheid: n.v.t.
Facturering: 9
Overstapproces: 10
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
j.f.viool 23-8-2018 - 14:22
Overgestapt via Energiewereld.nl

Een prima overgang naar Essent en op tijd geregeld. Compliment in deze!!

  • Ik heb er niets aan hoeven doen!!
  • Geen

Reacties

Essent Webcare 3-9-2018 - 11:04
Hi j.f.viool,

Ik wil u eerst WELKOM heten bij Essent en hartelijk dank voor uw reactie!
Goed om te horen dat uw overstap vlekkeloos is verlopen. Dat was ook helemaal de bedoeling!

Wanneer we iets voor u kunnen betekenen, dan horen wij dat uiteraard heel erg graag.

Met vriendelijke groeten,

Marlon
Webcare Essent