Wij vergelijken. Jij bespaart.
Ben Woldring
Vragen? Wij bellen je graag terug
Essent
100% van de klanten raadt Essent aan.
0% zegt Essent misschien aan te raden.

Essent reviews, informatie & waardering

Om je te helpen bij je keus, willen wij u zoveel mogelijk informatie over de facturatie en geleverde diensten van Essent geven. Twijfel je nog? Lees dan de Essent ervaringen en beoordelingen. Is Essent je energieleverancier en wil je zelf een ervaring en/of beoordeling over Essent plaatsen? Bij klantervaringen kun je uw ervaringen en beoordeling over Essent met andere consumenten delen.

Vergelijk alle pakketten van Essent
Het voordeligste actiepakket van Essent!
ZekerheidsGarantie Groene Stroom en Gas 5 jaar
Jaarprijs
€ 2162,59
Aanmelden
Dit pakket kun je nog niet via ons bestellen
100%
van 4 klanten zou deze leverancier aanbevelen
0% misschien 0% niet

Klantervaringen

Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Energiewereld.nl. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Klachtenafhandeling: 1
Online dienstverlening: 1
Facturering: n.v.t.
Prijsstelling: n.v.t.
Klantenservice: 1
Duurzaamheid: 1
Overstapproces: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Maria 22-7-2019 - 18:02

Have been contacted in February by phone, by a very persistent telephonist who insisted even though I said I am at work. I (unfortunately) decided to take a 5 minute break to listen to him. He made a few questions, i mentioned that it has not even been a year i'm in this house and that it's probably very costly to switch but I listened to him anyways. He then got my details just to send me the ''quotation'' by email for my review. Stupid me gave him all my details. Same day 15th February 10:09 am have received an email which was not opened until TODAY which apparently includes a contract to I APPARENTLY AGREED ON. All these MONTHS later, I get an invoice from my supplier for 1009 EUROS to be paid within the next 8 days, as I apparently switched suppliers. It seems that in February they have gone ahead and arranged a contract for me, starting 17th of July. The lady on customer service, after 10 minutes waiting time has told me that the confirmation of the contract was done same day 10:10 AM, literally 1 minute after they sent the email. I advised her that I do not check my personal emails while at work so that's impossible. The IP address she gave me as the ''confirming IP address'' does not match NOR my phone NOR my PC. Also, advised that a few months back I was having issues with Stedin, when I got cut off and they said I had NO VALID CONTRACT in place, for which I had to pay a huge fine. So if this contract was valid since February, shouldn't it be somehow in the system? I am sorry but I am not taking this bullshit and I am definitely not paying half my salary in 8 days for something I did not agree on. Please get back to me, asap.

  • none.
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Energiewereld.nl. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
2
Prijsstelling: 1
Facturering: n.v.t.
Klantenservice: 1
Online dienstverlening: 1
Overstapproces: n.v.t.
Duurzaamheid: n.v.t.
Klachtenafhandeling: 3
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Anton 19-7-2019 - 17:58

2 jongemannen aan de deur gehad met een voordelig tarief voor gas en licht en €150,— cashback. Mijn huidige tarief erbij gehaald en het was een goede deal. De datum wanneer het zou ingaan konden zij alleen op het einde van deze lopende maand zetten en niet wanneer mijn huidige energiecontract afloopt. Voor mij enorm nadelig want dan krijg ik een boete en geen cashback van mijn huidige energieleverancier. Ik hoefde alleen maar even te bellen met de klantenservice vertelden de jongemannen en dan was alles geregeld. Klantenservice gesproken en de datum kan helemaal niet aangepast worden.. gelukkig was ik op tijd <14 dagen om het contract te herroepen, dat ging niet vanzelfsprekend. De dame van de klantenservice snauwde mij af en was zeer onaardig het is uiteindelijk wel gelukt. 😅

Reacties

Essent Webcare 22-7-2019 - 14:42
Beste,

Wat ontzettend jammer dat het op deze manier is gegaan. Ik vind het ook zeker spijtig om te lezen dat één van mijn collega's niet vriendelijk is geweest. Fijn dat het in ieder geval wel is gelukt uiteindelijk.
Graag zou ik hier meer van willen weten. Zou u mij daarom een mail met de uitleg van uw situatie en uw gegevens willen sturen naar webcare@essent.nl? Dan nemen we zo snel mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Webcare Essent
Beoordeling
10
Prijsstelling: 10
Klachtenafhandeling: 10
Overstapproces: 10
Facturering: 10
Duurzaamheid: 10
Online dienstverlening: 10
Klantenservice: 10
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
Jan. N. Veen 26-5-2019 - 18:00
Overgestapt via Energiewereld.nl

Wat een vreselijk goeie dienst !

  • Alles.
  • Er zijn totaal geen minpunten.
  • Helemaal niets

Reacties

Essent Webcare 27-5-2019 - 14:53
Bedankt voor je mooie review Jan!

Groeten

Jennifer
Webcare Essent
Beoordeling
10
Online dienstverlening: n.v.t.
Overstapproces: 10
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Prijsstelling: 8
Duurzaamheid: n.v.t.
Klantenservice: 10
Facturering: 10
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
Marco Heeffer 26-5-2019 - 10:25
Overgestapt via Energiewereld.nl

Overstap zonder problemen verlopen. Goed online dashboard. Behulpzame helpdesk. Je merkt gewoon dat alle processen goed zijn ongeregeld.

  • N.v.t
  • N.v.t

Reacties

Essent Webcare 27-5-2019 - 14:52
Bedankt voor je mooie compliment Marco!

Groeten

Jennifer
Webcare Essent
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Energiewereld.nl. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Online dienstverlening: 1
Duurzaamheid: 1
Facturering: 1
Prijsstelling: 1
Overstapproces: 1
Klantenservice: 1
Klachtenafhandeling: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
wb 23-5-2019 - 11:21

Bij mijn aanmelding zijn mij toezeggingen gedaan die Essent vervolgens niet nakomt. Voor Essent ben je wanneer je nog geen klant bent belangrijker dan wanneer je wel klant bent. Vervolgens verschillende malen de klantenservice gebeld. Verder dan een ongemeend "ik begrijp u frustratie volledig" kom je niet. Problemen oplossen ho maar. Bij deze wil ik iedereen waarschuwen, TRAP ER NIET IN!!

  • Ik heb er flink voor moeten betalen, maar ik ben van ze af!
  • Stop met dit geldbeluste bedrijf en zoek een hobby!
Opmerking van Energiewereld.nl 24-5-2019 - 09:38
Beste meneer/mevrouw wb,

Energieleverancier hebben vaak voordeligere pakketten voor nieuwe klanten dan voor bestaande klanten. Daarom raden wij aan om elk jaar over te stappen van energieleverancier. Zo kunt u elk jaar gebruik maken van het voordeligste pakket. Als u via ons overstapt, dan kunt u uiteraard ook altijd gebruik maken van onze service.

Ik heb Essent op de hoogte gebracht van uw beoordeling en gevraagd om dit samen met u op te pakken.

Met vriendelijke groet,
Marlies

Reacties

Essent Webcare 24-5-2019 - 14:17
Goedemiddag,

Allereerst bedankt dat u de moeite heeft genomen ons een bericht te sturen. Jammer om te lezen dat u dit zo ervaart. Dit is niet de manier hoe wij op onze gewaardeerde klanten willen overkomen. Sorry!

Graag kom ik met u in contact, het is voor mij naar aanleiding van bovenstaand bericht onduidelijk waar dit precies over gaat.

Daarom vraag ik u een mail te sturen naar webcare@essent.nl, stuurt u dan alstublieft onderstaande gegevens mee:
- postcode + huisnummer / klantnummer
- Wat is u toegezegd?

Alvast enorm bedankt.

Ik wens u een goed weekend.

Groeten,
Team Webcare Essent
Beoordeling
8
Klantenservice: 8
Prijsstelling: 7
Klachtenafhandeling: 8
Facturering: 8
Overstapproces: 9
Duurzaamheid: 7
Online dienstverlening: 8
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
D.W.Ruitenberg-Kamphuis 20-5-2019 - 16:23
Overgestapt via Energiewereld.nl

betrouwbaar en goede prijzen

Reacties

Essent Webcare 20-5-2019 - 16:30
Hartelijk dank voor deze mooie review!
Beoordeling
9
Klachtenafhandeling: 9
Prijsstelling: 9
Klantenservice: 9
Online dienstverlening: 9
Overstapproces: 9
Facturering: 9
Duurzaamheid: 8
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
H van Surksum 19-5-2019 - 10:25
Overgestapt via Energiewereld.nl

Ook de boete van de vorige leverancier is overgenomen.

Reacties

Essent Webcare 20-5-2019 - 16:30
Bedankt voor het delen van uw ervaring 🙂
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Energiewereld.nl. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Prijsstelling: 1
Duurzaamheid: 1
Facturering: 1
Klachtenafhandeling: 1
Online dienstverlening: 1
Klantenservice: 1
Overstapproces: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Cetin 12-5-2019 - 11:26

Hallo mensen trap in essent niet in.
Ik kreeg telefoon van essent om over te stappen telefoniest was al onvriendelijk persoon.
Sluit ik contract af bij essent volgens essent dat zij goedkoopste zijn.
Later besloot ik toch dat ik mijn contract te beeindigen bij essent schrijf ik mail naar essent twee keer.
Ik kreeg te geen mail terug want essent blokkeerde mijn mails.
Ik heb gebeld uitgelegd nee meneer wij hebben geen mail gehadt.
En nu ben ik overgestapt krijg ik boete van 417 euro.
Ik ga rechtzaak van maken.
Trap niet bij essent in zijn oplichters nepperij.

Opmerking van Energiewereld.nl 13-5-2019 - 13:52
Beste meneer/mevrouw Cetin,

Bedankt voor uw review. Wat vervelend om te lezen dat u een boete heeft ontvangen van Essent. Heeft u een aanmelding gemaakt voor een zakelijk contract bij Essent? Voor een zakelijk contract geldt namelijk geen bedenktijd, waardoor u het naderhand niet boetevrij kunt opzeggen. Wanneer u geen zakelijk contract aan bent gegaan, hoor ik dat graag van u. U kunt altijd even contact met ons opnemen om te kijken of wij nog iets voor u kunnen betekenen. Wij helpen u namelijk graag!

Met vriendelijke groet,
Rosanneke

Reacties

Essent Webcare 13-5-2019 - 16:26
Beste,

Wat ontzettend jammer dat het op deze manier is gegaan. Ik vind het ook zeker spijtig om te lezen dat één van mijn collega's niet vriendelijk is geweest.
Graag zou ik hier meer van willen weten. Zou u mij daarom een mail met de uitleg van uw situatie en uw gegevens willen sturen naar webcare@essent.nl? Dan nemen we zo snel mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Sharona
Webcare Essent
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Energiewereld.nl. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Prijsstelling: 1
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Facturering: 1
Duurzaamheid: n.v.t.
Overstapproces: 1
Klantenservice: 1
Online dienstverlening: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Essalehy 11-5-2019 - 14:09

Na 5 jaar lid te zijn geweest bij Essent ben ik overgestapt omdat ze afspraken niet meer nakwamen. Nadat ik was overgestapt kreeg ik later nog een rekening die ik moest betalen. Dit klopte echter niet want ik moest juist geld terug krijgen. Bij de klantenservice probeerde ze me af te schepen met rare antwoorden die helemaal niet klopte. We kregen een discussie over of je vooraf of achteraf betaald. Ging echt nergens over. Ik laat mn zaak voorkomen. Rechtsbijstand wordt maandag 13 mei ingeschakeld. Mensen ga niet naar Essent!!!!!!!

  • Geen anders was ik niet weggegaan.
  • Heel veel. Past niet in dit vakje.
Opmerking van Energiewereld.nl 13-5-2019 - 13:34
Beste meneer/mevrouw Essalehy,

Wat vervelend om te lezen dat u moet bijbetalen op uw afrekening. Wij kijken graag deze afrekening na voor u. U mag deze sturen naar info@gaslicht.com. Wellicht dat wij in deze kwestie nog opheldering kunnen geven of iets voor u kunnen betekenen.

Met vriendelijke groet,
Rosanneke.

Reacties

Essent Webcare 13-5-2019 - 16:24
Goedemiddag,

Wat ontzettend vervelend dat u op deze manier bent overgestapt. Dit is natuurlijk niet de manier waarop het zou moeten gaan. Daarom wil ik graag wat meer diepgang en kijken of ik nog wat voor u kan betekenen.
Zou u mij daarom een e-mail willen sturen met daarin de uitleg over uw situatie samen met u gegevens? Dit mag u doen naar webcare@essent.nl.

Ik hoor heel graag van u!

Met vriendelijke groet,

Sharona
Essent Webcare
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Energiewereld.nl. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
2
Overstapproces: 6
Duurzaamheid: 1
Prijsstelling: 1
Klantenservice: 1
Online dienstverlening: 1
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Facturering: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
N.chitaroe 18-2-2019 - 19:59

Telefonisch overgestapt op Essent. Er werd ons verzekerd dat als ond verbruik hetzelfde bleef, wij geld ging besparen. Door het vastzetten van 5 jaar, kon ons niks gebeuren als de energie tarieven omhooggingen. Sterker nog, we gingen geld besparen. Op de vraag of de leveringprijzen niet zouden veranderen werd mij verzekerd dat alles is meeberekend in de som. Nou top! Dan stappen we over en zet dan maar 5 jaar vast. Nu een paar maanden verder krijgen we een mail: uw termijnbedrag veranderd van€129 naar €244 omdat we anders bang zijn dat u moet gaan bij betalen.. zijn we toch even in de maling genomen!! Had beter bij budgetenergie moeten blijven. Nooit gezeur gehad!

  • Mooie praatjes, trap er niet in!
  • Klantenservice en de leugens die jullie verkopen.

Reacties

Essent Webcare 19-2-2019 - 10:16
Bedankt voor uw bericht. Wat ontzettend vervelend dat u uw termijnbedrag ineens zo moet verhogen. Graag zou ik dit willen uitzoeken. Voornamelijk ook waarom deze zo verhoogd moet worden.
Zou u daarom uw bericht en uw postcode en huisnummer willen sturen naar webcare@essent.nl?
Dan ga ik voor u aan de slag!

Met vriendelijke groet,

Sharona
Webcare Essent