Wij vergelijken. Jij bespaart.
Ben Woldring
Vragen? Wij bellen je graag terug
Greenchoice
63% van de klanten raadt Greenchoice aan.
27% zegt Greenchoice misschien aan te raden.

Greenchoice reviews, informatie & waardering

Om je te helpen bij je keus, willen wij u zoveel mogelijk informatie over de facturatie en geleverde diensten van Greenchoice geven. Twijfel je nog? Lees dan de Greenchoice ervaringen en beoordelingen. Is Greenchoice je energieleverancier en wil je zelf een ervaring en/of beoordeling over Greenchoice plaatsen? Bij klantervaringen kun je uw ervaringen en beoordeling over Greenchoice met andere consumenten delen.

Vergelijk alle pakketten van Greenchoice
Het voordeligste actiepakket van Greenchoice!
Stroom en Gas Groenmix 1 jaar Vast
Jaarprijs
€ 1940,81
63%
van 166 klanten zou deze leverancier aanbevelen
27% misschien 10% niet

Klantervaringen

Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Energiewereld.nl. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Overstapproces: 1
Prijsstelling: 1
Duurzaamheid: 1
Online dienstverlening: 1
Klachtenafhandeling: 1
Klantenservice: 1
Facturering: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
boot 17-6-2019 - 12:20

wij betalen vanaf maart de rekening van onze buren. Telefoon van greenchoice, u moet het zelf terugboeken. Bij de bank kunnen ze dat niet omdat het te lang geleden was (april). Waardeloos

  • geen
  • accurater werken
Opmerking van Energiewereld.nl 17-6-2019 - 13:47
Beste mevrouw Boot,

Wat een vervelende situatie is dit voor u. Is er iets mis gegaan met de huisnummers? Ik zou u graag aan willen bieden om even met u mee te kijken en te denken. Wellicht dat we een oplossing kunnen vinden. Ik wil u dan vragen om de het probleem in een mail uit te leggen en deze mail mag u sturen naar info@gaslicht.com.

Met vriendelijke groet,

Rosanneke
Beoordeling
9
Overstapproces: 9
Facturering: 7
Klantenservice: 9
Online dienstverlening: 9
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Duurzaamheid: 10
Prijsstelling: 9
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
Carla Bloemhof 12-6-2019 - 11:40
Overgestapt via Energiewereld.nl

Op zich is alles prima verlopen. Het ging allemaal automatisch en ik ben blij bij een bedrijf af te nemen dat oog heeft voor milieu. Het enige grote minpunt was dat de tijdstippen dat mijn vorige leverancier en nu Greenchoice het geld afschrijven behoorlijk verschilt. Of misschien was de overstapdatum van 4 mei ongelukkig? Waardoor er binnen anderhalve maand 4x grote bedragen zijn afgeschreven. Op 24 april volledige oude bedrag voor de vorige leverancier, op 15 mei voor Greenchoice (volledig bedrag), op 23 mei het restantbedrag voor de vorige leverancier, op 6 juni voor Greenchoice weer een volledig bedrag. Dat begrijp ik niet zo goed. Ik denk niet dat iedereen zo'n flexibele bankrekening heeft als ik, waardoor ik het nog wel kon hebben, maar prettig is anders. Ik beschouw het eerste bedrag van Greenchoice maar als spaarpotje en dat ik er aan het einde van de rit voordeel bij heb.

  • Niet meer 4 grote bedragen hoeven betalen binnen minder dan anderhalve maand bij overstappen. Houd gewoon de oude afschrijfdata van de klant aan.
Opmerking van Energiewereld.nl 13-6-2019 - 11:25
Beste mevrouw Bloemhof,

Wat vervelend dat er meerdere keren is afschreven door beide leveranciers. Dit kan komen door de incasso momenten van de leveranciers. Binnen 6 weken na de overstapdatum ontvangt u de eindafrekening en hierin wordt alles netjes verrekend.

Uiteraard mag u ons ook even mailen (info@gaslicht.com) met de datums wanneer er afgeschreven is en wie de oude leverancier is. Dan zoeken wij graag uit of dit echt door het incasso moment komt.

Met vriendelijke groet,
Marlies
Beoordeling
9
Klachtenafhandeling: 9
Klantenservice: 9
Online dienstverlening: 9
Duurzaamheid: 9
Overstapproces: 9
Facturering: 9
Prijsstelling: 8
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
Lisa 9-6-2019 - 17:40
Overgestapt via Energiewereld.nl

Erg goede service

  • Onze gegevens bij de eerste maand klopte niet, deze waren veel te laag
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Energiewereld.nl. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
6
Overstapproces: 6
Online dienstverlening: 5
Duurzaamheid: 8
Facturering: 5
Klachtenafhandeling: 6
Prijsstelling: 8
Klantenservice: 5
Ik zou deze leverancier aanraden
Misschien
H. H. 4-6-2019 - 12:16

De klantenservice was op korte termijn alleen telefonisch te bereiken na een lange wachttijd. Over het vervroegen van de ingangsdatum gaf de medewerkster ingewikkelde informatie die ze zelf niet leek te begrijpen bij doorvragen. Uiteindelijk werd de leveringsdatumwel correct uitgevoerd. Ze beloofde het maandbedrag aan te passen maar ik kreeg toch een aankondig voor een veel te hoge afschrijving waarin geen rekening gehouden was met de opbrengst van mijn zonnepanelen. Dat maandbedrag was niet aan te passen via mijn account. Dus weer opnieuw aan de bel trekken om het net op tijd gecorrigeerd te krijgen.

  • Goed prijs (ookal is het een actie), echt groene energie
  • Klantenservice
Opmerking van Energiewereld.nl 5-6-2019 - 12:11
Beste meneer/mevrouw,

Wat jammer om te lezen dat uw overstap niet vlekkeloos is verlopen. Vaak kunt u bij de leverancier het termijnbedrag voor de start van de levering aanpassen, maar kan de leverancier een automatische mail met het verkeerde termijnbedrag niet meer tegenhouden in hun systeem. Wanneer ik nog iets voor u kan betekenen in deze, dan hoor ik dat graag van u. U mag dan even een mail sturen naar info@gaslicht.com, of u kunt uiteraard ook even bellen naar 0342 411350. Ik help u namelijk graag!

Met vriendelijke groet,

Rosanneke

Reacties

Greenchoice Webcare 7-6-2019 - 15:49
Beste H.H.,

Voordat wij je termijnbedrag kunnen aanpassen, ontvang je inderdaad eerst een email waarin een voorstel op basis van verbruik uit het verleden wordt gedaan. Dat was in jouw geval dus veel hoger dan wat je had afgesproken. Helaas is deze e-mail niet tegen te houden. Daar had de collega die je hebt gesproken, je even op voor moeten bereiden. Vervelend dat je er nu opnieuw voor moest bellen. Gelukkig ben je verder wel tevreden, lees ik. En zo niet, laat het ons weten.

Vriendelijke groet,
Bob van Greenchoice
Beoordeling
8
Klantenservice: n.v.t.
Prijsstelling: 7
Overstapproces: 8
Facturering: 7
Duurzaamheid: 8
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Online dienstverlening: 8
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
Arjan 3-6-2019 - 20:31
Overgestapt via Energiewereld.nl

Omdat ik op zoek was naar een andere aanbieder voor gas en electra, ben ik via gaslicht.com uitgekomen op Greenchoise, die voor mij het beste aanbod had. Hier heb ik dus een contract mee afgesloten voor komende jaar.

Aangezien ik nog niet eerder overgestapt ben is/was dit een test, die tot nu toe goed verlopen is, zonder problemen.

  • Overstappen was makkelijk en snel geregeld.
  • Korting, aanbieding beter specificeren, kan niet echt veel wijs worden hoe ik de korting die ik moet hebben ontvangen afgehandeld wordt/gaat worden.
Opmerking van Energiewereld.nl 13-6-2019 - 10:54
Gefeliciteerd! U heeft de slimme stekker gewonnen door uw ervaring te delen. Deze komt zo spoedig mogelijk naar u toe.
Beoordeling
9
Facturering: 9
Duurzaamheid: 9
Overstapproces: 10
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Prijsstelling: 8
Klantenservice: n.v.t.
Online dienstverlening: 9
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
Mark 3-6-2019 - 13:19
Overgestapt via Energiewereld.nl

Overstappen ging zeer soepel.
Alle, voor mij, benodigde informatie werd zeer duidelijk gepresenteerd op gaslicht.com

  • Duidelijke info
  • Makkelijk vergelijken
  • Duidelijke communicatie over voortgang
  • ????
Beoordeling
10
Prijsstelling: 9
Overstapproces: 10
Online dienstverlening: 10
Duurzaamheid: 10
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Facturering: 9
Klantenservice: 10
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
Dominicus 3-6-2019 - 11:01
Overgestapt via Energiewereld.nl

Milieuvriendelijk

Beoordeling
8
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Duurzaamheid: 9
Online dienstverlening: 8
Prijsstelling: 7
Klantenservice: 8
Overstapproces: 8
Facturering: 5
Ik zou deze leverancier aanraden
Misschien
Fred de Groot 27-5-2019 - 12:02
Overgestapt via Energiewereld.nl

Onder criteria van facturering, ontbreek bij Gaslicht.com de eindafrekening en de snelheid van uitbetaling bij gunstig saldo, aan het einde van contract.
Het is niet de kunst om het begin van het proces van een nieuwe klant goed te doen, maar juist de afwerking bij einde relatie : daar onderscheidt een slimme leverancier zich van andere, wetende dat een klant die nu vertrekt, morgen weer terug kan komen. En die deur moet vast worden opgezet.
In woorden doet Greenchoice dat wel bij afscheid ) we zien u graag weer terug' , maar de terugbetaling na ontvangst van de afrekening is pas na 1 maand.
En dat is onnodig lang wachten en zeker niet klantgericht ± ik zie als klant ook geen enkele reden waarom dat niet binnen 1 werkweek kan geschieden.

  • het klant worden proces ; de account en de alertheid om zonodig tarieven aan te passen met concreet voorstel ) bijv. bij tussentijdse verhogingen van de overheid'
  • de eindnota komt snel digitaal binnen 14 dagen maar het resterende aan mij uit te betalen bedrag helaas met een postkoets pas 1 maand na ontvangst van de eindnota
Opmerking van Energiewereld.nl 27-5-2019 - 16:10
Beste meneer de Groot,

Na de overstap of een verhuizing, moet uw oude energieleverancier u binnen 6 weken een eindafrekening sturen. De snelheid voor het opmaken van de eindafrekening verschilt ook nog per leverancier.
Uiteraard begrijp ik dat een klant zo snel mogelijk de jaar en/of eindafrekening wil hebben. Maar de leverancier houdt zich hiermee aan de regelgeving van de ACM.

Met vriendelijke groet,

Rosanneke
Beoordeling
8
Klantenservice: n.v.t.
Prijsstelling: 7
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Online dienstverlening: 7
Duurzaamheid: 8
Overstapproces: 8
Facturering: 8
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
George Michael Jackson 5 25-5-2019 - 13:15
Overgestapt via Energiewereld.nl

Prima overstap, tot nog toe geen gedoe gehad.

  • Maandelijks overzicht met verbruik.
Beoordeling
9
Duurzaamheid: 9
Overstapproces: 9
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Online dienstverlening: n.v.t.
Klantenservice: n.v.t.
Prijsstelling: 9
Facturering: 8
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
Bruin 24-5-2019 - 10:46
Overgestapt via Energiewereld.nl

Overstap vlotjes verlopen en alles conform afspraak, erg tevreden tot op heden