Wij vergelijken. Jij bespaart.
Ben Woldring
Vragen? Stuur ons een Whatsapp-bericht
GreenNL
85% van de klanten raadt GreenNL aan.
9% zegt GreenNL misschien aan te raden.

GreenNL reviews, informatie & waardering

Om je te helpen bij je keus, willen wij u zoveel mogelijk informatie over de facturatie en geleverde diensten van GreenNL geven. Twijfel je nog? Lees dan de GreenNL ervaringen en beoordelingen. Is GreenNL je energieleverancier en wil je zelf een ervaring en/of beoordeling over GreenNL plaatsen? Bij klantervaringen kun je uw ervaringen en beoordeling over GreenNL met andere consumenten delen.

Vergelijk alle pakketten van GreenNL
Het voordeligste actiepakket van GreenNL!
Groene stroom + CO2-gecompenseerd gas 3 jaar vast Actie
Welkomstpremie
€ 315
Jaarprijs
€ 1885,15

Leverancierswaardering

Totaalbeoordeling

7,0 Dec 2020
Geverifieerde reviews
8,0
89 beoordelingen afgelopen 12 maanden
Prijsstelling
  • De scherpte en inzichtelijkheid van tarieven
  • De mate waarin geïnformeerd wordt over tarieven
  • De juistheid van communicatie en verrekening van evt. korting
  • De duidelijkheid van voorwaarden
8,5
Facturering
  • De hoogte van het termijnbedrag
  • De duidelijkheid over berekening van het termijnbedrag
  • Het gemak waarmee het termijnbedrag kan worden aangepast
  • De mate van keuzevrijheid in betalingsmogelijkheden
  • De mate van keuzevrijheid qua moment van betalen
8,3
Overstapproces
  • De correctheid van informatie t.a.v. verloop overstap
  • De mate waarin er problemen optraden tijdens de overstap
  • De mate waarin evt. problemen tijdig en correct werden verholpen
8,4
Online dienstverlening

De mogelijkheden en kwaliteit van online dienstverlening:

  • Inzien/wijzigen persoonlijke gegevens
  • Inzien tarieven en betalingen
  • Inzien jaar- en eindafrekening
  • Doorgeven verhuizing
  • Doorgeven meterstanden
  • Wijzigen termijnbedrag
  • Opzeggen
7,9
Klantenservice
  • De vriendelijkheid en deskundigheid van de klantenservice
  • De duidelijkheid en bruikbaarheid van het advies of de oplossing
  • De snelheid waarmee de telefoon wordt opgenomen
  • De snelheid waarmee gereageerd wordt op e-mail
  • De openingstijden en kosten van de telefonische helpdesk
7,9
Klachtenafhandeling
  • De mate waarin de klacht serieus wordt genomen
  • De snelheid waarmee de klacht in behandeling is genomen
  • De snelheid waarmee de klacht is afgehandeld
  • De mate waarin de klacht uiteindelijk is opgelost
7,0
Duurzaamheid
  • De wijze waarop leverancier bijdraagt aan een goed milieu
  • De mate waarin de leverancier ‘groen’ is
  • De mate waarin leverancier helpt om minder energie te verbruiken
8,3
De score is opgebouwd uit geverifieerde reviews door overstappers via Energiewereld.nl en wordt bepaald op basis van periodieke enquêtering.
Energiewereld.nl criteria
Onvoldoende gegevens
Klant­tevredenheids­onderzoek
Onvoldoende gegevens
Duurzaamheid
6,0
Groen aanbod
  • Het aandeel groene stroom in het totale aanbod stroom aan kleinverbruikers (op basis van stroometiket)
  • De mate waarin de groene stroom vrij is van biomassa
8,2
Groene stroom uit Nederland
  • Het aandeel van de in totaal geleverde stroom dat daadwerkelijk duurzaam is opgewekt in Nederland
10,0
Duurzame opwek in Nederland
  • De mate van investeren in eigen groene stroomproductie in Nederland
  • Het faciliteren van grootschalige groene productie in Nederland
0,0
Ondersteuning bij verduurzaming
  • Het bieden van een aantrekkelijke terugleververgoeding
  • Het bieden van dagelijks verbruiksinzicht d.m.v. een app, verbruiksmanager
  • Het geven van bespaartips
  • Leveren (ook) CO2 gecompenseerd gas
  • Helpen verduurzamen met het bieden van extra producten zoals; aanschaf zonnepanelen, isolatie en warmtepomp etc.
2,5
De score is opgebouwd uit deze 4 door Energiewereld.nl vastgestelde criteria. Waardering gebaseerd op de afgelopen maand.