Vergelijk het volledige energieaanbod
Energie vergelijken
HEM

HEM reviews en ervaringen

Bent u benieuwd naar de ervaringen van andere klanten over HEM? Lees hier de HEM ervaringen en reviews. Is HEM uw energieleverancier? Laat bij klantervaringen uw eigen ervaringen over HEM achter. Zo helpt u anderen een weloverwogen keuze te maken.

Klantervaringen over HEM

1
Klantenservice
1,0
Facturering
1,0
Klachtenafhandeling
1,0
Overstapproces
1,0
Online dienstverlening
1,0
Duurzaamheid
1,0
Prijsstelling
1,0
Daan 5-6-2023 - 13:46
Overgestapt via Gaslicht.com

Dat dit bedrijf nog steeds actief is, is werkelijk onbegrijpelijk. Eigenaren zijn praktisch onvindbaar, medewerkers die schelden en liegen, klanten die maanden wachten op hun geld en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik heb een jaarcontract bij de HEM gehad. Halverwege het jaar besloten ze - zonder enige concrete aanleiding - om mijn voorschot te verdubbelen (!). En dit hebben ze medegedeeld in een mailtje op vrijdagmiddag nadat hun klantenservice al was gesloten. Zal geen toeval zijn geweest. Ik heb op maandag gevraagd om tekst en uitleg, maar meer dan een vaag verhaal over de 'onzekere tijden waar we in leven' kreeg ik niet. Ook op de vraag waarom mijn voorschot werd verdubbeld terwijl ik vaste tarieven heb, bleef onbeantwoord. Een schreeuwende medewerker was blijkbaar het maximaal haalbare. Uiteindelijk heb ik zelf het voorschot weer terug kunnen zetten naar het oude bedrag. En dat was maar goed ook, aangezien bij mijn eindafrekening in april bleek dat ik nog ruim 1.900 euro terugkrijg van de HEM. Je raadt het al: tot op de dag van vandaag geen cent ontvangen! Als ik ze vervolgens vraag waar mijn geld blijft (de betaaltermijn was al ruim verstreken), krijg ik wederom een vaag antwoord en was de mededeling om het over twee weken nog maar eens te proberen. Tot overmaat van ramp kreeg ik vorige week een telefoontje van de HEM. Niet om excuses te maken en om mede te delen dat het geld overgemaakt zou worden, maar met de vraag waarom ik ben overgestapt naar een andere leverancier, want ik had het bij de HEM 'toch goed'? Ook hier weer arrogante callcentermedewerker die glashard zit te liegen. Ik was volgens hem degene die niet zo moet klagen. Wat een slechte film dit. Inmiddels heb ik er een jurist opgezet, maar ik vrees dat dit iets van lange adem gaat worden. Mijn advies: blijf zover mogelijk als kan uit de buurt van de HEM. Oplichters, zakkengraaiers, cowboys, leugenaars: geef ze maar een naam.

  • Geen
  • ALLES!
4
Klantenservice
1,0
Klachtenafhandeling
1,0
Prijsstelling
8,0
Facturering
7,0
Online dienstverlening
1,0
Overstapproces
7,0
Fam Schrijver 3-5-2023 - 09:17
Overgestapt via Gaslicht.com

Zeer slechte ervaring met HEM energie.
Na een jaar klant te zijn geweest wilden we vanwege een verhuizing ons contract beëindigen.
Eerst geprobeerd om telefonisch ons contract te beëindigen. Na lang in de wacht te hebben gestaan kon het volgens de medewerker niet telefonisch. We moesten een mail sturen.
Ruim een week later hadden we nog steeds geen reactie op ons verzoek om ons contract te beëindigen.
We moesten er weer telefonisch via de klantenservice achteraan.
Daar werden we zeer onvriendelijk (echt ronduit onbeschoft) te woord gestaan.
Er werd zelfs ruzie met ons gemaakt.
Tevens worden wij vaker door hen opgebeld. We worden dan op een dwingende manier verzocht om over te stappen.
Ik zou HEM energie aan niemand aanbevelen.

  • Je moet ten alle tijde klantvriendelijk blijven. Dit zijn zij absoluut niet.
  • We worden meermaals ongewenst lastig gevallen via de telefoon m.b.t. het afsluiten van een contract.
4
Online dienstverlening
1,0
Klantenservice
1,0
Facturering
7,0
Overstapproces
7,0
Klachtenafhandeling
1,0
Prijsstelling
7,0
Daan 17-4-2023 - 14:03
Overgestapt via Gaslicht.com

Na een soepele overstap en een levering van 1 jaar ben ik overgestapt naar ANWB Energie.
Begin maart kreeg ik de eindafrekening waarin stond dat ik het te veel betaalde vanaf 17 maart en uiterlijk 31 maart op onze rekening gestort zou krijgen. Inmiddels ben ik 3 telefoontjes van in totaal zo'n 2 uur (waarvan 97% wachttijd) en 3 e-mails verder en heb ik nog geen geld ontvangen.
Afspraak is afspraak ook de leverancier moet zich net als de particulier aan de afspraken houden!

  • Je betalingsafspraak nakomen!
8
Overstapproces
9,0
Online dienstverlening
9,0
Facturering
8,0
Prijsstelling
8,0
Duurzaamheid
7,0
Ik raad HEM aan
H. Buist 27-5-2022 - 17:04
Overgestapt via Gaslicht.com

Overstap ging heel soepel via Gaslicht. De prijzen zijn op dit moment nergens leuk meer, maar HEM was de scherpste partij icm teruglevering zonnepanelen.

  • Goede communicatie
9
Overstapproces
9,0
Facturering
9,0
Online dienstverlening
8,0
Prijsstelling
9,0
Ik raad HEM aan
Kamp 21-4-2022 - 08:14
Overgestapt via Gaslicht.com

Voordelig. Tot nu toe gaat alles goed.

  • Geen omkijken naar.
  • -
8
Klachtenafhandeling
7,0
Facturering
9,0
Online dienstverlening
9,0
Overstapproces
9,0
Prijsstelling
8,0
Klantenservice
8,0
P. Van Schijndel 13-4-2022 - 10:28
Overgestapt via Gaslicht.com

Tevreden

9
Facturering
7,0
Prijsstelling
10,0
Overstapproces
10,0
Maria Jansen 4-4-2022 - 09:36
Overgestapt via Gaslicht.com

We zijn over gestapt begin van dit jaar. Toe nu toe hebben we geen opmerkingen en zijn tevreden. Er is nog geen contact nodig geweest met de helpdesk.

  • Overgang verliep soepel en we werden geïnformeerd over elke stap, transparant.
  • nvt
10
Prijsstelling
10,0
Overstapproces
10,0
Duurzaamheid
10,0
Klachtenafhandeling
10,0
Online dienstverlening
10,0
Klantenservice
10,0
Facturering
10,0
Ik raad HEM aan
Emiel Tabbers 15-3-2022 - 12:34
Overgestapt via Gaslicht.com

Alles verliep vlot en zonder problemen. Ik werd tussentijds nog vóór de overstap goed op de hoogte gehouden van alles.

  • Goede informatieverstrekking.
  • Niet van toepassing.
9
Online dienstverlening
10,0
Klantenservice
10,0
Duurzaamheid
8,0
Facturering
9,0
Prijsstelling
8,0
Ik raad HEM aan
Zuyderwijk 9-3-2022 - 16:04
Overgestapt via Gaslicht.com

Graag ook online kosten per uur inzichtelijk maken

Reacties

HEM Webcare 16-3-2022 - 10:09
Beste meneer/mevrouw Zuyderwijk,

Dank je wel voor je review en suggestie. Je suggestie zullen we meenemen voor verbeteringen in onze online omgeving.

Met energieke groet,

Stephanie
Webcare HEM
Website van het Jaar Shopping Awards

Vergelijk het volledige energieaanbod

Vergelijk objectief alle energieleveranciers. Bij ons stapt u gemakkelijk in drie stappen over. Overstappen via Gaslicht.com is altijd gratis. Vergelijk en stap over.