Wij vergelijken. Jij bespaart.
Ben Woldring
Vragen? Wij bellen je graag terug
NLE

NLE reviews, informatie & waardering

Om je te helpen bij je keus, willen wij u zoveel mogelijk informatie over de facturatie en geleverde diensten van NLE geven. Twijfel je nog? Lees dan de NLE ervaringen en beoordelingen. Is NLE je energieleverancier en wil je zelf een ervaring en/of beoordeling over NLE plaatsen? Bij klantervaringen kun je uw ervaringen en beoordeling over NLE met andere consumenten delen.

Vergelijk alle pakketten van NLE
Het voordeligste actiepakket van NLE!
Groene Stroom en Gas 1 jaar Vast Actie
Welkomstpremie
€ 120
Jaarprijs
€ 1897,25

Klantervaringen

Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Energiewereld.nl. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Klantenservice: 1
Klachtenafhandeling: 1
Online dienstverlening: 1
Facturering: 1
Overstapproces: 1
Prijsstelling: 1
Duurzaamheid: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Esmee 18-7-2019 - 13:59

Ik wacht inmiddels al ruim 3 weken op me eindnota. Als je ze belt weet niemand iets, wanneer ze überhaupt opnemen. Waardeloos bedrijf en erg duur

  • Geen
  • Alles
Opmerking van Energiewereld.nl 19-7-2019 - 08:48
Beste Esmee,

Wat vervelend dat u de afrekening nog niet ontvangen heeft. Een energieleverancier heeft 6 weken de tijd om de eindnota te sturen. Dit gaat in op de dag dat u bent overgestapt.

Ik heb NLE op de hoogte gebracht van uw bericht. Mochten wij iets voor u kunnen betekenen dan horen wij het graag.

Met vriendelijke groet,
Marlies
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Energiewereld.nl. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
3
Online dienstverlening: n.v.t.
Prijsstelling: n.v.t.
Klantenservice: 3
Overstapproces: n.v.t.
Klachtenafhandeling: 3
Facturering: 3
Duurzaamheid: n.v.t.
Ik zou deze leverancier aanraden
Misschien
ontevreden klant 9-7-2019 - 17:34

Met incasseren zijn ze snel maar als ze geld moeten overmaken houden ze zich niet aan de afspraak van 14 dagen

Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Energiewereld.nl. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Facturering: 1
Klantenservice: 1
Overstapproces: 1
Klachtenafhandeling: 1
Online dienstverlening: 1
Duurzaamheid: 1
Prijsstelling: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Arjan Fennema 21-6-2019 - 17:02

Ik ben midden mei 2019 gebeld door een dame van Nationale Energie Vergelijker en de berekening liet zien dat op basis van mijn huidig gebruik van Gas en Licht er een maandelijkse besparing van 20 euro gerealiseerd kon worden in mijn voordeel. Das niet niks!! Wel kon het zo zijn vertelde de dame in kwestie dat het eerste termijn bedrag hoger kon zijn dan dat ik daadwerkelijk zou gaan betalen. Een en ander uitvoerig doorgesproken of er toch geen beren op de weg waren en vervolgens over gegaan tot een contract.
Op 18 mei ontving ik het contract en inderdaad bleek het termijn bedrag precies het zelfde bedrag dat ik nu betaal aan mijn huidige leverancier. Dit heb ik zo gelaten maar ergens voelde het niet goed. Ik heb daarom contact opgenomen met NLE en dat is werkelijk waar EEN GROTE RAMP. Voordat je iemand aan de lijn hebt ben je zeker 5 minuten verder en als je iemand aan de llijn hebt en je zegt waarvoor je belt wordt je doorverbonden met een ander persoon. Dit is mij 4x gebeurd. Klantenservice van het jaar 0.!!!
Uiteindelijk iemand aan de lijn gehad en gevraagd hoe het zat met de termijn bedragen en of dat ook daadwerkelijk naar beneden zou gaan gedurende de rest van het contract zoals afgesproken en overeengekomen. Moeilijk, moeilijk, moeilijk, excuses en nog een keer zoveel excuses verder en bij een nieuwe ''herberekening'' door NLE zelf bleek dat ik zelfs meer moet betalen dan mijn huidige leverancier. Ik stond op ontploffen. Wat een malafide praktijken en wat voelde ik me belazerd.
Lang verhaal kort, het contract kan niet meer worden ontbonden en ik zit er 3 jaar aan vast.
Het kan wel worden ontbonden maar dan betaal ik dan 250 euro voor.

Beste consument, een gewaarschuwd mens telt voor twee en ga alstublieft NIET in zee met NLE. Ze verdienen het niet om klanten te hebben. Zeg het voort!!

  • Ze zijn goed in bedonderen!
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Energiewereld.nl. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Online dienstverlening: 1
Facturering: 1
Duurzaamheid: 1
Prijsstelling: 1
Overstapproces: 1
Klantenservice: 1
Klachtenafhandeling: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Part. 12-6-2019 - 23:16

Arrogant in aanvang tot aan afsluiting. Kunnen in deze tijd niet gelijk aansluiten op vorige, extra kosten 180,-- en bij eindafrekening wordt alles uit de kast gehaald om de rekening a.h.w voor te doen dat deze klopt. Berekenen een kleine 200% door.
Dus goedkoop is zeker niet. Verder de afhandeling is schandalig, arrogant , geen antwoord, maken je bang met extra kosten etc.
Kortom een koude douche of de gouden eikel trofee voor NLE

  • GEEN
  • Zie motivatie.
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Energiewereld.nl. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
2
Facturering: 5
Prijsstelling: 5
Overstapproces: 1
Klachtenafhandeling: 1
Klantenservice: 1
Duurzaamheid: n.v.t.
Online dienstverlening: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Karin van der Stoop 12-6-2019 - 20:48

De levering van energie heeft tot nu toe geen problemen opgeleverd, maar ik heb de klantenservice van die tak ook nog niet nodig gehad. Omdat ik korting kon krijgen ben ik ook met internet overgestapt. Drama! Inderdaad is de klantenservice niet te bereiken, ze nemen niet op. En op de dag van aansluiting, toen de apparatuur niet werkte, was het nummer zelfs afgesloten (of zo leek het, ik kreeg te horen dat het nummer niet bereikbaar was). Bij de overstaplijn werd niet opgenomen. Ook op mijn e-mails werd niet gereageerd. Uiteindelijk de apparatuur met een lullige brief erbij teruggestuurd en oude aansluiting - met bijbehorende kosten - laten herstellen. Geïncasseerde bedrag laten storneren. Niets meer van gehoord, tot ze geld wilden zien. Toen stroomden de e-mails binnen. Van de Consumentenbond begrepen dat ik niet van het contract af kon, dus ik heb uiteindelijk wel betaald en zit nu dus nog een jaar vast aan die jojo's. Slechter dan dit wordt het echt niet.

Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Energiewereld.nl. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
5
Overstapproces: 8
Klachtenafhandeling: 2
Duurzaamheid: 4
Facturering: 8
Klantenservice: 2
Prijsstelling: 8
Online dienstverlening: 2
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Roy Croque 31-3-2019 - 23:01

Op 04/02/2019 gevraagd om extra tv kastje. Het is nu bijna april en nog steeds niets ontvangen, terwijl dit wel is toegezegd!!! Telefonisch zijn ze niet bereikbaar, vragen moet via Facebook of Twitter, maar ook dit heeft dus niet geholpen.

  • Velp
  • Velp
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Energiewereld.nl. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Duurzaamheid: 1
Klachtenafhandeling: 1
Online dienstverlening: 1
Prijsstelling: 1
Facturering: 1
Overstapproces: 1
Klantenservice: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
F. Berk 22-3-2019 - 11:31

Hopeloze club. Geen klantvriendelijkheid. Doet dingen waar je niet om hebt gevraagd. Geen zaken mee doen. U bent gewaarschuwd.

  • Geen
  • Alkes
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Energiewereld.nl. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Duurzaamheid: 1
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Facturering: n.v.t.
Klantenservice: 1
Prijsstelling: n.v.t.
Overstapproces: n.v.t.
Online dienstverlening: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Pronk 20-3-2019 - 13:30

pure oplichting en mafia praktijken, belde dat mn overname contract klaar lag, maar heb nooit met hun gesproken en wil zeker niet overstappen naar hun...

  • kan er geen 1 vinden wel 100 opnoemen om daar nooit heen te gaan
  • bedrijf verbieden
Opmerking van Energiewereld.nl 20-3-2019 - 15:45
Wat een vervelende ervaring! Wij hebben NLE op de hoogte gebracht van uw beoordeling. Mochten wij iets voor u kunnen betekenen dan horen wij het graag.
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Energiewereld.nl. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Klachtenafhandeling: 1
Prijsstelling: n.v.t.
Online dienstverlening: 1
Overstapproces: n.v.t.
Duurzaamheid: 1
Facturering: n.v.t.
Klantenservice: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Geurts 19-3-2019 - 12:39

Betreft een all in een contract (Internet, TV en Bellen) bij NLE via Internet op 2019-02-06. Bevestigd door NLE met e-mail op 2019-02-06 om 14:00 uur. Door mij op 2019-02-06 om 19:27 uur opgezegd door het opsturen van het ingevulde Modelformulier voor annulering (verstrekt door NLE) via e-mail. Geen enkele reactie op de canceling van het contract, wat binnen de door hen gestelde termijn heeft plaatsgevonden. Niettemin zijn ze doorgegaan met het uitvoeren van het contract. Op elke actie heb ik gereageerd: alle e-mails met toevoeging van de opzegging mail en het ingevulde Modelformulier voor annulering. De afschrijving weer laten terugboeken en de pakket geweigerd. Op 2019-03-14 hebben ze de telefoonlijn overgenomen en sindsdien zitten we zonder telefoon, tv en internet.

  • geen
  • Alles
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Energiewereld.nl. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
3
Prijsstelling: 5
Facturering: 3
Klachtenafhandeling: 1
Overstapproces: 9
Klantenservice: 1
Online dienstverlening: 1
Duurzaamheid: n.v.t.
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Gerrit 25-1-2019 - 12:01

Het is voor mij ondoenlijk om hier de negatieve dingen op te noemen die ik mee hebt gemaakt met NLE.
Ik heb dan ook maar 1 ding als positief ervaren en dat was de langverwachte overstap. Die ging gelukkig bij mij wel goed. Na 2 maanden had ik al spijt van mijn besluit om energie via NLE te laten leveren. Niets kan, niets mag en niets is mogelijk, totaal geen inlevingsvermogen in de klant, telefonisch slecht bereikbaar, via Messenger duurt ook geen 24 uur maar zeker 72 uur voordat een reactie komt, altijd maar blijven excuseren voor het ongemak en het late reageren want het is erg druk! Ja zeker druk met alle klachten te verwerken. Ik kan dan ook niemand aanraden om met dit bedrijf in zee te gaan. Een gewaarschuwd mens....

  • Mijn langverwachte overstap naar een ander energiebedrijf