Wij vergelijken. Jij bespaart.
Ben Woldring
Vragen? Stuur ons een Whatsapp-bericht
Vergelijk energie en bekijk hoeveel u kunt besparen
Energie vergelijken
NLE

NLE ervaringen, informatie & beoordeling

Om u te helpen bij uw keus, willen wij u zoveel mogelijk informatie over de facturatie en geleverde diensten van NLE geven. Twijfelt u nog? Lees dan de NLE ervaringen en beoordelingen. Is NLE uw energieleverancier en wilt u zelf een ervaring en/of beoordeling over NLE plaatsen? Bij klantervaringen kunt u uw ervaringen en beoordeling over NLE met andere consumenten delen.

Het voordeligste actiepakket van NLE!
Welkomstpremie € 80
€ 2032,56
Totaal per jaar
Duurzaamheid
Groene stroom
Actietarief
Vast, 36 maanden Dit pakket heeft een looptijd van meer dan een jaar. Wij adviseren om te kiezen voor een looptijd van (ongeveer) één jaar zodat u elk jaar kunt profiteren van nieuwe actietarieven en/of een welkomstpremie.
75% van 28 klanten beveelt aan.
25% misschien 0% niet

Klantervaringen over NLE

8
Facturering
8,0
Klantenservice
8,0
Prijsstelling
8,0
Duurzaamheid
7,0
Online dienstverlening
8,0
Overstapproces
8,0
Ik raad NLE aan
CJ Dippel 15-5-2021 - 11:31
Overgestapt via Energiewereld.nl

10
Online dienstverlening
10,0
Prijsstelling
9,0
Facturering
9,0
Overstapproces
10,0
Ik raad NLE aan
Henk 9-5-2021 - 08:40
Overgestapt via Energiewereld.nl

Prima prijs voor hetgeen je krijgt

  • Prijs, ales online
  • NVT

Reacties

Nederlandse Energie Maatschappij Webcare 10-5-2021 - 11:55
Beste meneer,

Bedankt voor de goede beoordeling. Hier zijn wij erg blij mee. Ook leuk om te zien dat u ons zou aanbevelen bij anderen.

Mocht u de klantenservice een keer nodig hebben, staan onze gezellige en deskundige medewerkers voor u klaar.

Met vriendelijke groet,
NLE Webcare
9
Online dienstverlening
9,0
Duurzaamheid
8,0
Overstapproces
10,0
Prijsstelling
9,0
Facturering
9,0
Klantenservice
9,0
Ik raad NLE aan
Selie 5-5-2021 - 13:10
Overgestapt via Energiewereld.nl

Prima tevreden tot nu toe, heldere communicatie

  • Communicatie
  • niet van toepassing

Reacties

Nederlandse Energie Maatschappij Webcare 6-5-2021 - 08:52
Beste meneer, mevrouw,

Bedankt voor de goede beoordeling. Hier zijn wij erg blij mee. Ook leuk om te zien dat u ons zou aanbevelen bij anderen.

Mocht u de klantenservice een keer nodig hebben, staan onze gezellige en deskundige medewerkers voor u klaar.

Met vriendelijke groet,
NLE Webcare
9
Online dienstverlening
9,0
Overstapproces
10,0
Facturering
9,0
Prijsstelling
9,0
Pim 29-4-2021 - 10:32
Overgestapt via Energiewereld.nl

Goede tarieven, administratief alles goed op orde

Reacties

Nederlandse Energie Maatschappij Webcare 29-4-2021 - 16:29
Beste meneer, mevrouw,

Bedankt voor de goede beoordeling. Hier zijn wij erg blij mee. Ook leuk om te zien dat u ons zou aanbevelen bij anderen.

Mocht u de klantenservice een keer nodig hebben, staan onze gezellige en deskundige medewerkers voor u klaar.

Met vriendelijke groet,
NLE Webcare
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare ervaringen van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Energiewereld.nl. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De ervaring die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Prijsstelling
1,0
Online dienstverlening
1,0
Klachtenafhandeling
1,0
Klantenservice
1,0
Facturering
1,0
Carolina Elzinga 17-4-2021 - 15:19

Als je zoekt naar een leverancier die voor levering al een maandbedrag factureert en dan uiteindelijk uitkomt op 13 maanden per jaar dan ben je aan het goede adres. Verder zodra je opzegt niet meer in de online gegevens van verbruik etc kunt komen ook al duurt je contract nog twee maanden dan ben je weer aan het goede adres. Als dan je 13e maand word afgeschreven terwijl je al bij een ander zit en deze storneert dan vervalt ineens ook je welkomstpremie (die aan het eind van je contract word gegeven) want dan heb je ineens niet aan je betalingsverplichtingen voldaan. Dan kun je proberen om contact te leggen telefonisch lukt niet geen nummer bekend....per mail word er niet gereageerd. dan ben je ook bij NLE aan het goede adres. Ze mogen de bonus lekker houden maar ik heb mijn les geleerd en nooit weer NLE.

  • geen
  • zie boven maar ik heb er geen vertrouwen meer in google maar eens op NLE dan blijkt dat we niet de enige zijn

Reacties

Nederlandse Energie Maatschappij Webcare 19-4-2021 - 09:05
Beste mevrouw Elzinga,

Vervelend om te horen dat u een ontevreden klant van NLE bent geweest. Ik had dit natuurlijk graag anders gezien. U geeft aan dat u een dertiende termijnbedrag heeft moeten betalen. Dit heeft u niet gedaan en hierdoor is uw welkomstbonus komen te vervallen.

Het klopt dat er soms een dertiende termijnbedrag in rekening wordt gebracht. De reden hiervoor is dat er geen halve termijnbedragen in rekening kunnen worden gebracht. Als u en deel van een maand klant bent, dient u voor de hele maand te betalen. Ook is het zo dat onze incasso's aan het einde van de maand naar de bank worden verstuurd. Als u aan het begin van een nieuwe maand overstapt, kan de incasso dus niet meer worden tegengehouden.

Ik heb helaas geen klantgegevens van u ontvangen en kan daarom niet met u meekijken. Wel is het zo dat u via de service en contact pagina op onze website heel gemakkelijk in contact komt met onze klantenservice. Ik raad u aan dit dan ook te doen. Zij kunnen dan even kijken per welke datum u bent overgestapt en of het gerechtvaardigd was om de welkomstbonus in te houden.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Budget Energie Webcare
8
Facturering
8,0
Prijsstelling
9,0
Online dienstverlening
8,0
Overstapproces
9,0
Ik raad NLE aan
Frank de Kort 12-4-2021 - 10:35
Overgestapt via Energiewereld.nl

Ik vind de eco afweging in deze dure tijd niet van belang. Zolang onze regering elk voordeel in prijs direct omzet naar verhoging energieheffing ga ik enkel voor de laagste prijs. Dit was voor deze termijn de NLE

  • Lage kosten en verder alles cf afspraken afgehandeld
  • Imagoverbetering, ik kreeg vanuit mijn kennissenkring een negatieve vibe bij het noemen van deze energie leverancier.

Reacties

Nederlandse Energie Maatschappij Webcare 12-4-2021 - 13:23
Beste meneer de Kort,

Bedankt voor de goede beoordeling. Hier zijn wij erg blij mee. Ook leuk om te zien dat u ons zou aanbevelen bij anderen.

Fijn om te horen dat NLE u lage tarieven kan bieden. Ik neem uw tip betreffende imago verbetering mee. Vervelend om te horen dat u een negatief gevoel kreeg bij de overstap na het praten met kennissen. Dit is echter totaal niet nodig en ik hoop dat NLE u een tevreden klant kan maken.

Mocht u de klantenservice een keer nodig hebben, staan onze gezellige en deskundige medewerkers voor u klaar.

Met vriendelijke groet,
NLE Webcare
8
Facturering
8,0
Online dienstverlening
8,0
Prijsstelling
8,0
Overstapproces
9,0
Ik raad NLE aan
Marlies Van Mulken 9-4-2021 - 10:38
Overgestapt via Energiewereld.nl

probleemloze overstap naar andere energieleverancier

Reacties

Nederlandse Energie Maatschappij Webcare 9-4-2021 - 11:50
Beste mevrouw van Mulken,

Bedankt voor de goede beoordeling. Hier zijn wij erg blij mee. Ook leuk om te zien dat u ons zou aanbevelen bij anderen.

Fijn om te horen dat de overstap probleemloos is verlopen. Mocht u de klantenservice een keer nodig hebben, staan onze gezellige en deskundige medewerkers voor u klaar.

Met vriendelijke groet,
NLE Webcare
9
Prijsstelling
9,0
Duurzaamheid
9,0
Overstapproces
9,0
Online dienstverlening
9,0
Facturering
9,0
Ik raad NLE aan
Saskia Kansen 17-3-2021 - 09:07
Overgestapt via Energiewereld.nl

Groene energie van eigen bodem!

Reacties

Nederlandse Energie Maatschappij Webcare 17-3-2021 - 13:03
Beste mevrouw Kansen,

Bedankt voor de goede beoordeling. Hier zijn wij erg blij mee. Ook leuk om te zien dat u ons zou aanbevelen bij anderen.

Mocht u de klantenservice een keer nodig hebben, staan onze gezellige en deskundige medewerkers voor u klaar.

Met vriendelijke groet,
NLE Webcare
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare ervaringen van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Energiewereld.nl. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De ervaring die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Klantenservice
1,0
Overstapproces
1,0
Klachtenafhandeling
1,0
Prijsstelling
1,0
K.G. 15-3-2021 - 16:10

Iets meer dan 2 jaar geleden ben ik in het verkoopverhaal van NLE getrapt.
Helaas wist ik toen niet wat ik daarna wel leerde.
De sales pitch is goed in elkaar gezet en klinkt geloofwaardig.
Echter beloftes over lage energietarieven en "uitzonderlijk goede service" is verre van waar.
Na overstap naar forst goedkopere provider dan ook maximaal beboet.
Ongetwijfeld weet NLE dat vrijwel geen enkele losse klant een zaak aanspant en kan dus gewoon ongestoord doorgaan.
Bah!

  • Geen.

Reacties

K.G. 16-3-2021 - 14:28
Reactie op NLE Webcare:
Dit is een mooi voorbeeld van desinteresse.
Een standaard geformuleerd antwoord zonder inhoud, verwijzend naar rechten.
Twee weken is niet voldoende om er achter te komen dat mooi voorgeschotelde beloftes lege beloftes waren.
Mijn opzegging was ook terecht.
Ik hoop dat de lezers hier door jullie mooie plaatjes heen prikken en niet dezelfde fout maken.
Nederlandse Energie Maatschappij Webcare 16-3-2021 - 08:41
Beste K.G.,

Vervelend om te horen dat u niet tevreden bent over NLE. Dit is natuurlijk niet de bedoeling.

U geeft aan dat u tijdens een verkoopgesprek verkeerd bent geïnformeerd over onder andere de tarieven. Ik ben natuurlijk niet bij het gesprek tussen u en de verkoper geweest. Wel is het zo dat er direct na de aanmelding een bevestiging vanuit NLE wordt gestuurd. Hierin worden de tarieven nogmaals aan u bevestigd en wordt u ook gewezen op uw wettelijke 14 dagen bedenktijd. Als u niet blij was met de tarieven had u uw contract nog kunnen annuleren.

Dat u een boete heeft gekregen is natuurlijk niet fijn, maar dit is wel volgens de voorwaarden zoals deze zijn genoemd in uw contract.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
NLE Webcare
8
Facturering
8,0
Prijsstelling
8,0
Overstapproces
10,0
Online dienstverlening
8,0
Klachtenafhandeling
8,0
Klantenservice
8,0
Duurzaamheid
7,0
Ik raad NLE aan
jaap de cloe 14-3-2021 - 09:22
Overgestapt via Energiewereld.nl

overstap is soepel verlopen

Reacties

Nederlandse Energie Maatschappij Webcare 15-3-2021 - 09:03
Beste meneer de Cloe,

Bedankt voor uw goede review. Hier zijn wij blij mee. Ook leuk om te zien dat u ons misschien zou aanbevelen aan anderen.

Fijn om te horen dat de overstap soepel is verlopen. Mocht u de klantenservice nodig hebben, staan onze gezellige en deskundige medewerkers voor u klaar.

Met vriendelijke groet,
NLE Webcare

Eerdere jaren

Vergelijk en bespaar tot € 300 op uw energierekening

Vergelijk objectief alle energieleveranciers. Bij ons stapt u gemakkelijk in drie stappen over. Overstappen via Energiewereld.nl is altijd gratis en levert een mooi voordeel op, zeker als u elk jaar opnieuw vergelijkt en overstapt.