Wij vergelijken. Jij bespaart.
Ben Woldring
Vragen? Stuur ons een Whatsapp-bericht
NLE
80% van de klanten raadt NLE aan.
11% zegt NLE misschien aan te raden.

NLE reviews, informatie & waardering

Om je te helpen bij je keus, willen wij u zoveel mogelijk informatie over de facturatie en geleverde diensten van NLE geven. Twijfel je nog? Lees dan de NLE ervaringen en beoordelingen. Is NLE je energieleverancier en wil je zelf een ervaring en/of beoordeling over NLE plaatsen? Bij klantervaringen kun je uw ervaringen en beoordeling over NLE met andere consumenten delen.

Vergelijk alle pakketten van NLE
Het voordeligste actiepakket van NLE!
Groene Stroom en Gas 1 jaar Vast Actie
Welkomstpremie
€ 95
Jaarprijs
€ 1723,77
80%
van 35 klanten zou deze leverancier aanbevelen
11% misschien 9% niet

Klantervaringen

Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Energiewereld.nl. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Overstapproces: 1
Klachtenafhandeling: 1
Duurzaamheid: n.v.t.
Prijsstelling: 1
Facturering: 1
Online dienstverlening: 1
Klantenservice: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Nicole 16-9-2020 - 17:31

Twee dagen geleden een reactie geplaatst over mijn ontevredenheid tov NLE. Met de reactie die ik terug krijg veeg ik mijn *** af! Het gaat erom dat er in het beginsel al gelogen wordt...ze proberen onder valse voorwendselen klanten te bemachtigen! Dáár gaat het al meteen mis. Het is gewoon schandalig hoe NLE met mensen om gaat. Pas op met dit bedrijf en ga er niet mee in zee!! Ik kan niet vaak genoeg waarschuwen!

  • Geen
  • Alles

Reacties

Nederlandse Energie Maatschappij Webcare 17-9-2020 - 10:23
Beste Nicole,

Ik begrijp je frustratie zeker. Echter zoals mijn collega ook aangaf, is het jammer dat u niet direct na ontvangst van het contract contact met ons opnam. Ook had u na de bedenktijd om een onderzoek kunnen vragen. Wij zijn namelijk altijd bereid om u tegemoet te komen en een eerlijke oplossing te bieden.

Mocht u alsnog willen dat wij uw situatie beoordelen, neemt u dan telefonisch of via de live chat contact met ons op.

Met vriendelijke groet,
NLE webcare
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Energiewereld.nl. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Facturering: 1
Klantenservice: 1
Duurzaamheid: n.v.t.
Klachtenafhandeling: 1
Prijsstelling: 1
Overstapproces: 1
Online dienstverlening: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Nicole 14-9-2020 - 12:16

Wat een oplichtersbende is NLE! Je wordt gebeld door een gladjanus die zegt dat hij zeker niet van een andere energiemaatschappij is dan degene die je al hebt. “Nee hoor, ik ben geen verkoper, ik ben een tussenpersoon”. Deze man had gezien dat ik recht had op een ondernemerskorting en deze niet gekregen had... Ik heb hem een paar keer gezegd dat ik niet wil overstappen. Ik was zeer tevreden over Greenchoice. Nee hoor, dat was ook niet de bedoeling. Lang verhaal kort; ik zat vast aan een contract met NLE, voor 5 jaar!!! Heb ik helemaal niet om gevraagd. Nu heb ik mijn bedrijf van de hand moeten doen, vanwege Corona. Krijg je ook nog een boete van ( schrik niet ) €1000,00!!!!!! Als je dan de klantenservice belt en je beklag doet, wordt er gezegd dat er niets aan te doen is. “ heeft u verder nog vragen?” Je wordt helemaal niet fatsoenlijk te woord gestaan en ze willen zo snel mogelijk het gesprek beëindigen...is dat de manier om met klanten om te gaan? Ga niet in zee met NLE!!

  • Ik kan niet één pluspunt bedenken

Reacties

Nederlandse Energie Maatschappij Webcare 15-9-2020 - 09:12
Beste,

het is vervelend om te horen dat u eigenlijk geen klant wilde worden bij NLE. Mijn excuses hiervoor.

Helaas heb ik geen informatie/klantgegevens van u ontvangen. Ik kan daarom ook niet meekijken naar uw contract bij ons. Uw situatie is een lastige situatie aangezien wij niet bij het gesprek zijn geweest. Wij sturen daarom na het gesprek altijd het contract op met daarin alle informatie. Vanaf dit moment heeft u nog 14 dagen wettelijke bedenktijd om van het contract af te zien. In deze 14 dagen had u dus alle voorwaarden door kunnen lezen en een annulering door kunnen geven.

Wanneer u al buiten uw 14 dagen bedenktijd was, had u nog een klacht kunnen indienen om het gesprek wat met u is gevoerd terug te luisteren. Wij hadden dan kunnen controleren hoe het contract tot stand was gekomen. Nu achteraf kunnen wij helaas weinig meer voor u doen, daar deze gesprekken maar korte tijd worden bewaard.

Ik begrijp dat het vervelend is dat u een hoge boete heeft gekregen. Ik raad u aan om contact op te nemen over een betalingsregeling.

Met vriendelijke groet,
NLE Webcare
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Energiewereld.nl. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Overstapproces: n.v.t.
Duurzaamheid: n.v.t.
Facturering: 1
Klantenservice: 1
Klachtenafhandeling: 1
Prijsstelling: n.v.t.
Online dienstverlening: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
manuela 1-9-2020 - 11:38

Hoe is het mogelijk dat als ik 25 aug mijn ongenoegen uitspreek over NLE er 26 een reactie terug krijg dat er geen annulering bij jullie is doorgekomen terwijl ik vermeld dat ik NOOIT iets ben aangegaan met jullie
Er vervolgens een interne klachtenprocedure opgestart word
Niks meer hoor,maar jullie vervolgens gewoon op 1 aug 250 euro van mijn rekening afboeken omdat ik niet op tijd geannuleerd zou hebben
Heel brutaal overigens niet eens mijn rekening nr afgegeven laat staan een machtiging
Begrijp nog steeds niet dat dit allemaal zomaar kan
Heb nu melding gemaakt bij de bank hiervan
Dus hierbij nogmaals er valt niks te annuleren als je niks bent overeen gekomen

  • Geen
  • Een hele boel

Reacties

Nederlandse Energie Maatschappij Webcare 1-9-2020 - 14:10
Beste,

Het is vervelend om te horen dat u er een aantal dingen mislopen. Mijn excuses hiervoor.

Ik heb helaas geen klantgegevens van u ontvangen. Ik kan dan ook niet meekijken met u. U geeft aan dat er een interne klachtenprocedure is opgestart. Een collega van het klachtenteam zal in dat geval spoedig contact opnemen. Eventuele onterechte incasso's zullen daarbij natuurlijk ongedaan gemaakt worden.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
NLE Webcare
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Energiewereld.nl. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Klachtenafhandeling: 1
Online dienstverlening: 1
Klantenservice: 1
Duurzaamheid: n.v.t.
Prijsstelling: n.v.t.
Facturering: n.v.t.
Overstapproces: n.v.t.
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
A. Starrenburg 26-8-2020 - 18:11

Ga niet met deze bedriegers in zee. Ze berekenen bij maandbetaling 13 voorschotbedragen i.p.v.12. Onbeschofte klantenservice die geen reactie geeft per mail en direct incassokosten in rekening brengt wanneer je die 13de maand niet betaalt. Ga niet met deze bedriegers in zee.

  • Alleen maar minpunten

Reacties

Nederlandse Energie Maatschappij Webcare 27-8-2020 - 12:28
Beste,

Het is vervelend om te horen dat er iets niet helemaal goed lijkt te gaan met de betalingen. Mijn excuses hiervoor.

Ik heb helaas geen klantgegevens/informatie van u ontvangen. Anders had ik graag even meegekeken naar uw contract bij ons.

Als u bent overgestapt kan het voorkomen dat er nog een termijnbedrag in rekening wordt gebracht. Wij sturen onze incasso's altijd rond de 24e van de maand naar de bank. Als uw nieuwe leverancier u na die datum overneemt, kunnen wij de incasso dus niet meer tegenhouden. Doordat het termijnbedrag naar de bank is verstuurd, wordt het termijnbedrag ook in mindering gebracht op de eindnota. Doordat het termijnbedrag in mindering wordt gebracht op de eindnota, moet u het termijnbedrag wel betalen.

Ik begrijp dat dit vervelend kan zijn, maar helaas kunnen wij dit niet tegenhouden. Op uw eindnota krijgt u het teveel betaalde termijnbedrag weer terug.

Als bovenstaande situatie niet aan de orde is, raad ik u aan om een nieuwe e-mail te sturen naar klanten@nle.nl of om even contact op te nemen met de telefonische klantenservice. Er kan dan samen met u worden gekeken naar uw situatie. Het kan zijn dat de reactietijd op de e-mail af en toe wat langer is, maar uw e-mail zal wel beantwoord worden.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
NLE Webcare
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Energiewereld.nl. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Klantenservice: 1
Facturering: n.v.t.
Online dienstverlening: 1
Duurzaamheid: n.v.t.
Overstapproces: n.v.t.
Klachtenafhandeling: 1
Prijsstelling: n.v.t.
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Manuela 25-8-2020 - 19:06

NLE hanteert frauduleuze praktijken.
Ik heb direct na een NLE contractvoorstel in juli 2020 -dat via verkoper van Bespaarteam bij mij terechtkwam Bespaarteam telefonisch gemeld dat ik geen overstap ga maken maar dit pas over 2 jaar als mijn contract voor bij is ga bekijken ivm de boetes die hier mee gemoeid gaan en ook al zegt NLE deze terug te betalen je ze wel moet voorschieten en ik dit financieel niet kan . Ik ben dus geen contract aangegaan met NLE. Ik heb Bespaarteam geen toestemming gegeven dat NLE mijn contract zou overnemen. Als er een contract is aangegaan via Bespaarteam dan is dat zonder mijn toestemming gebeurd, heb NLE ook gevraagd het gesprek op te vragen waarmee ik kon aantonen geen akkoord te hebben gegeven voor een overstap naar NLE
En nu eindelijk 5 weken later je raad het al is er geen gesprek terug te vinden
Spaarteam zegt gesprekken worden opgenomen voor trainings doeleinden maar vervolgens als je het gesprek nodig hebt is het toevallig niet opgenomen
Nu brengt NLE mij een boete van 250 euro in rekening omdat ik niet binnen 14 dagen geannuleerd zou hebben. Van annulering is derhalve geen sprake omdat er geen contract is aangegaan door mij met NLE,Nu blijft NLE beweren , dat er zonder toestemming van mij toch sprake is van een contract en om die reden een boete in rekening brengen terwijl Bespaarteam hier aantoonbaar nalatig is geweest, Ruikt naar fraude NLE.
Ik lees hier bij de antwoorden dat ze niks kunnen betekenen omdat er geen verdere gegevens bekend zijn bij deze alvast mijn contract nr die jullie mij zelfs al toe bedeeld hadden 5349511 dus hopelijk kun je hier wel iets mee

  • Geen
  • Mensen die geen klant willen worden lekker met rust laten en niet via frauduleuze praktijken geld afhandig maken

Reacties

Nederlandse Energie Maatschappij Webcare 26-8-2020 - 12:38
Beste,

het is vervelend om te horen dat er geen annulering bij ons is doorgekomen. Ik kan begrijpen dat u graag wilt dat wij hier even verder onderzoek naar doen.

Ik heb een interne klachtenprocedure opgestart. Hier ontvangt u ook een bevestiging van. Er zal zo snel mogelijk contact met u worden opgenomen door een medewerker van het klachtenteam om uw klacht met u te bespreken.

Met vriendelijke groet,
NLE Webcare
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Energiewereld.nl. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Klachtenafhandeling: 1
Overstapproces: 1
Online dienstverlening: 1
Prijsstelling: n.v.t.
Facturering: n.v.t.
Duurzaamheid: 1
Klantenservice: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
henk 11-8-2020 - 19:55

Telefonisch afgesproken dat NLE de opzegboete van mijn vorige leverancier zou gaan vergoeden. Nu de aanmeldingen feit is, wil en ze de opzegboete niet betalen. . Contactgezochtmetmijn oude leverancier, onder gunstige voorwaarden weer terug. De praktijken van NLE riekt naar oplichting en niet nakomen van gemaakte afspraken.

  • Geen
  • Heel veel.

Reacties

Nederlandse Energie Maatschappij Webcare 26-8-2020 - 12:31
Beste,

het is vervelend om te horen dat er een miscommunicatie was over uw contract. Mijn excuses hiervoor.

Helaas heb ik geen informatie/klantgegevens van u ontvangen. Ik kan daarom niet meekijken naar het contract wat u bij ons had en het contact wat er met u is geweest.

Het klopt dat sommige contracten boete vergoeding bevatten. Als u hier recht op heeft, staat dit duidelijk in het contract vermeld. Als het niet in het contract staat, heeft u er ook geen recht op. Wij zijn niet bij het gesprek tussen u en de verkoper geweest. Om miscommunicatie te voorkomen sturen wij daarom altijd het contract op met alle voorwaarden en 14 dagen bedenktijd.

U geeft aan dat u nu weer klant bent bij uw vorige leverancier. Hopelijk mogen wij u in de toekomst nog eens verwelkomen.

Met vriendelijke groet,
NLE Webcare
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Energiewereld.nl. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
4
Klantenservice: 1
Prijsstelling: 1
Online dienstverlening: 10
Duurzaamheid: n.v.t.
Facturering: 1
Overstapproces: 10
Klachtenafhandeling: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Lieke 7-8-2020 - 08:57

Vanaf het begin heb ik al problemen ondervonden met NLE. Ze schreven niet het afgesproken termijn bedrag af. Na enkele telefoontjes is dat toch gelukt. Daarna bleek na de jaarafrekening, dat zij helemaal niet zo goedkoop waren als ze gezegd hadden!
Ik heb meer dan een jaar gemaild met de klantenservice. Elke keer kreeg ik weer een reden, dat voor mij als smoes voelde, terug waarom ik meer moest betalen.

Ik voel mij ontzettend erin geluisd. Het contract was voor mij een valstrik. Op de klantenservice kon ik helaas maar zelden rekenen. En als ze een antwoord gaven, was het absoluut geen antwoord op mijn vraag of een oplossing op mijn probleem! Voor mij was het een gevecht tegen de bierkaai. Het voelt voor mij als een opluchting dat ik niet meer met dit bedrijf te maken heb.

  • Ik had stroom
  • Reageer op de klant en hun problemen!!
  • Los het samen op met de klant en laat merken dat je de klant met de klacht serieus neemt.
  • Houd je aan gemaakte afspraken.
  • Lees mails grondig en geef inhoudelijk antwoord op de mail.
Opmerking van Energiewereld.nl 7-8-2020 - 09:22
Beste mevrouw,
Bedankt voor uw bericht. Ik heb de leverancier op de hoogte gebracht zodat zij kunnen reageren op uw kwestie.
Met vriendelijke groet,
Rita namens Gaslicht.com

Reacties

Nederlandse Energie Maatschappij Webcare 10-8-2020 - 10:22
Beste,

Het is vervelend om te horen dat u een mindere ervaring met ons heeft gehad. Ik wil hier graag mijn excuses voor aanbieden.

Helaas heb ik geen klantgegevens/contactgegevens van u ontvangen. Anders had ik graag even beter gekeken hoe het contact precies verlopen is. Uit uw klacht kan ik wel halen dat u niet helemaal goed geholpen bent. Het is natuurlijk erg vervelend dat u iedere keer een ander antwoord kreeg.

Het is zeker niet de bedoeling dat u een naar gevoel krijgt bij ons. Hier wil ik ook graag nog een keer mijn excuses voor aanbieden. Uw verbeterpunten zullen wij meenemen. Bedankt voor het indienen van uw klacht en de verbeterpunten.

Met vriendelijke groet,
NLE Webcare
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Energiewereld.nl. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Duurzaamheid: n.v.t.
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Online dienstverlening: n.v.t.
Facturering: n.v.t.
Klantenservice: 1
Overstapproces: n.v.t.
Prijsstelling: n.v.t.
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Sander 3-8-2020 - 12:16

Nu al twee keer gebeld door één of andere call center verkoper. Mijn gegevens zijn duidelijk uit het KVK gehaald, ze claimen dat ik klant ben bij hen en de verkoper claimt dat hij het zelt met mij heeft afgesloten. Ik zit al jaren bij dezelfde energiemaatschappij en heb nog nooit iemand van NLE gesproken. Als ik dat netjes probeer toe te lichten wordt ik iedere keer onderbroken, zelfs als ik vriendelijk vraag ik ik even mag uitpraten.
Kortom: verschrikkelijke guerilla marketing.

Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Energiewereld.nl. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Facturering: 1
Klachtenafhandeling: 1
Klantenservice: 1
Prijsstelling: n.v.t.
Online dienstverlening: 1
Duurzaamheid: n.v.t.
Overstapproces: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
van Heugten 30-7-2020 - 19:24

Oplichters, ondanks dat ze de meterstanden hebben blijven ze hierom vragen.
Vervolgens gaan ze de Beginstanden gewoon schatten en dreigen ze continu met incassomaatregelen.
De standen hebben ze verifieerbaar gehad.

  • Geen

Reacties

Nederlandse Energie Maatschappij Webcare 3-8-2020 - 11:24
Beste van Heugten,

Het is vervelend om te horen dat er iets mis lijkt te gaan met de meterstanden. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Mijn excuses hiervoor.

Helaas heb ik geen klantgegevens/informatie van u ontvangen. Ik kan daarom niet naar uw klantkaart kijken of er iets fout is gegaan. Ik wil u daarom graag verwijzen naar onze klantenservice. U kunt een e-mail sturen naar klanten@nle.nl. Wij zoeken het dan graag voor u uit. U kunt ook contact opnemen met onze telefonische klantenservice.

Met vriendelijke groet,
NLE Webcare
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Energiewereld.nl. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
2
Klachtenafhandeling: 1
Prijsstelling: n.v.t.
Facturering: n.v.t.
Overstapproces: n.v.t.
Klantenservice: 2
Duurzaamheid: n.v.t.
Online dienstverlening: n.v.t.
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Bertjan de Ridder 17-7-2020 - 11:00

Ik ben 3 jaar klant geweest van NLE en nu overgestapt na ar een andere partij ondanks dat het contract reeds verlengd was. Ik heb een boetefaktuur gekregen van 600 terwijl ik als klein zakelijk verbruiker wettelijk beschermd ben en de boete maximaal maar 250 euro (2x 125) mag zijn. Zij zeggen dat mijn verbruik me tot groot zakelijk maakt echter is dit helemaal geen criterium.
Voor de wet word je aangemerkt als klein zakelijk verbruiker indien:
De capaciteit van alle aansluitingen moet voor elektriciteit kleiner zijn dan 3x80 Ampère en voor gas kleiner dan 40 m3 per uur. Bekijk hier meer informatie over de aansluitcapaciteit in het MKB.
Voor kleinzakelijke klanten geldt het leveranciersmodel. Dit betekent dat ook de kosten voor de netbeheerder door uw energieleverancier in rekening worden gebracht. U krijgt dus één energierekening. Uw energieleverancier verrekent de netbeheerkosten vervolgens met de netbeheerder. Ook de kosten voor het landelijk netwerk van gas (GTS) en elektriciteit (TenneT) worden via uw energieleverancier in rekening gebracht, zoals de regiotoeslag voor gas.
MKB-energieklanten worden per maand op voorschot gefactureerd. Aan het einde van het jaar wordt het voorschot verrekend met wat u daadwerkelijk heeft verbruikt.
NLE hanteert echter andere criteria die samenhangen met het verbruik , maar dit is wettelijk gezien niet correct. Ze weigeren echter de boetefaktuur te corrigeren zodat ik genoodzaakt ben de incasso er van te storneren.

Reacties

Nederlandse Energie Maatschappij Webcare 20-7-2020 - 12:38
Beste meneer de Ridder,

Wat vervelend dat u met zo'n naar gevoel afscheid van ons heeft moeten nemen. Het is juist dat de regelgeving is aangepast. Voor zzp-ers die voor het verbruik grotendeels particulier verbruiken, zijn er afspraken gemaakt. Dat is niet alleen de grens groot- en klein verbruik, maar ook spelen er andere zaken mee ter beoordeling.

Graag wil ik hier even naar kijken! Wilt u zo vriendelijk zijn om uw verzoek en klantgegevens naar klanten@nle.nl te versturen, dan kijken we er samen even naar.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
NLE Webcare team