Wij vergelijken. Jij bespaart.
Ben Woldring
Vragen? Wij bellen je graag terug
Nederlandse Energie Maatschappij

Nederlandse Energie Maatschappij reviews, informatie & waardering

Om je te helpen bij je keus, willen wij u zoveel mogelijk informatie over de facturatie en geleverde diensten van Nederlandse Energie Maatschappij geven. Twijfel je nog? Lees dan de Nederlandse Energie Maatschappij ervaringen en beoordelingen. Is Nederlandse Energie Maatschappij je energieleverancier en wil je zelf een ervaring en/of beoordeling over Nederlandse Energie Maatschappij plaatsen? Bij klantervaringen kun je uw ervaringen en beoordeling over Nederlandse Energie Maatschappij met andere consumenten delen.

Vergelijk alle pakketten van Nederlandse Energie Maatschappij
Het voordeligste actiepakket van Nederlandse Energie Maatschappij!
Modelcontract Groene Stroom en Gas
Jaarprijs
€ 2176,34
Aanmelden
Dit pakket kun je nog niet via ons bestellen

Klantervaringen

Beoordeling
1
Duurzaamheid: 1
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Facturering: n.v.t.
Klantenservice: 1
Prijsstelling: n.v.t.
Overstapproces: n.v.t.
Online dienstverlening: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Pronk 20-3-2019 - 13:30

pure oplichting en mafia praktijken, belde dat mn overname contract klaar lag, maar heb nooit met hun gesproken en wil zeker niet overstappen naar hun...

  • kan er geen 1 vinden wel 100 opnoemen om daar nooit heen te gaan
  • bedrijf verbieden
Opmerking van Energiewereld.nl 20-3-2019 - 15:45
Wat een vervelende ervaring! Wij hebben NLE op de hoogte gebracht van uw beoordeling. Mochten wij iets voor u kunnen betekenen dan horen wij het graag.
Beoordeling
1
Klachtenafhandeling: 1
Prijsstelling: n.v.t.
Online dienstverlening: 1
Overstapproces: n.v.t.
Duurzaamheid: 1
Facturering: n.v.t.
Klantenservice: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Geurts 19-3-2019 - 12:39

Betreft een all in een contract (Internet, TV en Bellen) bij NLE via Internet op 2019-02-06. Bevestigd door NLE met e-mail op 2019-02-06 om 14:00 uur. Door mij op 2019-02-06 om 19:27 uur opgezegd door het opsturen van het ingevulde Modelformulier voor annulering (verstrekt door NLE) via e-mail. Geen enkele reactie op de canceling van het contract, wat binnen de door hen gestelde termijn heeft plaatsgevonden. Niettemin zijn ze doorgegaan met het uitvoeren van het contract. Op elke actie heb ik gereageerd: alle e-mails met toevoeging van de opzegging mail en het ingevulde Modelformulier voor annulering. De afschrijving weer laten terugboeken en de pakket geweigerd. Op 2019-03-14 hebben ze de telefoonlijn overgenomen en sindsdien zitten we zonder telefoon, tv en internet.

  • geen
  • Alles
Beoordeling
3
Prijsstelling: 5
Facturering: 3
Klachtenafhandeling: 1
Overstapproces: 9
Klantenservice: 1
Online dienstverlening: 1
Duurzaamheid: n.v.t.
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Gerrit 25-1-2019 - 12:01

Het is voor mij ondoenlijk om hier de negatieve dingen op te noemen die ik mee hebt gemaakt met NLE.
Ik heb dan ook maar 1 ding als positief ervaren en dat was de langverwachte overstap. Die ging gelukkig bij mij wel goed. Na 2 maanden had ik al spijt van mijn besluit om energie via NLE te laten leveren. Niets kan, niets mag en niets is mogelijk, totaal geen inlevingsvermogen in de klant, telefonisch slecht bereikbaar, via Messenger duurt ook geen 24 uur maar zeker 72 uur voordat een reactie komt, altijd maar blijven excuseren voor het ongemak en het late reageren want het is erg druk! Ja zeker druk met alle klachten te verwerken. Ik kan dan ook niemand aanraden om met dit bedrijf in zee te gaan. Een gewaarschuwd mens....

  • Mijn langverwachte overstap naar een ander energiebedrijf
Beoordeling
1
Overstapproces: 1
Duurzaamheid: 1
Online dienstverlening: 1
Klantenservice: 1
Prijsstelling: 1
Facturering: 1
Klachtenafhandeling: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Remie 18-12-2018 - 22:56

oplichterij bedriegerij, behandelen herstel kontrakt alsof dit een nieuw kontrakt zou zijn, zodat ik 26-12-18 het geld niet krijgen zou waarvoor ik naar NLE overstapte.
Hi! Leuk dat je ook geen emails leest. nou, dan gaan we toch massaal elders ons licht opsteken! Re: Autoreply

  • herstel oude kontrakt
  • begrijpen dat herstel inhoudt: bonusse €260 uitbetalen 26-12-18 einde kontrakt.
Beoordeling
1
Overstapproces: n.v.t.
Online dienstverlening: 1
Klachtenafhandeling: 1
Facturering: 1
Prijsstelling: 1
Duurzaamheid: n.v.t.
Klantenservice: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Monique Zonland 11-10-2018 - 14:28

Annulering en aangetekend retour zenden van modem wordt ontkent. Ik heb een handtekening van ontvangst... klantenservice duurt standaard een half uur! Oplossen kunnen en willen ze niet!
Ik moet nu 2 jaar!!, ja 2 jaar! betalen voor een dienst die ik nooit heb gebruikt. Dat kunnen ze ook zien, maar wensen ze niet te erkennen. "Je mag zelf weten dat je het later nog installeert of niet" ... Ze zijn echt achterlijk in hun argumenten.... en nu zullen de incasso, s wel volgen.

Let echt op bij deze organisatie. Het komt bij aanmelden snel goed, maar als zij een fout maken zetten ze die niet recht en bij jij de de dupe!!

  • na een half uur nemen ze dan toch nog op....
  • houd belangrijke gegevens een beter bij! en neem je eigen verantwoording bij fouten!
Beoordeling
1
Klantenservice: 1
Facturering: n.v.t.
Duurzaamheid: n.v.t.
Online dienstverlening: 1
Overstapproces: 1
Klachtenafhandeling: 1
Prijsstelling: n.v.t.
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Joffre Lebbink 24-9-2018 - 16:03

Je besluit over te stappen naar NLE en NLE beloofd alles in orde te zullen maken . Je besteld ook een monteur zodat je zeker weet dat de overstap goed zal gaan . Aan het einde van het bezoek van de monteur zie je dat TV en internet het doen en besluit je af te tekenen en te betalen . Meer dan een maand later kom je er achter dat die monteur zijn werk niet heeft gedaan . Ik nog steeds bij mijn oude leverancier zit en er opnieuw een monteur moet komen . Deze tweede monteur concludererd dat hij niets kan doen en dat KPN langs moet komen . Maar ook KPN kann niets doen en uiteindelijk ontvang ik een email met het nieuws dat ik geen klant kan worden bij NLE . NLE heeft echter wel al geld van mijn rekening gehaald als voorschot en de rekening van die " monteur is ook betaald . Bel ik vandaag met de klantenservice van NLE en krijg ik te horen dat zowel het voorschot als de rekening van de monteur niet terug betaald gaan worden . Sterker nog , de dame aan de telefoon verteld me dat NLE juist zeer coulant is door geen opzeggingsvergoeding in rekening te brengen . Ik raag u aan nooit met deze oplichters in zee te gaan . Dat je je als bedrijf een dergelijke houding aan meet is gewoon weg onacceptabel.

  • Vriendelijke dames aan de telefoon
  • Krijg je processen op orde.
Beoordeling
1
Overstapproces: n.v.t.
Facturering: n.v.t.
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Klantenservice: 1
Duurzaamheid: n.v.t.
Prijsstelling: 1
Online dienstverlening: n.v.t.
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Willem 25-8-2018 - 13:05

Benaderd via call center met aanbod, waarbij voorgehouden dat mijn maanbedrag lager zou worden. Aanbod in de mail met tarieven 10% boven huidige leverancier en 5 jarig contract. Vanuit call center gebeld of ik de algemene voorwaarden aan wil vinken en akkoord wil geven omdat dan het gedetailleerde voorstel komt om te beoordelen. Niet gedaan omdat ik dan een contract had afgesloten. Zeer aggressieve en misleidende verkooppraktijken. Pas op!!!!!

Beoordeling
5
Klantenservice: 2
Overstapproces: 6
Klachtenafhandeling: 2
Online dienstverlening: 4
Duurzaamheid: 6
Facturering: 8
Prijsstelling: 6
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Sandra 9-8-2018 - 15:16

Flinke eindnota gekregen, waar ik bij andere energiebedrijven nóóit bij hoefde betalen (meestal juist 200,- toe kreeg vanwege mijn erg lage verbruik).
Vervolgens wilde ik daar een betalingsregeling voor treffen; niet mogelijk omdat het bedrag (182,-) te laag was voor een regeling. Uitstel van betaling was ook niet mogelijk omdat ik geen klant meer ben van ze (fraai hoor).
Daarbij ook nog eens in totaal 27 minuten geduurd - 23 minuten wachtrij en zo'n 3 minuten nog in de wacht gezet om nog iets na te kijken). Blij dat ik terug ben bij Nuon, die weten wel hoe ze met (ex-)klanten om moeten gaan.

Beoordeling
1
Klachtenafhandeling: 1
Facturering: 1
Klantenservice: 1
Overstapproces: 1
Online dienstverlening: 1
Duurzaamheid: 1
Prijsstelling: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Stephan 6-8-2018 - 09:55

Boete gekregen voor het opzeggen van een contract terwijl ik in verkoop gesprek aangaf te gaan verhuizen en ik geen langlopend contract wenste.
Inmiddels een paar maanden verder weekelijks bellen soms valt de verbinding zomaar weg.
Elke keer krijg ik te horen we gaan er wat mee doen of we zijn er druk mee bezig.
Gewoon oplichters

  • Geen
  • Zat
Beoordeling
1
Online dienstverlening: 1
Overstapproces: 1
Prijsstelling: 1
Klachtenafhandeling: 1
Klantenservice: 1
Duurzaamheid: 1
Facturering: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Bruno 13-6-2018 - 11:29

Ben geen klant meer maar krijg nogsteeds rekeningen voor de maand na mijn opzegging.

En het probleem was, ik moest ze overtuigen dat de rekening niet klopt, met een aantal berichten over en weer. Dit kan ontzettend makkelijk worden opgelost. Kijk wat de opzegdatum is en kijk naar de datum van de rekening. Maar ho maar, deze klantenservice doet helemaal niets uit zichzelf. Zelfs niet als ik het netjes voor ze opsom, (het duurde daarna iets van 4 facebook berichten over en weer).

Daarnaast zijn ze ook nog ontzettend moeilijk bereikbaar. Geen email. Bellen sta je lang in de wacht en worden dingen doegezegd maar niet uitgevoerd. En dan heb je alleen nog facebook en whatsapp. Ik wil mijn gegevens niet delen via dit medium maar je hebt geen andere keus, anders kan je geen contact met ze krijgen.

Reacties duren meestal een aantal dagen als je dan nog een reactie krijgt.

Ik heb echt het gevoel dat dit bedrijf nu gewoon probeert te innen (stelen) wat het kan, het lijkt alsof ze op de rand van de afgrond staan. Meestal houden bedrijven met zulke oplichters praktijken niet lang meer stand.

  • De prijs valt mee, maar er zijn goedkopere alternatieven. Maar alleen hebben ze geen klantenservice, dus gaat er iets is heb je een groot probleem.
  • Ik zou het zeker niet opnieuw wagen een abonnement af te sluiten, en raad het iedereen af
  • Klantenservice kan helaas niets voor de klant betekenen. Dit is heel kwalijk als er een probleem voordoet als klant.
  • Ook onbereikbaar. Facebook en whatsapp zijn geen geschikte media om problemen met het bedrijf op te lossen. Totaal niet. Ik snap niet hoe je als bedrijf deze beslissing neemt alleen deze twee media aan je klant te geven als contactmiddel.
  • Dit is echt om te huilen, als een bedrijf tegenwoordig met internet en reviews stand wil houden kan dit echt niet.