Wij vergelijken. Jij bespaart.
Ben Woldring
Vragen? Wij bellen je graag terug
Oxxio
47% van de klanten raadt Oxxio aan.
32% zegt Oxxio misschien aan te raden.

Oxxio reviews, informatie & waardering

Om je te helpen bij je keus, willen wij u zoveel mogelijk informatie over de facturatie en geleverde diensten van Oxxio geven. Twijfel je nog? Lees dan de Oxxio ervaringen en beoordelingen. Is Oxxio je energieleverancier en wil je zelf een ervaring en/of beoordeling over Oxxio plaatsen? Bij klantervaringen kun je uw ervaringen en beoordeling over Oxxio met andere consumenten delen.

Vergelijk alle pakketten van Oxxio
Is Oxxio je huidige leverancier? Bekijk het verlengaanbod
Het voordeligste actiepakket van Oxxio!
Groene Stroom en Gas 1 jaar Vast actie
Welkomstpremie
€ 200
Jaarprijs
€ 1939,35
47%
van 127 klanten zou deze leverancier aanbevelen
32% misschien 20% niet

Klantervaringen

Beoordeling
3
Overstapproces: 6
Duurzaamheid: 5
Online dienstverlening: 1
Klachtenafhandeling: 1
Klantenservice: 1
Facturering: 5
Prijsstelling: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Hans van Dijk 18-4-2019 - 21:38
Overgestapt via Energiewereld.nl

Nu bijna een jaar bij Oxxio. De overstap naar Oxxio is probleemloos verlopen. Dit werd echter geregeld door GasLicht.com.

Het installeren van de App verliep zeer moeizaam en de verstrekte informatie is gebrekkig een onvoldoende om goed inzicht te krijgen. Ik hoopte dat het tweede jaar dit beter zou worden. Geprobeerd contact te krijgen met Oxxio voor de verlenging. Via de site kan dit alleen via de chat en dan moet je een kwartier wachten. Hoezo service!!

Het verlengingsaanbod is slechter dan een nieuwe klant krijgt. Ik vind dit pure (prijs)discriminatie. Andere aanbieders belonen juist hun trouwe klanten.

Oxxio probeert je binnen te krijgen om vervolgens te verlengen tegen hogere tarieven. Als je chat of een mail verstuurt is de reactie niets zeggend. M.a.w. ze vinden het niet erg als je vertrekt. Aan die wens kan ik tegemoet komen.

Voor mij geen Oxxio meer.

  • scherpe tarieven voor nieuwe klanten
  • stop met prijsdiscriminatie
  • transparanter worden m.b.t. verleningsaanbod
  • klantenservice verbeteren, met name bereikbaarheid
Beoordeling
9
Facturering: 9
Online dienstverlening: 10
Klantenservice: n.v.t.
Overstapproces: 10
Prijsstelling: 9
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Duurzaamheid: 8
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
G. van Kooten 14-4-2019 - 10:37
Overgestapt via Energiewereld.nl

De keuze van enkelstroom i.c.m. de totaalprijs is voor mij leidend. Via Gaslicht.com bepaal ik jaarlijks de leverancier.

  • Duidelijke prijsweergave per onderdeel.
  • Op leveringskosten per maand valt veel te besparen.
  • Snelle overstap.
  • Zorgeloze overstap.
  • Geen
Beoordeling
4
Klantenservice: 3
Online dienstverlening: 5
Duurzaamheid: 6
Facturering: 5
Overstapproces: 2
Prijsstelling: 5
Klachtenafhandeling: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Dave 13-4-2019 - 12:14
Overgestapt via Energiewereld.nl

Deze motivatie plaats ik niet op dit forum. Dit wordt door mijn huidige rechtsbijstandsverzekeraar opgepakt. Alle honderden eerder gerezen problemen die Eneco heeft veroorzaakt alsmede Oxxio idem dito, zullen worden overgenomen door alle dáártoe bevoegde instanties. Volgende maand komt er een verzoek tot dossier en inzage recht vanuit de wet AVG. Deze digitale dossierstukken en geluidsdragers worden uitvoerig bestudeerd en vergeleken met mijn fysieke dossier van inmiddels 3 ordnermappen vol Eneco en Oxxio ellende. Ook zullen alle 104 gevoerde en opgenomen telefoongesprekken vaak van beide kanten worden bestudeerd op juridische zaken en overtredingen, leugens, inbreuk op privacy en vele storingen van o.a. Toon, Philips Hue, Fibaro slimme stekkers en Fibaro slimme rookmelders alsmede Nest beveiligingscamera's die samenhangen en samengaan met Toon en moederbedrijf Eneco. Ook Stedin krijgt een formeel verzoek om dossierstukken te doen toekomen aan mij. Daarnaast ben ik in actiever onderhandeling met drie Nederlandse kranten c.q. dagbladen om alle misstanden, overtredingen, misleidende informatie, niet verstrekte informatie, niet toegestuurde gratis tweetal slimme Fibaro rookmelders door Eneco, foutieve informatie aangaande contractbreuk en werknemers bij Oxxio en Eneco die hebben gelogen over zaken tegen mij aan de telefoon. Al deze 104 gevoerde gesprekken zijn inmiddels goed gedocumenteerd om over te dragen aan de daartoe bevoegde instanties. De toezichthouder ontvangt ook een melding hiervan evenals de drie eerder benoemde dagbladen. Politie, justitie, OM, lokale politie en consumentenprogramma, Kassa en Radar zijn inmiddels goed verwittigd aangaande deze case.

  • Niet van toepassing.
  • Te veel om op te noemen.
Opmerking van Energiewereld.nl 15-4-2019 - 09:08
Jammer dat u problemen heeft met deze leveranciers. Mochten wij hierbij kunnen helpen dan horen wij het graag.
Beoordeling
9
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Klantenservice: n.v.t.
Duurzaamheid: n.v.t.
Facturering: n.v.t.
Prijsstelling: 9
Online dienstverlening: 9
Overstapproces: 9
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
Vos 9-4-2019 - 19:00
Overgestapt via Energiewereld.nl

Allemaal duidelijk en overstap goed verlopen.

Beoordeling
7
Klantenservice: n.v.t.
Facturering: 7
Prijsstelling: 7
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Duurzaamheid: 7
Online dienstverlening: n.v.t.
Overstapproces: 8
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
M. 9-4-2019 - 12:40
Overgestapt via Energiewereld.nl

Prima overstap weer, prijzen alleen gestegen door overheid.

Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Energiewereld.nl. Deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren.
2
Overstapproces: 6
Klantenservice: 1
Duurzaamheid: 1
Facturering: 1
Prijsstelling: 6
Online dienstverlening: 1
Klachtenafhandeling: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Joey 9-4-2019 - 10:28

Gas en elektra afgesloten en internet & tv. Gas en elektra was prima geregeld, echter moet ik mijn jaarnota nog afwachten.
Internet & TV drama. Ik kreeg het installatie pakket binnen en zag dat ik geen KPN aansluiting had. Wel de kabel, maar deze was niet zichtbaar in mijn woning. Hierover 5x gebeld. Er was 4 keer aangegeven dat ik terug gebeld zou worden, 4 keer niet terug gebeld. De 5e keer een idioot aan de lijn. Zegt tegen me ja wij leveren signaal naar de kabel en that's it. Opzeggen kon niet meer, omdat ik voorbij de 14 dagen bedenktermijn zat. Ze konden wel een aansluiting maken maar dat kost even €125. Dus als ik een nieuwe auto koop, dan moet ik apart nog de accu kopen omdat ik hem anders toch niet kan gebruiken? Onzin! Toen kreeg ik te horen dat ik maar even alle muren in mijn woning moest openbreken om zo de kabel te zoeken. Zijn jullie wel goed bij jullie hoofd? Wat een idioot antwoord. Uiteindelijk met veel pijn en moeite en op advies van KPN zelf voet bij stuk gehouden. Hierna voor een 6e keer gebeld en gedreigd dat ik dit verhaal bij mijn rechtsbijstandverzekering neer zou leggen. Toen kon het abonnement opeens wel gecanceld worden. Ze weten dat ze fout zitten, maar willen je gewoon op kosten jagen. Service is nergens te vinden. Zodra mijn jaarcontract bij gas en elektra klaar is, stap ik per direct over! Wat een kutbedrijf!

  • Goedkoop
  • Slechte service
  • Smeren je iets aantrekkelijks aan en proberen vervolgens je op kosten te jagen

Reacties

Oxxio Webcare 9-4-2019 - 17:47
Hi Joey,

Ik snap dat dit onwijs vervelend voor je is en ik begrijp je frustratie ook helemaal. Dit had veel beter en klantvriendelijker opgepakt kunnen worden. Excuses voor dit ongemak!

Groet,
Wilco, Oxxio Webcare
Beoordeling
10
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Klantenservice: n.v.t.
Facturering: 10
Duurzaamheid: n.v.t.
Online dienstverlening: n.v.t.
Prijsstelling: 10
Overstapproces: 10
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
Peter Lubbers 5-4-2019 - 10:11
Overgestapt via Energiewereld.nl

Snel en zonder vertraging.

  • Lagere prijs.
Beoordeling
7
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Online dienstverlening: n.v.t.
Facturering: n.v.t.
Prijsstelling: 7
Overstapproces: 7
Duurzaamheid: n.v.t.
Klantenservice: n.v.t.
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
brouwer 1-4-2019 - 10:12
Overgestapt via Energiewereld.nl

redelijk snel geregeld voor de rest nog niet te beoordelen.

  • nog niet
  • nog niet
Beoordeling
10
Klantenservice: 10
Online dienstverlening: 10
Prijsstelling: 9
Facturering: 10
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Overstapproces: 10
Duurzaamheid: 10
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
remke germs 30-3-2019 - 14:53
Overgestapt via Energiewereld.nl

ik ben overgestapt van nuon naar oxio.
alles is soepel en probleemloos verlopen via gaslicht.com

Beoordeling
3
Klachtenafhandeling: 1
Duurzaamheid: 2
Overstapproces: 1
Online dienstverlening: 2
Facturering: 7
Klantenservice: 2
Prijsstelling: 8
Ik zou deze leverancier aanraden
Misschien
Hc.Arisse 25-3-2019 - 17:30
Overgestapt via Energiewereld.nl

Overstappen is slecht gegaan zat nog vast aan oude contract mijn inziens slecht geregeld.

  • Kan ik over een jaar pas beoordelen.
  • Het op tijd laten ingaan van nieuw contrcact
Opmerking van Energiewereld.nl 26-3-2019 - 09:06
Jammer dat de overstap niet naar wens is verlopen. Mochten wij u hierbij kunnen helpen dan horen wij het graag. U kunt ons bereiken op 0342 411 350 of per mail naar info@gaslicht.com.

Reacties

Oxxio Webcare 26-3-2019 - 14:22
Hi, wat jammer dat je dit zo ziet. Ik vraag me wel af waarom je je bij ons hebt aangemeld als er nog een contract liep. Groet, Wilco, Oxxio Webcare