Wij vergelijken. Jij bespaart.
Ben Woldring
Vragen? Wij bellen je graag terug
Oxxio
45% van de klanten raadt Oxxio aan.
38% zegt Oxxio misschien aan te raden.

Oxxio reviews, informatie & waardering

Om je te helpen bij je keus, willen wij u zoveel mogelijk informatie over de facturatie en geleverde diensten van Oxxio geven. Twijfel je nog? Lees dan de Oxxio ervaringen en beoordelingen. Is Oxxio je energieleverancier en wil je zelf een ervaring en/of beoordeling over Oxxio plaatsen? Bij klantervaringen kun je uw ervaringen en beoordeling over Oxxio met andere consumenten delen.

Vergelijk alle pakketten van Oxxio
Is Oxxio je huidige leverancier? Bekijk het verlengaanbod
Het voordeligste actiepakket van Oxxio!
Groene Stroom en Gas 1 jaar Vast actie
Welkomstpremie
€ 205
Jaarprijs
€ 1910,83
45%
van 133 klanten zou deze leverancier aanbevelen
38% misschien 17% niet

Klantervaringen

Beoordeling
5
Klachtenafhandeling: 2
Prijsstelling: 9
Duurzaamheid: 5
Overstapproces: 9
Facturering: 2
Online dienstverlening: 8
Klantenservice: 2
Ik zou deze leverancier aanraden
Misschien
Paul Keizer 17-9-2019 - 08:00
Overgestapt via Energiewereld.nl

Vanwege dat Oxxio problemen had de factuur van mijn rekening af te schrijven en de herinneringen in mijn spam kamen moest ik uiteindelijk extra betalen. Als je daarover belt wordt je er niet echt blijer van. "Het is uw probleem, u had gewoon op tijd moeten betalen". Kan ik het helpen dat de automatische incasso van Oxxio niet werkt? "U heeft wel 5 herinneringen gehad en bent gebeld". Had 2 herinneringen in mijn spam en ben nooit gebeld. Maar dat was niet waar, want het stond in het systeem. Verder wel tevreden, maar de klantenservice laat te wensen over.

  • Vriendelijke medewerkers aannemen op de klantenservice

Reacties

Oxxio Webcare 17-9-2019 - 15:26
Hoi Paul! Bedankt voor je review. Wat jammer dat je niet klantvriendelijk te woord gestaan bent. Stuur ons gerust nog even een bericht via Facebook, Twitter of onze chat zodat we dit intern nog even kunnen onderzoeken en bespreken. Groet, Mitchel. Oxxio Webcare
Beoordeling
4
Klantenservice: 1
Online dienstverlening: 1
Prijsstelling: 8
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Duurzaamheid: n.v.t.
Facturering: n.v.t.
Overstapproces: 4
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Sat 14-9-2019 - 11:07
Overgestapt via Energiewereld.nl

Bij het overstappen werd gevraagd naar beginstanden. Hetgeen al vreemd was omdat ik gewend ben dat de eindstanden van de vorige leverancier werden overgenomen. Bij het doorgeven werden bij het bevestigen standen omgedraaid. Hierdoor was het dus niet mogelijk de standen op de gebruikelijke wijze door te geven. Contact gezocht met de klantenservice. Telefonisch contact was niet mogelijk en op de chat werd na 2 uur nog niet gereageerd.

  • Op dit moment geen pluspunt kunnen ontdekken.
  • Zorg ervoor dat het systeem correct werkt om meterstanden door te geven.
  • Zorg voor een betere bereikbaarheid van de klantenservice
  • Verbeter de chat functie van de app

Reacties

Oxxio Webcare 16-9-2019 - 15:48
Beste,
Bedankt voor het delen van jouw review. In dit geval werkt het net andersom: de beginstanden van de nieuwe leverancier worden de eindstanden van de huidige leverancier. Dat betekent dat wij de standen die je aan ons doorgeeft dus doorgeven aan de vorige leverancier. Het is natuurlijk wel vervelend dat de standen in de bevestiging worden omgedraaid. Je kan voor direct contact het beste contact opnemen via: www.oxxio.nl/contact. Hier vind je de live-chat of een link naar een van onze social-media kanalen.
Groet,
Joey, Oxxio Webcare
R. 13-9-2019 - 19:58

Oxxio is een buitengewoon onbetrouwbare en onbereikbare leverancier gebleken. Inloggen op de site en aanmaken van een account is een drama en de app is nog erger. Overal wordt aangegeven om de app te installeren om verbruik en kosten te zien, maar dat moet dan weer weken duren om de gegevens te verzamelen......
Ik heb inmiddels slimme meters dus ze kunnen niet meer schatten, maar ik heb slechte ervaringen met de "schatters" van Oxxio. Plotseling stond ik 1750 (!!!!) in de min en moest ik dit even bijbetalen...op basis van een schatting van Oxxio zelf. Nu ben ik nog aan het aflossen bovenop een idiote verhoging van 100 euro per maand die volledig uit het niets gegrepen lijkt te zijn. Ik ben eigenlijk voornemens een advocaat in te schakelen om deze wanpraktijken aan te pakken, want dat het allemaal niet klopt moge duidelijk zijn. En nee, ik ben geen rare klager of doorgeslagen idioot, ik ben gewoon een gebruiker die het gevoel heeft genaaid te worden door dit bedrijf.
Ik wacht mijn afrekening even af (die volgens berekeningen via nefit en slimme meter niet meer af kunnen wijken) en zal hier verslag uitbrengen. En ja, dat doe ik ook als het in mijn voordeel is.

  • Geen
  • Zorg dat de IT ook werkt. Zowel op de site als de app. Het is echt een ramp.

Reacties

Oxxio Webcare 17-9-2019 - 10:47
Bedankt voor je review. Dat klinkt inderdaad verre van ideaal. We kijken graag nog even voor je waarom de standen eerder zijn geschat en controleren ook graag voor je of alles nu wel goed loopt. Je kunt ons bereiken via onze Facebook of Twitter pagina's, de live chat op onze website, Inbox & Chat via de Oxxio app of het contactformulier via www.oxxio.nl. Wanneer je je klantnummer meteen meestuurt pakken wij je gegevens erbij en helpen we je hier mee. Groet, Mitchel. Oxxio Webcare.
Beoordeling
10
Prijsstelling: 9
Facturering: 10
Overstapproces: 10
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Klantenservice: n.v.t.
Online dienstverlening: 10
Duurzaamheid: 9
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
D. Schaap-van Hattem 13-9-2019 - 10:14
Overgestapt via Energiewereld.nl

Ik werd keurig op de hoogte gehouden over het verloop van de overstap.

Beoordeling
9
Prijsstelling: 8
Overstapproces: 10
Facturering: 10
Online dienstverlening: n.v.t.
Duurzaamheid: 7
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Klantenservice: n.v.t.
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
Nico Dreessen 12-9-2019 - 12:53
Overgestapt via Energiewereld.nl

Goede actie prijzen. Daar ik ieder jaar overstap deze keer voor Oxxio gekozen.

  • Zonder problemen over gestapt.
  • 250 euro welkomspremie.
  • Mooie app om alles te volgen en evt te regelen.
  • Betere vergoeding voor teruggeleverde elektriciteit.

Reacties

Gerard 12-9-2019 - 23:25
Vreemd hoor 250 Euro welkomstpremie.
Ik lees 180 Euro
Beoordeling
8
Duurzaamheid: n.v.t.
Online dienstverlening: 8
Prijsstelling: 8
Facturering: n.v.t.
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Overstapproces: 9
Klantenservice: n.v.t.
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
Marcel 11-9-2019 - 20:58
Overgestapt via Energiewereld.nl

Snel overstap geregeld en soepel verlopen

  • Snelle overstap
  • Soepel proces
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Energiewereld.nl. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
4
Prijsstelling: 7
Duurzaamheid: 2
Facturering: 7
Overstapproces: 7
Klachtenafhandeling: 1
Klantenservice: 1
Online dienstverlening: 2
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Michel 11-9-2019 - 10:40

Het contact met de klantenservice is ver beneden peil, al meer dan een maand wacht ik op een aangepaste jaarrekening. Moet toch niet het meest moeilijke zijn maar krijg iedere keer hetzelfde standaard antwoord via de chat, telefonisch contact schijnt tegenwoordig ook erg moeilijk te zijn bij Oxxio. De tarieven kunnen misschien goed zijn maar deze zijn wel gekoppeld aan de kwaliteit van de klantenservice....

  • Dat je het contract na een jaar op kunt zeggen ?!
  • Genoeg

Reacties

Oxxio Webcare 13-9-2019 - 08:28
Hi Michel, dat duurt wel erg lang. Wat is hiervan de reden? Wil je dat ik het zelf uitzoek? Vraag dan in de chat even naar mij.
Groet, Wilco
Beoordeling
8
Prijsstelling: 8
Klantenservice: n.v.t.
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Facturering: 8
Duurzaamheid: n.v.t.
Online dienstverlening: 8
Overstapproces: 8
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
Wechgelaer 9-9-2019 - 10:46
Overgestapt via Energiewereld.nl

Goedkoop, correct en betrouwbaar.

  • Zie motivatie
  • nvt
Beoordeling
8
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Online dienstverlening: 9
Overstapproces: 9
Duurzaamheid: 8
Facturering: 8
Klantenservice: 8
Prijsstelling: 8
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
P. van der Hoeven 7-9-2019 - 10:23
Overgestapt via Energiewereld.nl

Helemaal vlekkeloos gegaan, alles is prima geregeld!

  • Ik heb zelf niks hoeven doen,ideaal dus absoluut een aanrader!!
Beoordeling
10
Facturering: 9
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Klantenservice: n.v.t.
Prijsstelling: 10
Duurzaamheid: n.v.t.
Overstapproces: 10
Online dienstverlening: 10
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
Patrick Gregoor 7-9-2019 - 10:14
Overgestapt via Energiewereld.nl

Snelle, makkelijke overstap en een duidelijke online omgeving. Meer heb je tegenwoordig niet nodig!

  • Snel
  • Goede prijs
  • Simpel
  • Eerste facturatie was even onduidelijk wanneer deze plaats zou vinden.