Wij vergelijken. Jij bespaart.
Ben Woldring
Vragen? Stuur ons een Whatsapp-bericht
Powerpeers
58% van de klanten raadt Powerpeers aan.
24% zegt Powerpeers misschien aan te raden.

Powerpeers reviews, informatie & waardering

Om je te helpen bij je keus, willen wij u zoveel mogelijk informatie over de facturatie en geleverde diensten van Powerpeers geven. Twijfel je nog? Lees dan de Powerpeers ervaringen en beoordelingen. Is Powerpeers je energieleverancier en wil je zelf een ervaring en/of beoordeling over Powerpeers plaatsen? Bij klantervaringen kun je uw ervaringen en beoordeling over Powerpeers met andere consumenten delen.

Vergelijk alle pakketten van Powerpeers
Het voordeligste actiepakket van Powerpeers!
SamenStroom en CO2-gecompenseerd Gas Vast 1 jaar Actie
Welkomstpremie
€ 50
Jaarprijs
€ 2017,48
58%
van 33 klanten zou deze leverancier aanbevelen
24% misschien 18% niet

Klantervaringen

Beoordeling
4
Overstapproces: 4
Prijsstelling: 8
Facturering: 1
Duurzaamheid: 8
Online dienstverlening: 2
Klachtenafhandeling: 2
Klantenservice: 2
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
J. 23-1-2020 - 13:21
Overgestapt via Energiewereld.nl

Mensen, pas op met je jaarnota van Powerpeers! In mijn geval bleek dat het stroomverbruik op de jaarnota met 2 was vermenigvuldigd en het gasverbruik zelfs met 4!!! Hierdoor zouden we via een incasso een enorm bedrag moeten gaan bijbetalen. En dat terwijl ik juist geld terug zou moeten krijgen. Natuurlijk meteen Powerpeers gebeld en ze hebben de fout toegegeven- "mogelijk een softwarefout" werd gezegd. Nou..als dat zo is, vraag ik me af hoeveel andere klanten automatisch een foutieve jaarnota hebben ontvangen!! Powerpeers heeft nog steeds geen nieuwe jaarnota gestuurd en ik heb ook nog geen bericht of ze de incasso gaan annuleren. Schandalig, terwijl zij de fout maken! Maar ik heb ondertussen wél alvast mijn conclusie getrokken. Met enthousiasme klant geworden bij ze in 2019 maar voor mij is het klaar nu, ik ga er weg. Dit soort dure fouten maak je bij mij maar één keer. Dan maar wat minder vasthouden aan idealen.....

Reacties

Marlies - van Powerpeers 27-1-2020 - 10:08
Goedemorgen J,

Allereerst mijn excuses voor de onjuiste jaarrekening. Goed dat je hier direct contact over hebt gezocht.

Helaas is dit inderdaad bij meer klanten misgegaan. Gelukkig hebben we kunnen achterhalen waar de fout zit en alle onjuiste jaar- en eindafrekeningen gevonden. Uiteraard benaderen we al deze klanten en sturen wij hen ook een correctiefactuur.

Door het extra werk dat onze factureringsafdeling hiervan heeft, kan het helaas wel langer dan gebruikelijk duren voordat we de correctiefactuur versturen.

Mocht de te hoge bijbetaling van je rekening worden afgeschreven, kun je die zelf (laten) storneren.

Ik vind het heel jammer dat je hierdoor besluit om over te stappen. Ik hoop dan ook dat je nog wilt overwegen om toch nog bij ons te blijven!

Met vriendelijke groet,

Marlies
van Powerpeers
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Energiewereld.nl. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
4
Klachtenafhandeling: 2
Overstapproces: 9
Duurzaamheid: 3
Online dienstverlening: 3
Prijsstelling: 3
Klantenservice: 3
Facturering: 2
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
V zwaan 19-1-2020 - 22:20

Zeer slechte facturering vage cijfers opeens zeer hoog verbruik dat niet klopt Kasje naar muur praten in eigen voordeel. Studenten club die snel geld willen verdienen

  • Eerlijkheid

Reacties

Marlies - van Powerpeers 20-1-2020 - 16:06
Goedemiddag meneer/mevrouw Zwaan,

Wat zonde dat we dit beeld bij je hebben achtergelaten, want dat komt helemaal niet overeen met de werkelijkheid.

We maken onze facturen op basis van meterstanden. Als deze niet juist of geschat zijn, kijken we graag of we dit voor je kunnen corrigeren. Wanneer de meterstanden juist zijn, en dus je verbruik gestegen is, ligt dat buiten ons gezichtsveld. Natuurlijk helpen we je wel graag met het zoeken naar de oorzaak van het hogere verbruik.

Zou je contact met ons op willen nemen om dit te bespekren? Dan kan op telefoonnummer 020 220 2300 of via service@powerpeers.nl?

Met vriendelijke groet,

Marlies
van Powerpeers
Beoordeling
6
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Facturering: 1
Duurzaamheid: 7
Prijsstelling: 7
Online dienstverlening: 7
Klantenservice: 7
Overstapproces: 7
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Sabine Noorman 19-1-2020 - 12:15
Overgestapt via Energiewereld.nl

Vandaag de eindnota ontvangen, tot onze grote verbazing moeten wij een groot bedrag
(bijna € 4000,00) bij betalen en zal Powerpeers dit bedrag binnenkort afschrijven. M.b.t. het gasverbruik klopt er niets van deze eindnota, het werkelijk gasverbruik is 2003 m3, er wordt ons echter 3.932 m3 in rekening gebracht, daarnaast worden ons de variabele kosten dubbel in rekening gebracht.

Opmerking van Energiewereld.nl 20-1-2020 - 09:41
Beste mevrouw Noorman,

Dat is inderdaad aan groot bedrag. Ik begrijp dat u schrikt!
U mag altijd de eindnota naar ons mail zodat wij kunnen controleren of er geen fouten zijn gemaakt. U kunt dit mailen naar info@gaslicht.com met een toelichting. Wij helpen dan graag.

Met vriendelijke groet,
Marlies
Beoordeling
2
Duurzaamheid: 1
Online dienstverlening: 1
Prijsstelling: 1
Klachtenafhandeling: 1
Facturering: 1
Klantenservice: 1
Overstapproces: 7
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Tim 15-12-2019 - 18:28
Overgestapt via Energiewereld.nl

Deze leverancier lijkt op het eerste oog voordelig voor de mensen die zelf stroom opwekken. Helaas zijn er wat kosten die niet duidelijk eerst benoemd zijn zoals platform kosten. Als het platform goed zou hebben gewerkt zou ik het ervoor over hebben. Helaas werkt de app zeer traag en laat nooit de juiste standen zien.
Ook het aanmelden als stroomleverancier mislukte keer op keer.

  • Geen
  • Trage app of zelfs niet werkend. Uren lang laadschermen.
  • Meterstanden / verbruik kloppen niet in de app
  • Klantenservice reageert zeer traag, indien ze reageren komen ze in spam mail terecht.
  • Kortom ze hebben de zaken niet op orde.

Reacties

Marlies - van Powerpeers 18-12-2019 - 11:54
Hallo Tim,

Bedankt voor de moeite die je hebt genomen om deze review te schrijven. Maar wat jammer dat je helemaal niet blij met ons bent!

Ik begrijp dat het flink irritant is om een trage app te moeten gebruiken, waarvan dan ook het verbruik nog eens niet juist is. Heb je hierover al eens contact met ons gehad? Een kleine afwijking in het verbruik kan, maar bij grote verschillen gaat er misschien iets mis met het uitlezen van je slimme meters.

Het updaten van je app en legen van je cache en cookies zou kunnen bijdragen aan de snelheid hiervan. Anders is wellicht het energiedashboard op onze website prettiger voor jou om te gebruiken. Heb je daar al eens op ingelogd?

We rekenen geen platformkosten. Ik vermoed dat je daarmee de vaste leveringskosten bedoelt. Die rekent echter iedere energieleverancier en die kosten worden ook direct meegenomen in de vergelijking bij Gaslicht.com. Een deel van deze kosten is inderdaad bestemd voor het onderhoud en dergelijke van het dashboard, maar dit zijn geen extra kosten.

We proberen onze e-mails binnen 2 werkdagen te beantwoorden. Helaas duurt dit bij de drukte soms wel langer, maar daar informeren we je dan over via een ontvangstbevestiging van je e-mail. Uiteraard mag je ons ook altijd bellen, dan kunnen we je direct helpen!

Als je ons e-mailadres service@powerpeers.nl markeert als 'geen spam' zou je dat probleem zelf kunnen verhelpen.

Wil je contact met ons opnemen als er nog zaken spelen waar we je bij kunnen helpen, zoals het aanmelden van je bron? Je kunt ons bellen op 020 220 2300 of mailen op service@powerpeers.nl. We zijn momenteel bij met de e-mail dus je zou snel een reactie moeten ontvangen.

Groeten,

Marlies
van Powerpeers
Beoordeling
9
Online dienstverlening: 8
Overstapproces: 10
Duurzaamheid: 9
Klachtenafhandeling: 9
Facturering: 9
Klantenservice: 10
Prijsstelling: 10
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
Jan 9-12-2019 - 21:27
Overgestapt via Energiewereld.nl

Ben na 1 jaar opnieuw bij powerpeers gebleven ! Dat zegt toch genoeg he ..
Kreeg voor de verandering eens een goed verlengings aanbod met 100 euro extra korting om te blijven !
Verder is er een voordeel voor mensen met zonnepanelen wat eigenlijk vreemdgenoeg lastig is terug te vinden. Het is immers korting op de maand/jaar prijs van je contract. Bij Powerpeers heb je zogenaamde andere powerpeers afnemers van jouw terug geleverde energie die zij dan gebruiken. Hiervoor krijg je boven op de 11 cent per kW nog eens 4,8 cent voor de eerst 3000kWh. Dit kan dus oplopen tot 144 euro per jaar. Nu wordt niet 1 op 1, alle terug geleverde energie aan je afnemers door gegeven maar 50-60% is zeker haalbaar. Zelf heb ik werkelijk 5500 kWh via slimme meter terug geleverd en kwam ik dit jaar uit op 2950 kWh aan mijn afnemers gegeven (>50%) wat bijna 140euro extra korting opleverde. Deze meevaller zie je niet op de site van Gaslicht, het is immers niet een vast gegeven wat je terug leverd per jaar en wat aan je door berekend wordt. !!
Ter info: Iedereen levert terug, ook mensen die evenveel zonnepanelen op het dak hebben liggen als wat ze gebruiken. Overdag heb je vaak teveel energie en in de nacht moet je altijd van het net terug vragen omdat er geen zon is. Via de saldering kom je dan misschien op 0 uit, maar je hebt ongeveer 25% zonneenergie die je gelijk gebruikt. Maar 75% gaat tijdelijk terug het net in wat je op een ander tijdstip weer moet terug halen uit het net.

  • 11 cent per kWh wat je meer opwekt als dat je gebruikt en voor de eerste 3000kWh die je terug leverd nog eens 4,8 cent extra per kWh.
  • Als je deze info meeneemt kan powerpeers wel eens als goedkoopste uit de bus komen.
  • Heb deze informatie ook met powerpeers gedeeld dat ze eens wat beter aan de marketing moeten werken. Hier hebben wij immers plezier van 🙂
  • De helpdesk is prima te bereiken en er zitten enthousiaste mensen die je prima helpen.
  • De app van je gebruikt heeft niet echt veel zin, het geeft de werkelijkheid heel slecht weer.
  • Je verbruik klopt aardig 95-100% maar terug geleverde energie is wel 25% te weinig in de app.
  • De eind afrekening klopt daar in tegen perfect omdat de data van de slimme meter wel precies goed bij hen bekend is, alleen de vertaling naar de app toe is nou niet echt top..... De slimme meter data kun je gewoon gedurende het jaar bij hen inzien op de site.
Beoordeling
8
Online dienstverlening: 7
Prijsstelling: 8
Klachtenafhandeling: 7
Facturering: 7
Overstapproces: 8
Duurzaamheid: 9
Klantenservice: 7
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
Fred Slim 14-11-2019 - 10:21
Overgestapt via Energiewereld.nl

Groene stroom is vanzelfsprekend voor ons. Juist in deze omslagtijd ben je nog bewuster met de energie bezig.

  • Het gevoel dat je het samen met andere klanten doet.
  • Het werkt beter doordat je o.a. met een naam en een foto de deelname nog persoonlijker maakt.
  • Maak potentiele klanten duidelijk welke keuze-argumenten er zijn.
Beoordeling
10
Overstapproces: 10
Klantenservice: 10
Duurzaamheid: 10
Facturering: 10
Prijsstelling: 10
Klachtenafhandeling: 10
Online dienstverlening: 10
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
Albert-Jan 18-10-2019 - 14:17
Overgestapt via Energiewereld.nl

Goedkoop en snelle service

Beoordeling
8
Facturering: 8
Online dienstverlening: 8
Klachtenafhandeling: 8
Duurzaamheid: 8
Overstapproces: 9
Klantenservice: 8
Prijsstelling: 8
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
Andre Teunissen 18-10-2019 - 10:11
Overgestapt via Energiewereld.nl

Makkelijke overstap, financieel aantrekkelijk, behulpzame klantenservice. Je merkt eigenlijk niet dat je bent overgestapt.

  • Dagelijkse/wekelijkse energieverbruik bij kunnen houden
Beoordeling
8
Klantenservice: n.v.t.
Facturering: n.v.t.
Prijsstelling: 8
Online dienstverlening: 8
Duurzaamheid: 9
Overstapproces: 9
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Ik zou deze leverancier aanraden
Misschien
Daan 17-10-2019 - 21:28
Overgestapt via Energiewereld.nl

Ik heb alleen maar wat aangeklikt op een overstap website. Verder heb ik nog helemaal geen contact gehad met mijn leverancier. Alles gaat tegenwoordig zo vanzelf. Het is niet echt een persoonlijke ervaring

Beoordeling
7
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Online dienstverlening: 6
Klantenservice: 7
Overstapproces: 7
Facturering: 7
Duurzaamheid: 7
Prijsstelling: 7
Ik zou deze leverancier aanraden
Misschien
GSi 13-10-2019 - 13:30
Overgestapt via Energiewereld.nl

Nog te kort ervaring met PP. Wacht eerst tot eerste eindafrekening voor ik mijn mening compleet heb.

  • Groen bezig
  • Advies over maandbedrag. Regelmatige check hiervan (4x per jaar)