Wij vergelijken. Jij bespaart.
Ben Woldring
Vragen? Wij bellen je graag terug
Pure Energie
80% van de klanten raadt Pure Energie aan.
0% zegt Pure Energie misschien aan te raden.

Pure Energie reviews, informatie & waardering

Om je te helpen bij je keus, willen wij u zoveel mogelijk informatie over de facturatie en geleverde diensten van Pure Energie geven. Twijfel je nog? Lees dan de Pure Energie ervaringen en beoordelingen. Is Pure Energie je energieleverancier en wil je zelf een ervaring en/of beoordeling over Pure Energie plaatsen? Bij klantervaringen kun je uw ervaringen en beoordeling over Pure Energie met andere consumenten delen.

Vergelijk alle pakketten van Pure Energie
Is Pure Energie je huidige leverancier? Bekijk het verlengaanbod
Het voordeligste actiepakket van Pure Energie!
100% Nederlandse Windstroom en CO2-Neutraal Gas vast 5 jaar Actie
Welkomstpremie
€ 350
Jaarprijs
€ 2083,01
80%
van 5 klanten zou deze leverancier aanbevelen
0% misschien 20% niet

Klantervaringen

Geverifieerde beoordeling
10
Prijsstelling: 9
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Facturering: 9
Overstapproces: 10
Klantenservice: n.v.t.
Online dienstverlening: 10
Duurzaamheid: 10
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
A. Sloot 12-3-2019 - 20:41

snelle overstap zonder veel poespas. Pure Energie regelde de opzegging bij oude leverancier. Maandelijks in de mail een overzicht met meterstanden en bedrag verbruik.

Geverifieerde beoordeling
7
Facturering: 7
Online dienstverlening: 7
Prijsstelling: 7
Klantenservice: 7
Duurzaamheid: 7
Overstapproces: 6
Klachtenafhandeling: 7
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
P van Beek 6-3-2019 - 11:35

Ben inmiddels drie of meer keren overgestapt via voorstellen van Gaslicht.com. Telkens was er wel wat te verbeteren. Ook ditmaal:
Bij aanvang met huidige leverancier had ik gemeld dat ik zonnepanelen heb, maar kreeg toch een voorstel voor maandbedrag dat € 100 hoger lag dan bij vorige leverancier. Een telefoontje was gelukkig voldoende om het allemaal recht te zetten.
Heb hier al 5 jaar een warmtepomp en 40 zonnepanelen en loop daarmee mogelijk beetje voor de muziek uit, maar inmiddels moeten leveranciers toch nog steeds even bijschakelen vwb terugleveringen. Ook was dit het geval bij mijn vorige leveranciers. Informatie over geldende de tarieven blijft ook altijd een ingewikkeld gegeven ivm de vele heffingen en belastingen die van toepassing zijn.

  • prijsstelling en goede communicatie
  • overstapproces en duidelijke tarieven levering en teruglevering
Beoordeling
5
Facturering: n.v.t.
Prijsstelling: 5
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Online dienstverlening: n.v.t.
Duurzaamheid: n.v.t.
Klantenservice: n.v.t.
Overstapproces: n.v.t.
Ik zou deze leverancier aanraden
Misschien
G Joosten 2-1-2019 - 11:47

Let op de hoge teruglever vergoeding alleen tot max 1500kwh!
Voor grote opwekkers klopt dus ook de berekening op de website niet.
In mijn geval 3400kwh berekend met de hoogste teruglever vergoeding, maar dat zal dus in de praktijk veel duurder uit pakken dan de berekening (max 1500kwh tegen de 14cent).

  • Prijs berekening voor terugleveren misleidend.
Beoordeling
9
Duurzaamheid: 9
Overstapproces: 9
Klachtenafhandeling: 9
Facturering: 9
Klantenservice: 9
Prijsstelling: 9
Online dienstverlening: 9
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
Tonny 1-1-2019 - 09:56

Goede betrouwbare leverancier

Geverifieerde beoordeling
9
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Facturering: 10
Prijsstelling: 8
Overstapproces: 10
Klantenservice: 9
Online dienstverlening: 8
Duurzaamheid: 10
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
Peter Vandewalle 31-10-2018 - 14:15

prima groene energieleverancier

  • goede site
  • prijs teruglevering stroom mag wel iets hoger zijn
Beoordeling
10
Prijsstelling: 10
Online dienstverlening: 10
Overstapproces: 10
Klantenservice: 10
Duurzaamheid: 10
Facturering: 10
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
Wim Meijrink 3-10-2018 - 13:13

Ontvang al 2 jaar naar volle tevredenheid energie (gas&electra)van Pure Energie .
Duidelijke afrekening nooit ergens zorgen over hoeven te maken,alles goed geregeld.

  • Groene energie van eigen bodem.
  • Doet soms ook nog iets voor zijn klanten.
  • Geen
Geverifieerde beoordeling
9
Prijsstelling: 8
Klantenservice: n.v.t.
Online dienstverlening: 10
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Facturering: 10
Duurzaamheid: 8
Overstapproces: 10
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
Theo willemse 23-9-2018 - 14:07

Overstap via gas-licht naar Pure energie is vlekkeloos verlopen.

Geverifieerde beoordeling
10
Klantenservice: n.v.t.
Duurzaamheid: 10
Online dienstverlening: 10
Overstapproces: 10
Prijsstelling: 10
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Facturering: n.v.t.
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
Smit 22-9-2018 - 19:49

Echte groene leverancier met gunstig teruglevertarief

Geverifieerde beoordeling
9
Prijsstelling: 9
Duurzaamheid: 10
Facturering: 9
Overstapproces: 9
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Klantenservice: n.v.t.
Online dienstverlening: 9
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
Chris N. 17-9-2018 - 12:57

Goed alternatief nu Qurrent en Greenchoice samengaan

  • Teruggeleverde energie wordt PER TELWERK verrekend. Dit kan zeer positief uitvallen bij grote PV installatie bezitters.
  • Er zit wel een maximum aan het aantal kWh wat tegen hoge terugleververgoeding wordt afgerekend
Beoordeling
6
Overstapproces: n.v.t.
Klachtenafhandeling: 1
Duurzaamheid: 10
Klantenservice: 1
Prijsstelling: 8
Facturering: 10
Online dienstverlening: 8
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Oliver 3-9-2018 - 14:07

Mijn ervaring met Pure Energie was prima, totdat ik gebeld werd voor een verlengingsvoorstel. Dat hadden ze nooit op deze manier moeten doen, nu op zoek naar een ander. Daar viel de organisatie namelijk enorm door de mand, en dat is de aanleiding geweest voor dit schrijven.

Kort: afspraken worden keer op keer niet nageleefd.

Eerste gesprek acquisitie: Als vaste klant zou ik 30 euro korting per jaar krijgen bij verlenging. Er zou een week later contact zijn op afgesproken tijdstip plus een e-mail met overzicht van het aanbod ... Week later geen mail, geen telefoontje. Dat laatste kwam 4 dagen later een keer, weer anoniem.

Weer alles telefonisch doorgenomen, 3 verschillende kortingen gehoord. Bleek toch die 30 euro te zijn uiteindelijk. Contract afgesloten maar er zou een overzichtsmailtje komen met een link erin waarmee ik alles zou moeten bevestigen. Wat krijg ik? Een felicitatiemail voor het afsluiten van het contract.

Zelf gemaild met de vraag hoe het opzeggen werkt, omdat er bij de acquisitie al zo veel fout gaat dat ik er verder geen vertrouwen meer in heb.

Daarop werd ik vlot gebeld. Excuses en het contract zou geannuleerd worden, nieuw aanbod per mail. Na 3 dagen geen enkele teken van leven toch maar eens mijn overzicht op hun website bekeken. Daar was het contract gelukkig wel geannuleerd. Maar dus weer niets in de mailbox.

Dat hele circus al bij acquisitie. Wil niet weten hoe het gaat als ik echt een probleem heb.

  • Echt groene stroom en leuk dat je kunt zien waar deze opgewekt is. Met de levering is nooit iets fout gegaan.
  • Communicatie, afspraken nakomen.