Wij vergelijken. Jij bespaart.
Ben Woldring
Vragen? Wij zijn vandaag bereikbaar tot 22.00 uur
UnitedConsumers
75% van de klanten raadt UnitedConsumers aan.
19% zegt UnitedConsumers misschien aan te raden.

UnitedConsumers reviews, informatie & waardering

Om je te helpen bij je keus, willen wij u zoveel mogelijk informatie over de facturatie en geleverde diensten van UnitedConsumers geven. Twijfel je nog? Lees dan de UnitedConsumers ervaringen en beoordelingen. Is UnitedConsumers je energieleverancier en wil je zelf een ervaring en/of beoordeling over UnitedConsumers plaatsen? Bij klantervaringen kun je uw ervaringen en beoordeling over UnitedConsumers met andere consumenten delen.

Vergelijk alle pakketten van UnitedConsumers
Het voordeligste actiepakket van UnitedConsumers!
Windstroom en Gas Actie 1 jaar Vast
Welkomstpremie
€ 193
Jaarprijs
€ 1660,02
75%
van 231 klanten zou deze leverancier aanbevelen
19% misschien 6% niet

Klantervaringen

Beoordeling
6
Overstapproces: n.v.t.
Klantenservice: 5
Facturering: 8
Prijsstelling: 8
Klachtenafhandeling: 1
Duurzaamheid: 8
Online dienstverlening: 5
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
L.G. Noordijk 3-4-2020 - 16:47
Overgestapt via Energiewereld.nl

Volgens de informatie van de nieuwe leverancier zou het nieuwe contract ingaan op het moment dat het oude contract zou eindigen. Helaas bleek achteraf dat ze het nieuwe contract 2 maanden te vroeg hebben laten ingaan, waardoor ik een boete moet betalen van € 200,00. Na diverse contacten per mail zeggen ze dat het mijn eigen verantwoording is, omdat ik had moet reageren dat het contract later moest ingaan. Eerst zou ik de € 200,00 als een soort spaartegoed ontvangen, maar uiteindelijk krijg ik niets.
Dit is het antwoord: Tevens zien wij dat uw aanmelding is gedaan via een prijsvergelijker, hierbij geldt de voorwaarden dat u geen opzegboete vergoed krijgt. U kunt dit vinden in uw productvoorwaarden bij UnitedConsumers. Onderstaand vindt u een kopie van dit artikel in de productvoorwaarden. U kunt de productvoorwaarden vinden in uw persoonlijke account en via deze link.


Opmerking van Energiewereld.nl 6-4-2020 - 09:05
Beste meneer/mevrouw Noordijk,

Wat vervelend dat u te vroeg bent overgenomen. UnitedConsumers houdt rekening met de einddatum als deze binnen 88 dagen valt op het moment van aanmelden. Uiteraard wordt dit in de pakketvoorwaarden en op het aanmeldformulier gemeldt. Gezien de hoogte van de boete, liep het contract nog 2 tot 2,5 jaar. Omdat dit te ver in de toekomst ligt, houden zij hier helaas geen rekening mee. UnitedConsumers neemt u dan zo spoedig mogelijk over en de opzegboete is dan voor eigen rekening.

U geeft aan dat er eerst werd aangegeven dat de boete als een spaartegoed ontvangen werd maar dat dit niet is gebeurt. Dit is wellicht via de klantenservice van Unitedconsumers besproken. Wilt u ons hierover mailen op welke manier zij dit aan u hebben laten weten? Dan gaan wij kijken of wij hierin iets kunnen betekenen.

Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groet,
Marlies
Beoordeling
9
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Online dienstverlening: n.v.t.
Prijsstelling: 9
Overstapproces: 10
Facturering: 9
Duurzaamheid: 9
Klantenservice: n.v.t.
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
H de Nijs 2-4-2020 - 10:34
Overgestapt via Energiewereld.nl

Voor de 4de keer via gaslicht.com overgestapt. Het gaat zo makkelijk en goed, dat je een dief in eigen portemonnee bent als je geen gebruik maakt van gaslicht.com.
Ik ga in ieder geval elk jaar via gaslicht.com overstappen 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Beoordeling
9
Duurzaamheid: 9
Klachtenafhandeling: 9
Online dienstverlening: 9
Klantenservice: 9
Facturering: 9
Overstapproces: 9
Prijsstelling: 9
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
I. van der Velden 1-4-2020 - 10:22
Overgestapt via Energiewereld.nl

Scheelde mij € 10,00 per maand aan energieklassen

  • Ik had nog een aantal vragen. Die zijn heel snel door united consumers vriendelijk beantwoord.
Beoordeling
8
Klantenservice: n.v.t.
Facturering: 8
Prijsstelling: 8
Overstapproces: 10
Online dienstverlening: 8
Duurzaamheid: 7
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
Nicole 1-4-2020 - 00:20
Overgestapt via Energiewereld.nl

Gemakkelijke zorgeloze overstap. Prima geregeld.

Beoordeling
9
Duurzaamheid: 9
Overstapproces: 9
Klantenservice: 9
Prijsstelling: 9
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Online dienstverlening: 9
Facturering: 8
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
I.R. van der Pol 31-3-2020 - 20:41
Overgestapt via Energiewereld.nl

Overschakelen ging makkelijk. En zijn voor ons na veelvergelijken de goedkoopste.. Als je het niet goed begrijpt en met vragen staan ze meteen voor je klaar. En sturen je de info die je wilt weten etc. via mail evt door

  • Zie beschrijving hierboven
  • Snel vriendelijk en behulpzaam
Beoordeling
10
Klantenservice: n.v.t.
Facturering: 10
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Online dienstverlening: n.v.t.
Overstapproces: 10
Prijsstelling: 9
Duurzaamheid: 9
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
Marja Talens 31-3-2020 - 10:18
Overgestapt via Energiewereld.nl

UnitedConsumers kwam prijstechnisch goed uit de bus. Ook de reviews van bestaande klanten waren positief. De afhandeling is vlot verlopen en de facturatie vind ik helder en overzichtelijk. Fijn dat gas en elektriciteit uit elkaar getrokken zijn.

  • Overzichtelijke afrekening
  • Goed tarief
Beoordeling
8
Facturering: 8
Duurzaamheid: 8
Klantenservice: 8
Overstapproces: 8
Online dienstverlening: 8
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Prijsstelling: 8
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
Anneke 30-3-2020 - 20:24
Overgestapt via Energiewereld.nl

Inmiddels een vriendin getip. Prijs knap lager, dan vorige energie leverancier.
Overstap werd vlot en zonder problemen geregeld.
Nog geen klachten.

Beoordeling
1
Prijsstelling: n.v.t.
Klachtenafhandeling: 1
Facturering: n.v.t.
Online dienstverlening: n.v.t.
Duurzaamheid: n.v.t.
Klantenservice: 1
Overstapproces: n.v.t.
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Bart 27-3-2020 - 12:16
Overgestapt via Energiewereld.nl

Kreeg geen melding van het verbruik in februari. Zelf contact opgenomen, krijg als antwoord "konden op 2 februari niet uitlezen". Niet verteld waarom. En waarom niet zelf als UC gemeld. Had ook per 2 februari kunnen uitlezen.
Ik ga nu kijken of ik juridisch onder dit contract uit kan.

Reacties

UnitedConsumers Webcare 27-3-2020 - 16:10
Beste Bart,

Wij vinden het jammer te vernemen dat uw ervaring met UnitedConsumers niet zo is geweest zoals u zou verwachten. UnitedConsumers is als uw leverancier verantwoordelijk voor het verwerken van de verbruiksoverzichten. Deze overzichten worden verwerkt met de uitlezingen van de 1e van de maand. Als deze uitlezingen niet lukken moeten wij weer wachten op de volgende uitlezing. Als leverancier mogen wij maar 12 uitlezingen per jaar doen om die reden is een nieuwe opvraag voor uitlezing dan ook niet mogelijk (op bijvoorbeeld 2 februari). Helaas kunnen wij op basis van uw bericht geen gegevens in zien. Uw deelnemernummer kunt u in een bericht (samen met uw vraag) aan energie@unitedconsumers.com sturen, zodat wij het een en ander goed voor u kunnen uitzoeken.

Uw reactie wachten wij even af.

Met vriendelijke groet
Service Team Energie
Beoordeling
9
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Online dienstverlening: 9
Prijsstelling: 8
Klantenservice: n.v.t.
Overstapproces: 10
Duurzaamheid: 8
Facturering: 8
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
Kuiper 23-3-2020 - 20:49
Overgestapt via Energiewereld.nl

Geen rompslomp

  • Vlot en correct
Beoordeling
10
Prijsstelling: 10
Overstapproces: 10
Duurzaamheid: 10
Online dienstverlening: 9
Klachtenafhandeling: 10
Klantenservice: 9
Facturering: 10
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
nvt 20-3-2020 - 13:27
Overgestapt via Energiewereld.nl

Goede prijs voor mijn energie Vraag

  • Omdat het hier gaat om een consumenten collectief