Wij vergelijken. Jij bespaart.
Ben Woldring
Vragen? Wij bellen je graag terug
UnitedConsumers
60% van de klanten raadt UnitedConsumers aan.
28% zegt UnitedConsumers misschien aan te raden.

UnitedConsumers reviews, informatie & waardering

Om je te helpen bij je keus, willen wij u zoveel mogelijk informatie over de facturatie en geleverde diensten van UnitedConsumers geven. Twijfel je nog? Lees dan de UnitedConsumers ervaringen en beoordelingen. Is UnitedConsumers je energieleverancier en wil je zelf een ervaring en/of beoordeling over UnitedConsumers plaatsen? Bij klantervaringen kun je uw ervaringen en beoordeling over UnitedConsumers met andere consumenten delen.

Vergelijk alle pakketten van UnitedConsumers
Het voordeligste actiepakket van UnitedConsumers!
Windstroom en Gas 1 jaar Vast Actie
Welkomstpremie
€ 20
Jaarprijs
€ 1928,39
60%
van 65 klanten zou deze leverancier aanbevelen
28% misschien 12% niet

Klantervaringen

Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Energiewereld.nl. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
2
Duurzaamheid: 1
Online dienstverlening: 1
Klantenservice: 1
Facturering: 1
Overstapproces: 5
Klachtenafhandeling: 1
Prijsstelling: 5
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
- 17-7-2019 - 23:13

waardeloze afhandeling van de eindafrekening. duurt een eeuwigheid (> maand) en als je dan alvast een deel van de honderden euro's die ze terug moeten betalen binnenharkt door termijnbedragen te storneren duurt het nog eens een dikke maand voordat je geld zet.

volstrekt belachelijke organisatie / klantbehandeling. vage mail, steeds dezelfde onzin retoriek en meer bla bla bla

Reacties

UnitedConsumers Webcare 18-7-2019 - 17:45
Beste heer/mevrouw,

Eindnota’s dienen uiterlijk binnen 6 weken na beëindiging van het contract te worden aangeboden. Wanneer u bedragen storneert op een reeds aangeboden eindnota kan dit inderdaad leiden tot vertraging daar de nota opnieuw opgemaakt dient te worden.
Graag verwijzen wij u naar de uitgebreide toelichting op ConsuWijzer; https://www.consuwijzer.nl/elektriciteit-en-gas/energienota/jaarafrekening-eindafrekening

Heeft u aanvullende vragen verzoeken wij u om contact op te nemen met onze klantenservice; 040-2350560

Met vriendelijke groet,

Sander Buijs
Teamleider Energie UnitedConsumers
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Energiewereld.nl. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
6
Online dienstverlening: 2
Klantenservice: 7
Facturering: 7
Overstapproces: 8
Prijsstelling: 8
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Duurzaamheid: 7
Ik zou deze leverancier aanraden
Misschien
KJ Logemann 4-7-2019 - 18:07

Qua tarief een prima provider. Qua online service zeer minimalistisch.

  • Prima tarieven.
  • De ongewenste mails over de "bijproducten" van UC staan standaard op AAN maar dat kan je gelukkig uitzetten in je eigen gegevens.
  • Verbeter Online dienstverlening! De meter mag (belachelijk!) door UC niet meer dan 1x per maand uitgelezen worden?! Waardoor er ook maar 1x per maand een verbruiksoverzicht gemaakt kan worden voor de klant en er dus ook geen App is om de verbruikscijfers actueel in te zien.
  • Misschien ben ik een beetje verwent bij GreenChoice, waarbij je zelfs per uur de gegevens in kan zien, maar dit is wel het andere uiterste.
Beoordeling
10
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Online dienstverlening: n.v.t.
Duurzaamheid: n.v.t.
Overstapproces: 10
Klantenservice: n.v.t.
Prijsstelling: 10
Facturering: 10
Ik zou deze leverancier aanraden
Misschien
Vermaat 26-6-2019 - 14:03
Overgestapt via Energiewereld.nl

Hoef zelf niet moeilijk meer te doen bij overstappen van energieleverancier. Alles via gaslicht.com geregeld.

  • Heb voor het eerst een ‘driejarig’ contract voor electriciteit afgesloten, begin vorige maand begon de levering. Nu hoor ik dat de electriciteitstarieven omlaag gaan. Dit wist men vorige maand niet????? Ik heb hier nu zo’n spijt van. Ik ga nu meer ipv minder betalen, drie jaar lang. Heel jammer.
Beoordeling
7
Overstapproces: 6
Duurzaamheid: n.v.t.
Prijsstelling: 6
Online dienstverlening: 8
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Klantenservice: 8
Facturering: 8
Ik zou deze leverancier aanraden
Misschien
John lardenoye 25-6-2019 - 18:45
Overgestapt via Energiewereld.nl

Er werden bedragen afgesproken, na het afsluiten werd het belangrijk gevonden om de voorschotten toch extra te verhogen. Dit moet vooraf duidelijk zijn, niet achteraf. Voor de rest gong alles goed.

Opmerking van Energiewereld.nl 26-6-2019 - 15:14
Beste meneer Lardenoye,

Bedankt voor uw review. Leveranciers gaan uit van het historisch verbruik om het termijnbedrag te bepalen. Daarnaast kunnen zij het maandbedrag iets hoger aangeven om de klant te beschermen tegen bijvoorbeeld een strenge winter. Is het termijnbedrag voor u inmiddels aangehouden? U kunt dit zelf altijd in de online omgeving aanpassen.
Wanneer u nog vragen heeft, help ik u hier graag mee. U kunt dan een mail sturen naar info@gaslicht.com, of even bellen naar 0342 411350.

Met vriendelijke groet,

Rosanneke
Beoordeling
10
Prijsstelling: 10
Klantenservice: n.v.t.
Duurzaamheid: n.v.t.
Overstapproces: 10
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Online dienstverlening: 8
Facturering: 10
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
Sebastiaan 25-6-2019 - 14:05
Overgestapt via Energiewereld.nl

Probleemloos overgestapt, duidelijke communicatie.

  • Prima leverancier, duidelijke communicatie
  • Geen app om verbruik live in de gaten te houden.
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Energiewereld.nl. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Overstapproces: 1
Online dienstverlening: 1
Prijsstelling: 1
Klachtenafhandeling: 1
Facturering: 1
Duurzaamheid: n.v.t.
Klantenservice: 1
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Kossen 19-6-2019 - 15:45

Ging veel meer betalen per mnd
Was niet terug te draaien
Maand overzicht niet geleverd
Afrekening kan niet vanwege adm.storing
Bij telefonische navraag blijkt hier niets van waar te zijn
Dus een dikke 1

  • Geen
  • Zoek ander werk

Reacties

UnitedConsumers Webcare 20-6-2019 - 15:46

Geachte heer/mevrouw,

In onze contacthistorie zien wij terug dat in juni 2018 het u niet helder was dat de aangeboden korting niet direct verrekend wordt in uw termijnbedrag, maar pas na een jaar wordt uitgekeerd op uw jaarnota. Dit is destijds door zowel de klantenservice van de prijsvergelijker als door die van UnitedConsumers aan u toegelicht. Uw termijnbedragen zijn destijds aangepast. Daarnaast hebben wij u aangeboden om na drie maanden een tussenberekening te maken naar aanleiding van uw werkelijke verbruik om hiermee een mogelijke naheffing voor u te doen voorkomen.

Alle verbruiksoverzichten zijn over de geleverde periode terug te vinden in uw persoonlijke omgeving. Door uw opzegging is het technisch voor ons niet meer mogelijk om een geautomatiseerd verbruiksoverzicht over de maand mei te genereren. Indien gewenst kunnen wij u handmatig het verbruik van mei toezenden. Het gewenste overzicht voor de maand juni is niet mogelijke daar u vanaf 3 juni 2019 jongstleden geen klant van UnitedConsumers meer bent.

Het is inderdaad zo dat door enkele aanpassingen aan ons facturatieproces de nota’s één week later zijn aangeboden dan op zijn vroegst mogelijk, maar nog steeds ruim binnen wettelijke vastgestelde termijnen. U heeft vandaag de mailnotificatie van deze nota’s mogen ontvangen.

Heeft u nog vragen? Neem gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
Met vriendelijke groet,

Sander Buijs
Teamleider Service Team Energie

Beoordeling
7
Klantenservice: 5
Online dienstverlening: 8
Overstapproces: 6
Prijsstelling: 10
Klachtenafhandeling: 7
Duurzaamheid: 7
Facturering: 6
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
Henk Harms 14-6-2019 - 10:40
Overgestapt via Energiewereld.nl

prijsstelling enorm gunstig

  • vriendelijk geholpen
  • goed geholpen met de overstap
  • goedkoopste aanbieder
  • geen
Beoordeling
8
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Overstapproces: 8
Klantenservice: 8
Online dienstverlening: 8
Prijsstelling: 7
Facturering: 7
Duurzaamheid: n.v.t.
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
Annemieke Braat 5-6-2019 - 11:08
Overgestapt via Energiewereld.nl

M Akkelijk hanteerbaar

Beoordeling
9
Facturering: 7
Duurzaamheid: 9
Klantenservice: n.v.t.
Online dienstverlening: n.v.t.
Prijsstelling: 9
Overstapproces: 10
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
chemmaster832 2-6-2019 - 14:17
Overgestapt via Energiewereld.nl

United cusumers is goedkoop. Elke maand wordt er een overzicht gemaild (via de slimme meters) uitlezen. De facturering vind ik wel raar dat ze gas en elektra apart doen, in plaats van 1 maandbedrag voor beide producten.

Gaslicht.com overstap sticker werkt goed, ik heb geen last meer van energie verkoop aan de deur.

  • Prijs
  • Slimme meters uitlezen
  • Verbruiksoverzicht per mail
  • Facturering (2 bedragen voor gas en elektra apart, maak er gewoon 1 bedrag per maand van)
  • Spam mails voor andere producten (verzekeringen).
Beoordeling
6
Online dienstverlening: 8
Klantenservice: n.v.t.
Facturering: 5
Prijsstelling: 5
Duurzaamheid: 6
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Overstapproces: 8
Ik zou deze leverancier aanraden
Misschien
Jeroen 28-5-2019 - 13:56
Overgestapt via Energiewereld.nl

Termijnbedragen vielen fors hoger uit door hogere belastingen maar het blijft ondoorzichtig hoe de termijnbedragen zijn opgebouwd

  • Irritante spam over andere producten (verzekeringen) van United Consumers