Wij vergelijken. Jij bespaart.
Ben Woldring
Vragen? Wij zijn vandaag bereikbaar tot 22.00 uur

Terug naar het nieuwsoverzicht

‘Consumenten snappen energierekening vaak niet‘

Consumenten snappen vaak hun energierekening niet. Ze hebben er moeite mee te controleren of de in rekening gebrachte bedragen voor stroom en gas wel juist zijn. Dat constateert de toezichthouder voor de energiesector DTe, mede naar aanleiding van veel klachten.

De DTe gaat daarom snel in overleg met de energiebedrijven om eenduidige regels op te stellen waaraan een energierekening moet voldoen. Juist met oog op het volledig vrijgeven van de stroom- en gasmarkt is dat van belang, aldus een woordvoerder dinsdag. Het is de bedoeling dat iedereen in Nederland per 1 juli zijn eigen energieleverancier kan kiezen.

De criteria moeten meer helderheid verschaffen over de wijze waarop de energiebedrijven de door de DTe vastgestelde maximumtarieven voor de levering en het transport van gas en elektriciteit in het eindbedrag verwerken. In dat bedrag zijn ook nog andere kosten verwerkt, bijvoorbeeld aansluitingskosten en meterhuur.

Deel dit artikel op:

Dit nieuwsbericht is ouder dan een jaar. Je kunt daarom niet meer reageren.