Durion biedt laagste prijsgarantie
door Marlies Hazenberg Leestijd: 2 minuten
Energieleverancier Durion wil de komende twee jaar de goedkoopste leverancier van Nederland zijn. Het bedrijf geeft consumenten daarom een 'laagste prijsgarantie’ op gas en stroom.
Het bedrijf zegt zijn tarieven aan te passen als een andere partij zijn prijzen verlaagt. Echter, als een partij zijn prijzen ‘onverantwoord’ verlaagt zodat er met verlies zou worden verkocht, behoudt Durion zich het recht voor daarin niet mee te gaan. Op dat moment is de klant wel direct vrij om te kiezen voor een andere energieleverancier.
Durion verwacht in de toekomst geen grote prijsverschillen op de markt. Ook de prijzen van grijze en groene stroom zullen niet sterk verschillen, aangezien er weinig valt te veranderen aan de inkoopprijzen. Het prijsverschil zal volgens Durion voornamelijk worden bepaald door de wervingskosten van de leverancier. Op dit vlak hebben de bestaande grote bedrijven volgens Durion een achterstand omdat deze nog steeds erg inefficiënt werken.
Durion verwacht met deze actie binnenkort nog meer nieuwe klanten binnen te halen. Momenteel haalt het energiebedrijf, volgens eigen zeggen, nog 7.000 tot 10.000 nieuwe klanten binnen per week.
De Consumentenbond -en ook Gaslicht.com- adviseert consumenten bij de keuze voor een ander energiebedrijf kritisch te zijn en niet alleen af te gaan op de prijs. De prijs van gas en stroom is een van de onderdelen waar energieleveranciers – nu al voor groene stroom en per 1 juli dus ook voor de gewone grijze stroom – met elkaar op kunnen concurreren. Durion daagt met de ‘laagste prijsgarantie’ andere energiebedrijven uit tot het aangaan van prijsconcurrentie. Dat is positief omdat één van de beloftes van liberalisering lagere prijzen inhoudt. De Consumentenbond waarschuwt wel dat consumenten moeten controleren of écht de laagste prijs wordt aangeboden. Daarnaast tellen volgens de bond bij de keuze voor een energieaanbieder ook ondermeer service en de kleine lettertjes.
Op Gaslicht.com vindt u hier waar u op moet letten bij het overstappen naar een andere leverancier.
Ik ben Marlies, van begin 2017 tot november 2022 was ik werkzaam op de servicedesk van Gaslicht.com. Mensen helpen en adviseren bij het overstappen vond ik erg leuk. Wat is er nou fijner dan mensen te helpen met besparen?
Laatste nieuws
-
ACM: Steeds meer onderscheid tussen klanten met en zonder zonnepanelen
12 april 2024 Energieleveranciers maken steeds vaker onderscheid tussen klanten met en zonder zonnepanelen. Dat me...
-
Warmtetarieven ondanks koppeling vaak hoger dan gasprijzen
29 maart 2024 Volgens een analyse van Gaslicht.com blijkt echter dat consumenten met een warmteaansluiting vaak me...
-
Gaslicht.com winnaar Shopping Awards 2024
28 maart 2024 Na winst in 2021 en 2022 heeft Gaslicht.com ook in 2024 weer een Shopping Award gewonnen! Gaslicht.c...
-
Zonnepanelenbezitters snakken naar duidelijke regels en zekerheid vanuit overheid
27 maart 2024 Uit een analyse van Gaslicht.com blijkt dat de financiële voordelen van zonnepanelen het afgelopen h...
-
ACM: sluit geen energiecontract af via de telefoon
15 maart 2024 Energiecontracten die per telefoon worden verkocht zijn eigenlijk altijd te duur, stelt de ACM. Wat ...