E.ON stopt met stilzwijgend verlengen
door Marlies Hazenberg Leestijd: 2 minuten
Energieleverancier E.ON uit Eindhoven stopt per 1 juli met het stilzwijgend verlengen van energiecontracten. Volgens het bedrijf ervaren consumenten het stilzwijgend verlengen als hinderlijk. Daarom gaat E.ON klanten met een contract voor bepaalde tijd actief informeren voor het einde van de contractperiode, waarbij zij dan tevens een nieuw aanbod krijgen.
Stilzwijgende verlenging
Uit een opinieonderzoek begin dit jaar voor het televisieprogramma Kassa, blijkt dat 40% van de ondervraagden één of meerdere lidmaatschappen heeft, waar men eigenlijk van af wil. Dit zou betekenen dat 6 miljoen mensen betalen voor ongewenste abonnementen op boekenclubs, kranten, sportscholen en energiebedrijven, aldus E.ON in een vrijdag uitgegeven persbericht.
Tot nu toe was het gebruikelijk om contracten voor een bepaalde periode, van 1 tot 3 jaar vast, zonder mededeling aan de klant te verlengen. Het bedrijf wil daarmee stoppen, vooruitlopend op mogelijke wetgeving hierover. De grootste energieleverancier van Europa steunt hiermee het initiatiefwetsvoorstel van Martijn van Dam dat in oktober vorig jaar is aangenomen door de Tweede Kamer en door het nieuwe kabinet in behandeling wordt genomen.
Volgens E.ON is het belangrijk dat bedrijven actief aan klanten vragen om tot verlenging over te gaan. "Daarmee kan de relatie met de klant versterkt worden", zegt woordvoerder Kotylak in het Eindhovens Dagblad.
Klanttevredenheid
Met de stap om te stoppen met stilzwijgend verlengen van contracten wil E.ON inzetten op klanttevredenheid. Op Gaslicht.com is de prijs/kwaliteitscore van E.ON een 7,5 gebaseerd op het gemiddelde van geverifieerde beoordelingen door overstappers, Gaslicht.com criteria en onafhankelijk landelijk onderzoek.
Naar eigen zeggen loont de reeds eerder ingezette koers, aangezien 'steeds meer klanten in Nederland kiezen voor het blijvende voordeel van E.ON'. Wie via Gaslicht.com of Energiewereld.nl overstapt, is verzekerd van een exclusief actietarief en een korting van 170 euro. U bent ervan verzekerd dat zowel de stroom- als de gasprijs voor een jaar lang vaststaat.
Ik ben Marlies, van begin 2017 tot november 2022 was ik werkzaam op de servicedesk van Gaslicht.com. Mensen helpen en adviseren bij het overstappen vond ik erg leuk. Wat is er nou fijner dan mensen te helpen met besparen?
Laatste nieuws
-
ACM: Steeds meer onderscheid tussen klanten met en zonder zonnepanelen
12 april 2024 Energieleveranciers maken steeds vaker onderscheid tussen klanten met en zonder zonnepanelen. Dat me...
-
Warmtetarieven ondanks koppeling vaak hoger dan gasprijzen
29 maart 2024 Volgens een analyse van Gaslicht.com blijkt echter dat consumenten met een warmteaansluiting vaak me...
-
Gaslicht.com winnaar Shopping Awards 2024
28 maart 2024 Na winst in 2021 en 2022 heeft Gaslicht.com ook in 2024 weer een Shopping Award gewonnen! Gaslicht.c...
-
Zonnepanelenbezitters snakken naar duidelijke regels en zekerheid vanuit overheid
27 maart 2024 Uit een analyse van Gaslicht.com blijkt dat de financiële voordelen van zonnepanelen het afgelopen h...
-
ACM: sluit geen energiecontract af via de telefoon
15 maart 2024 Energiecontracten die per telefoon worden verkocht zijn eigenlijk altijd te duur, stelt de ACM. Wat ...