Wij vergelijken. Jij bespaart.
Ben Woldring
Vragen? Wij zijn vandaag bereikbaar tot 22.00 uur

Terug naar het nieuwsoverzicht

Energieleverancier BudgetEnergie bestormt de markt

19 reacties

Opeens was er een nieuwe energieleverancier. Op 1 december kwam BudgetEnergie officieel op de markt, wat onderstreept is met actiepakketten op onze vergelijkingssites en het winnen van een energieveiling. Een vliegende start voor de jongste leverancier van Nederland.


Groene stroom en CO2 gecompenseerd gas
BudgetEnergie is onderdeel van NutsServices BV. De groene prijsvechter levert niet alleen 100% groene stroom, opgewekt uit waterkracht, maar ook CO2-gecompenseerd gas, net zoals Greenchoice. Beide bedrijven leveren dus volledig groene stroom én groen gas. Tevens bieden ze op dit moment actiepakketten aan. 

De pakketten van Greenchoice en BudgetEnergie verschillen echter wel qua tariefstelling en actievorm. Waar Greenchoice een extra lage actietarieven biedt, geeft BudgetEnergie naast actietarieven ook een eenmalige welkomstpremie. Hierdoor staat de jongste energieleverancier momenteel op de eerste en tweede plek in de TOP 5 goedkoopste energiepakketten voor een gemiddeld energieverbruik.

Unieke aanbiedingen
BudgetEnergie is de eerste energieleverancier die het mogelijk maakt om per kwartaal of één keer per jaar de energiekosten vooruit te betalen. Kiest u voor vooruitbetaling per kwartaal, dan krijgt u een korting van 7,5 procent. Kiest u voor het betalen van de jaarkosten in één keer, dan krijgt u 20 procent. Dit is echter niet afneembaar in combinatie met de actiepakketten op de website.

Bovenaan in de Top 5
Voor een verbruik van een gemiddeld huishouden bedragen de totale energiekosten op jaarbasis circa 1600 euro, waarbij u 260 euro aan welkomstpremie ontvangt als u een jaar lang klant blijft. De leveringsprijs is variabel en de looptijd onbepaald. 
Kiest u voor zekerheid, dat wil zeggen voor vaste tarieven gedurende de hele looptijd van het contract, dan betaalt u 40 euro meer op jaarbasis (peildatum tarieven 14-12-2011).

Weten wat voor u het voordeligst is? Maak dan snel een vergelijking op Gaslicht.com of Energiewereld.nl.

Meer info en online aanmelden voor BudgetEnergie

Deel dit artikel op:

Reacties (19)

Geplaatst door: Wit ()

Waardeloze tent! slechte communicatie
briefwisselingen kunnen ze amper ABN schrijven
COWBOYS!

Geplaatst door: Jeanine ()

Overstap is zo gemaakt, maar dan beginnen de problemen.
Op factuur vastrecht staat geen energie vermeld, wordt later (na veel klagen wel rechtgezet, maar dan wel met zelfde bedrag)
Ook wordt er al 4 maanden alleen voor gas afgeschreven, zodat we door het niet kunne betalen van de elektra €250 achterlopen met de betaling.
Meerdere keren gebeld, zou worden opgelost, raad eens.. Nieuwe maand nog steeds niks veranderd.

Geplaatst door: jaap ()

onbetrouwbaar geheel! Slechte eindafrekening en trage terug betaling.

Geplaatst door: Leon ()

Overgestapt naar dit verschrikkelijke bedrijf. Gebeld over een probleem met mijn bank waardoor ik iets later moest betalen dit was goed. Vervolgens, aanmaningen, dreigen met afsluiting om 25 euro, een brief van mijn gemeente. Betalingen worden niet goed verwerkt. Helpdesk kan en doet niks. Mijd dit bedrijf als de pest ik ga de boete betalen en terug naar electrabel. Wat een rotzakken zijn dit. Gelukkig kan ik het betalen. Maar een bijstandmoeder zouden ze helemaal kapot hebben gemaakt.

Geplaatst door: Annamaria ()

Als men dit meneer niet verteld heeft of het staat niet in de brief die meneer gekregen heeft, dan heeft hij het recht om te ontbinden. dat is wettelijk bepaald, en anders contact opnemen met het Europees Consumenten Centrum, daar zullen ze meneer zeer zeker verder helpen.

Geplaatst door: Johan Voorhaar ()

Gelokt door "de Consumentenbond" meende ik bij Budgetenergie goed te zitten. Nou, ik heb me 2 weken geleden opgegeven en betrek nog steeds van Oxxio. Maar, er is wel al 70,14 van me bankrekening afgestolen. Ja, gestolen, want, er is nog geen enkele dienst geleverd en krijg nog steeds geen energie van Budget en de standen zijn ook nog niet in hun bezit. Er wordt gezegd dat de 70,14 een vooruitbetaling is van één jaar op de te maken administratiekosten. Ten eerste vind ik het kranzinnig dat ze al roven op je bankrekening en te tweede, ik krijg mijn salaris ook niet per jaar uitbetaald. En antwoordt van Budget ??? Noway... Butt firma en ik bedank ze voor de rest van me leven...

Opmerking van de redactie op 27-09-2012
Ongeveer tien dagen na aanmelding brengt BudgetEnergie inderdaad de helft van het vastrecht van het eerste jaar in rekening. Dit is é 35,70 per product (inclusief 19% btw). Het vooruit betaalde vastrechtbedrag brengen ze tijdens het eerste jaar in mindering op de maandelijkse facturen. Indien u een variabel contract heeft bij uw huidige leverancier, duurt een overstap gemiddeld 4 tot 6 weken.
Geplaatst door: insider ()

mensen mensen, dit zijn de lieden van Atoomstroom.
WIllen alleen maar verdienen over uw rug, net als al die andere energiebeovenbedrijven. Lokken je zgn met lage tarieven, maar je betaald torenhoog vastrecht, daar wordt het peperdure kantoorpand en personeel van betaald.
Je bent geen klant maar een nummer bij een energiebedrijf, want van service hebben ze nog nooit gehoord. als je maar dokt en veel ook, ze lachen je gewoon uit hoor. De politiek heeft het allemaal bedacht met die vrije markten, allemaal graaiers zijn het, net als banken en verzekeraars.

Geplaatst door: ingrid ()

en hoe zit het dan met de boete die je betalen moet ??? ik kreeg die terug van energiedirect was wel €60 maar moet nog even kijken hoe het daar aan toe gaat alle verandering is geen verbetering dus

Geplaatst door: Astrid ()

Budgetenergie? Ik zou bij hun jaarlijks € 75 meer kwijt zijn dan bij Greenchoice. Dat komt vooral door hun hoge vastrechttarieven. Tweemaal € 5,95 maandelijks tegenover tweemaal €1,98 bij Greenchoice. Da`s wel ff bijna 100 euro per jaar verschil!

Geplaatst door: Sjaak ()

@sashanoyer: Ik heb meerdere keren gebeld met de klantenservice, meerdere keren mijn verhaal moeten herhalen, maar jullie zijn niet in staat om het af te handelen.

Ik heb nu automatisch incasso ingetrokken zodat jullie geen geld meer kunnen afschrijven, dat heeft het probleem voor mij opgelost.

Geplaatst door: sashanoyer ()

Geachte heer,

Onze excuses voor het feit dat uw aanmelding bij BudgetEnergie niet goed is verwerkt. Wij begrijpen dat deze situatie u tot ontevredenheid stemt.

U geeft aan dat uw probleem nog niet volledig is verholpen. Helaas kan ik zonder uw klantgegevens geen volledig beeld opmaken van uw situatie. Ik wil u dan ook vragen om contact op te nemen met onze klantenservice, zodat wij samen met u tot een gepaste oplossing kunnen komen.

Met vriendelijke groet,
Sasha Noyer
Klantenservice BudgetEnergie

Geplaatst door: Sjaak ()

Ik zou niet overstappen. Ze zijn goedkoop, maar dat is omdat ze echt NIKS kunnen regelen. Administratieve rotzooi is het daar.

Was bijna afgesloten door de netbeheerder dankzij Budgetenergie, omdat mijn aanmelding niet goed was doorgekomen. Vervolgens bellen, blijkt na een gesprek met helpdesk dat dat mijn aanmelding maar is geannuleerd want ze komen er niet uit. WTF?

Ondertussen netbeheerder enge brieven sturen van afsluiting.

Dus ik meld me aan bij een andere leverancier. Aansluiting bij nieuwe leverancier verloopt voorspoedig, snel alles geregeld. Geen gedoe. Maar dan krijg ik opeens rekeningen van Budgetenergie en bericht dat mijn aanmelding is gelukt, 2 maanden na mijn daadwerkelijke aanmelding en nadat ik al een andere leverancier heb. Ja doei! Als het aan Budgetenergie lag was ik allang afgesloten.

Aan de telefoon doen ze heel begripvol, maar uiteindelijk regelen ze niks en ik zit nu nog steeds met een puinhoop.

Geplaatst door: hendrika ()

in december overgestapt naar budgetenergie.
Ik zou een overstap afraden: het prijsverschil met andere bedrijven is niet zo groot en hun klantenservice is slecht en hun administratie een chaos.
Bij mij heeft de overstap 3 maanden geduurd en is alleen in gang gezet nadat ik 3 klachten had ingediend (waarvan alleen de laatste een reactie heeft gekregen van budgetenergie).
Toen ik mijn eerste rekening kreeg bleek het geschatte verbruik 2 keer zo hoog als dat ik zelf had opgegeven. Iets wat je zelf moet corrigeren want ook hier was de helpdesk niet behulpzaam.

De helpdesk benaderen per e-mail betekent dat het gemiddeld een maand duurt voor je een reactie krijgt (behalve de automatische e-mail reactie dat het door drukte langer gaat duren voor je een reactie mag verwachten).

Als je hun belt wordt er geen opvolging gegeven aan de toezeggingen die ze doen.

Ook de betaling van het vastrecht is niet correct. In het eerste jaar moet je dit deels dubbel betalen en krijg je alleen een toezegging van ze dat ze je het aan het eind van het contract terug zullen geven. Maar de logica achter een dubbele betaling is voor mij ver te zoeken en gezien de afhandeling tot nu toe ben ik huiverig dat ik ook nog een euro van hun terug ga zien. Opgeven van de meterstanden kon niet eens via hun website omdat dat stuk van de website defect was (en veel taalfouten).
Het opgeven van de meterstanden via de e-mail leverde niets op en alleen na 2 keer bellen en nog een klacht is het verwerkt

Geplaatst door: ronald de boer ()

Ik ben van mening dat Budgetenergie niet zo groen is als ze zeggen te zijn.De eigenaars zijn namelijk de zelfde als van Atoomstroom het bedrijf dat alleen maar kernenergie levert.Na de ramp in Japan is het bergafwaarts gegaan met Atoomstroom vandaar nu Budgetenergie

Geplaatst door: M. van Grunsven ()

Het is inmiddels 4 januari 2012 en ik had toch wel een reactie verwacht van Gaslicht.Com. Controleren jullie eigenlijk wel de betrouwbaarheid van zo’n nieuwe organisatie?

Opmerking van de redactie op 05-01-2012
Een leverancier moet voldoen aan alle eisen voor zij op Gaslicht.com mogen. Deze leverancier heeft een vergunning onder het overkoepelende bedrijf, en voldoet daarmee aan alle eisen voor een energieleverancier.
Geplaatst door: M.van Grunsven ()

Ik heb wat details bekeken en zag tot mijn verbazing dat ze geen lid zijn van de Geschillencommisie. Als het een betrouwbare leverancier is dan vraag ik mij af: Waarom niet?

Opmerking van de redactie op 05-01-2012
Een energieleverancier is niet verplicht om zich aan te sluiten bij de Geschillencommissie. Waarom zij daar op dit moment nog niet bij aangesloten zijn, is ons niet bekend. Het komt echter vaker voor. Zij zijn wel aangesloten bij de Gedragscode Consument en Energieleverancier.
Geplaatst door: Arie ()

Wij zijn deze keer bij Budget Energie terecht gekomen via de groepsveiling Energie en tot nu toe loopt dat allemaal op rolletjes. Alles wordt voor je geregeld en zelf heb je er eigenlijk geen omzien meer naar. Zoals het er nu uit ziet zijn wij zeer tevreden. Het enige dat je wel goed in de gaten moet houden is de volgende overstap want zodoende kun je gebruik maken van allerlei aanbiedingen die er op de markt zijn.

Geplaatst door: D.van Doorn ()

Graag zou ik enkele ervaringen kennen van klanten van BudgetEnergie. Zoals b.v. hoe is de bereikbaarheid, hoe is de bereidwilligheid tot oplossingsgericht werken, ben je een nummer of een klant en zijn ze echt zo voordelig?
Ik ben erg benieuw naar de reacties.

Geplaatst door: J. Postma ()

We kregen vandaag een emailbericht van jullie over onze energieleverancier. Houdt dit in dat jullie het in de gaten houden dat het tijd wordt dat wij moeten overstappen naar een andere energieleverancier. We zijn in mei dit jaar overgestapt naar Energie Direct. Is het verstandig dat wij nu al aangeven om naar een andere leverancier over te stappen,in verband met de actiekorting.

Opmerking van de redactie op 15-12-2011
Over het algemeen is het het beste om zes weken voor de einddatum van uw contract over te stappen. De nieuwe leverancier heeft dan voldoende tijd om uw huidige contract voor u op zeggen en u over te nemen als klant.
Dit nieuwsbericht is ouder dan een jaar. Je kunt daarom niet meer reageren.