Fusie Elektran en Caplare met MAIN Energie
door Jeanet Woldring 3 reacties Leestijd: 2 minuten
Per 1 november zijn Elektran en Caplare samengegaan met MAIN Energie. Klanten mogen de fusie niet aangrijpen om hun energiecontract op te zeggen. De algemene voorwaarden blijven namelijk ongewijzigd.
De ondernemingen waren zusterbedrijven en werkten op het gebied van inkoop al nauw samen. Doel van de fusie is kostenbesparing en het bundelen van krachten en kennis. Dit moet resulteren in betere service en meer persoonlijk contact.
Wat betekent dit verder?
Er zal voor klanten niet veel veranderen. Aangezien beide bedrijven reeds zusterbedrijven van MAIN Energie zijn, worden veel zaken al op dezelfde manier geregeld. Correspondentie zal voortaan plaatsvinden op het briefpapier van MAIN Energie, de websites van Elektran en Caplare zullen worden doorgeleid naar MAIN, de 0900 telefoonnummers van Elektran en Caplare blijven tot 1 januari 2010 actief. De algemene voorwaarden van beide energieleveranciers zijn al hetzelfde als die van MAIN Energie en blijven ongewijzigd.
Bestaande contracten niet opzeggen
Voor bestaande gemaakte afspraken, zoals looptijd, prijzen, opzegtermijnen, etc. zal dit samengaan geen wijzigingen inhouden. Deze gaan ongewijzigd over naar MAIN Energie.
Het energiebedrijf heeft de meest gestelde vragen naar aanleiding van deze fusie in één document gezet. Het antwoord op de vraag of u binnen 2 weken mag opzeggen, omdat er iets wijzigt in de overeenkomst (de bedrijfsnaam verandert namelijk), luidt: nee, de fusie is juridisch geen ontbindende voorwaarde.
Klik hier voor meer informatie en online aanmelden MAIN Energie
(Alleen via deze website: gas actietarief tot 1-1-2010 en eenmalige actiekorting van € 175,-)
Jeanet Woldring is ruim 20 jaar als directeur verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken. Ze is eindredacteur van de content, nieuws- en persberichten op de Bencom websites. Jeanet is gespecialiseerd in het onafhankelijk vergelijken van telecom, energie en verzekeringen voor zowel de zakelijke als consumentenmarkt. Door jarenlange ervaring heeft ze een brede kennis van de ontwikkeling van deze geliberaliseerde markten en schrijft er ook regelmatig over.
Reacties (3)
zooitje daar bij caplere en nu main.
heb al 2x bevestiging gehad dat mijn automatische inkasso stop gezet is na intrekking van de machtiging van mijn zijde.
Maar ze hebben er schijt aan ze blijven gewoon incasso uitvoeren zonder machteging.
Ook met de afrekening duurde het 6 weken en 4 telefoontje voor ik mijn teveel betaalde maandbedrag terug had.
Ik heb pas geleden mijn contrackt daar opgezegt.
TIP : NIET BEGINNEN AAN MAIN
De laatste tijd veel problemen met Caplare. Ik heb vele malen moeten bellen voor mijn jaarafrekening, veel toezeggingen maar weer een maand moetenen wachten.
De beloofde datum wanneer ik geld op mijn bank had staan is weer niet waargemaakt. Nadat ik met Main Energie gebeld had wist men mij te vertellen dat dit alles kwam doordat caplare alles boven het hoofd groeide, de gegevens waren twee weken zoek geweest?! Ik wordt eind deze week terug gebeld, we zullen zien. En nu maar zoeken naar een beter functionerende leverancier.
sinds dien de fusie is het een heel stuk slechter geworde valt me echt tege geld voor veel dingen is mijn ondervinding tot nu toe jammer komt alleen door die main rep geen woord over elektran was supper belle meteen terug ma main niet late klanten gewoon in de steek waardeloos fukkig hapened
Laatste nieuws
-
ACM: Steeds meer onderscheid tussen klanten met en zonder zonnepanelen
12 april 2024 Energieleveranciers maken steeds vaker onderscheid tussen klanten met en zonder zonnepanelen. Dat me...
-
Warmtetarieven ondanks koppeling vaak hoger dan gasprijzen
29 maart 2024 Volgens een analyse van Gaslicht.com blijkt echter dat consumenten met een warmteaansluiting vaak me...
-
Gaslicht.com winnaar Shopping Awards 2024
28 maart 2024 Na winst in 2021 en 2022 heeft Gaslicht.com ook in 2024 weer een Shopping Award gewonnen! Gaslicht.c...
-
Zonnepanelenbezitters snakken naar duidelijke regels en zekerheid vanuit overheid
27 maart 2024 Uit een analyse van Gaslicht.com blijkt dat de financiële voordelen van zonnepanelen het afgelopen h...
-
ACM: sluit geen energiecontract af via de telefoon
15 maart 2024 Energiecontracten die per telefoon worden verkocht zijn eigenlijk altijd te duur, stelt de ACM. Wat ...