Wij vergelijken. Jij bespaart.
Ben Woldring
Vragen? Wij zijn vandaag bereikbaar tot 22.00 uur

Terug naar het nieuwsoverzicht

Fusie Elektran en Caplare met MAIN Energie

door Jeanet Woldring 3 reacties

Per 1 november zijn Elektran en Caplare samengegaan met MAIN Energie. Klanten mogen de fusie niet aangrijpen om hun energiecontract op te zeggen. De algemene voorwaarden blijven namelijk ongewijzigd.

De ondernemingen waren zusterbedrijven en werkten op het gebied van inkoop al nauw samen. Doel van de fusie is kostenbesparing en het bundelen van krachten en kennis. Dit moet resulteren in betere service en meer persoonlijk contact.

Wat betekent dit verder?
Er zal voor klanten niet veel veranderen. Aangezien beide bedrijven reeds zusterbedrijven van MAIN Energie zijn, worden veel zaken al op dezelfde manier geregeld. Correspondentie zal voortaan plaatsvinden op het briefpapier van MAIN Energie, de websites van Elektran en Caplare zullen worden doorgeleid naar MAIN, de 0900 telefoonnummers van Elektran en Caplare blijven tot 1 januari 2010 actief. De algemene voorwaarden van beide energieleveranciers zijn al hetzelfde als die van MAIN Energie en blijven ongewijzigd.

Bestaande contracten niet opzeggen
Voor bestaande gemaakte afspraken, zoals looptijd, prijzen, opzegtermijnen, etc. zal dit samengaan geen wijzigingen inhouden. Deze gaan ongewijzigd over naar MAIN Energie. 

Het energiebedrijf heeft de meest gestelde vragen naar aanleiding van deze fusie in één document gezet.  Het antwoord op de vraag of u binnen 2 weken mag opzeggen, omdat er iets wijzigt in de overeenkomst (de bedrijfsnaam verandert namelijk), luidt:  nee, de fusie is juridisch geen ontbindende voorwaarde.

Klik hier voor meer informatie en online aanmelden MAIN Energie 
(Alleen via deze website: gas actietarief tot 1-1-2010 en eenmalige actiekorting van € 175,-)

Deel dit artikel op:

Jeanet Woldring

Algemeen directeur
Jeanet Woldring
Ik ben Jeanet, vanaf 2000 werkzaam als directeur voor Bencom, het bedrijf achter Gaslicht.com en Energiewereld.nl. In het Noord-Groningse Usquert is het allemaal begonnen met Bellen.com. Mijn passie is een bijdrage te leveren aan de beste vergelijkingssites op het gebied van telecom, internet, energie, hotelbranche en verzekeringen. Onafhankelijkheid, betrouwbaarheid en transparantie is mijn credo.

Reacties (3)

Geplaatst door: jacco ()

zooitje daar bij caplere en nu main.
heb al 2x bevestiging gehad dat mijn automatische inkasso stop gezet is na intrekking van de machtiging van mijn zijde.
Maar ze hebben er schijt aan ze blijven gewoon incasso uitvoeren zonder machteging.
Ook met de afrekening duurde het 6 weken en 4 telefoontje voor ik mijn teveel betaalde maandbedrag terug had.
Ik heb pas geleden mijn contrackt daar opgezegt.
TIP : NIET BEGINNEN AAN MAIN

Geplaatst door: Hans ()

De laatste tijd veel problemen met Caplare. Ik heb vele malen moeten bellen voor mijn jaarafrekening, veel toezeggingen maar weer een maand moetenen wachten.
De beloofde datum wanneer ik geld op mijn bank had staan is weer niet waargemaakt. Nadat ik met Main Energie gebeld had wist men mij te vertellen dat dit alles kwam doordat caplare alles boven het hoofd groeide, de gegevens waren twee weken zoek geweest?! Ik wordt eind deze week terug gebeld, we zullen zien. En nu maar zoeken naar een beter functionerende leverancier.

Geplaatst door: josuha ()

sinds dien de fusie is het een heel stuk slechter geworde valt me echt tege geld voor veel dingen is mijn ondervinding tot nu toe jammer komt alleen door die main rep geen woord over elektran was supper belle meteen terug ma main niet late klanten gewoon in de steek waardeloos fukkig hapened

Dit nieuwsbericht is ouder dan een jaar. Je kunt daarom niet meer reageren.