Wij vergelijken. Jij bespaart.
Ben Woldring
Vragen? Wij zijn vandaag bereikbaar tot 22.00 uur

Terug naar het nieuwsoverzicht

Meer overstappers van energieleverancier

door Els Werkman 1 reactie

Een op de tien Nederlandse huishoudens en bedrijven is vorig jaar overgestapt naar een andere energieleverancier. Volgens branche-organisatie Energie-Nederland laat het aantal overstappers zien dat de energiemarkt goed werkt.

Aantal overstappers stabiel
In 2010 wisselde 9 procent van energieleverancier en in 2009 was dit 11,6 procent. Uit cijfers blijkt dat het aantal overstappers zich de afgelopen jaren stabiliseert rond de 10 procent. In 2004 -het jaar waarin de energiemarkt geheel werd vrijgegeven- lag het overstappercentage rond de 6%.
 
Nauwelijks problemen
Volgens Energie-Nederland is de energiemarkt inmiddels redelijk volwassen. Er is een grote verscheidenheid aan leveranciers en producten en problemen met overstappen doen zich nauwelijks voor. Niet alleen slagen leveranciers erin mensen over te halen over te stappen met acties en welkomstpremies, ook proberen ze hun bestaande klanten te behouden met aantrekkelijke aanbiedingen. 

Klanttevredenheid
Om het succes van marktwerking te meten is vooral de algemene klanttevredenheid van belang, stelt Energie-Nederland. Uit recent onderzoek van toezichthouder NMa blijkt dat 98 procent van de klanten neutraal tot heel tevreden is over de dienstverlening van zijn energieleverancier.

Wist u dat elk jaar overstappen het meeste voordeel oplevert? >Naar de Energiewijzer

Deel dit artikel op:

Els Werkman

Sitemanager Telecom
Els Werkman
Ik ben Els. Sinds 2008 werk ik voor de Bencom Group. Mijn specialisme is telecommunicatie, vandaar dat je mijn naam ziet terugkomen bij artikelen over telecom gerelateerde zaken.

Reacties (1)

Geplaatst door: martin jurna ()

wten jullie wel wat de tusen tijdse opzegvergoeding kost bij de nuon? Ik heb van februari tot december 2011 stroom geleverd gekregen ven de nuon, de 25% goedkopere stroom werd niet geleverd het scheelde €4,00 per maand, vanaf september was ik al €6,00 duurder uit. essent regelde de overgang nu krijg ik een opzegvergoedinsrekening van €352,61, dit is toch een belachelijk hoog bedrag en is het de consument wel duidelijk dat dit gebeurt?

Dit nieuwsbericht is ouder dan een jaar. Je kunt daarom niet meer reageren.