Wij vergelijken. Jij bespaart.
Ben Woldring
Vragen? Wij bellen je graag terug

Terug naar het nieuwsoverzicht

Nuon stuurt duizenden klanten te hoge nota

Het energiebedrijf Nuon heeft vorige week enkele duizenden klanten een te hoge voorschotnota gestuurd. De te hoge rekening is het gevolg van een fout in een nieuw betalingssysteem dat klantvriendelijker moet zijn. Dat zei een woordvoerder van Nuon donderdag.

Nuon ontdekte de fout toen een aantal klanten zich beklaagden bij het bedrijf. Ze kregen weliswaar geld terug over het afgelopen jaar, maar ze moesten toch een veel hoger voorschot voor de komende maanden neerleggen. De voorschotten liggen 20 tot 40 procent hoger dan wat de klanten vorig jaar vooraf moesten betalen.

Volgens de woordvoerder komt het geregeld voor dat voorschotten verhoogd worden, terwijl over het voorbije jaar geld wordt teruggestort. ,,Maar in dit geval is er inderdaad sprake is van een fout‘‘.

De gedupeerde klanten krijgen een brief met uitleg thuisgestuurd. Zolang naar de oorzaak van het probleem wordt gespeurd, werkt Nuon met het oude betalingssysteem.

Deel dit artikel op:

Dit nieuwsbericht is ouder dan een jaar. Je kunt daarom niet meer reageren.