Vergelijk het volledige energieaanbod
Energie vergelijken

Nuon verhoogt maandbedrag van duizenden klanten

1 reactie Leestijd: 1 minuut

Nuon heeft de afgelopen weken enkele duizenden klanten een te hoge voorschotnota gezonden. Vaak lag de verhoging van het voorschot tussen de 20 en 40 procent.

De fout kwam boven water nadat opvallend veel klanten zich beklaagden over de verhoging van het maandelijkse voorschotbedrag. Zo kwam het voor dat klanten over het afgelopen jaar geld terugkregen van Nuon, maar dat desondanks het voorschotbedrag fors was verhoogd.

Inmiddels heeft Nuon de oorzaak van het probleem boven tafel. Het betrof een fout in het nieuwe betalingssysteem, dat klantvriendelijker moest zijn. Nuon is voorlopig weer teruggeschakeld naar het oude systeem en zendt de geschrokken klanten een brief met uitleg.

Het is nog niet geheel duidelijk of Nuon op eigen initiatief overgaat tot een correctie in de voorschotnota’s. Mocht dit niet zo blijken te zijn, dan moet de klant zelf initiatief nemen. Er moet dan een verzoek tot verlaging van het bedrag worden gedaan. Dit moet wel gegrond zijn, zo is een 30% hoger voorschotbedrag bij een gelijkblijvend jaarverbruik niet realistisch.

Deel dit artikel op:
Geactualiseerd: woensdag 21 april 2021

Reacties (1)

Geplaatst door: m.a smit-tjepkema ()

waarom voorschot gas

Dit nieuwsbericht is ouder dan een jaar. Je kunt daarom niet meer reageren.

Laatste nieuws

Website van het Jaar Shopping Awards

Vergelijk het volledige energieaanbod

Vergelijk objectief alle energieleveranciers. Bij ons stapt u gemakkelijk in drie stappen over. Overstappen via Gaslicht.com is altijd gratis. Vergelijk en stap over.