Wij vergelijken. Jij bespaart.
Ben Woldring
Vragen? Wij zijn vandaag bereikbaar tot 22.00 uur

Terug naar het nieuwsoverzicht

Oxxio ontvangt als eerste keurmerk voor klantenservice

9 reacties

Oxxio ontving vorige week als eerste energieleverancier  het ITO-certificaat,  een nationaal keurmerk voor call centers. ITO (Instituut voor Telecom Organisatie) heeft de telefonische klantenservice van Oxxio doorgelicht en goed bevonden. Het instituut was 'aangenaam verrast' over de wijze waarop Oxxio haar klantenservice heeft opgezet.

Bestuurslid van de stichting ITO, de heer D. Westendorp, voormalig directeur van de Consumentenbond, heeft het ITO-certificaat overhandigd aan Erik de Heus, algemeen directeur van Oxxio.

Oxxio is één van de eerste nieuwe energieleveranciers op de energiemarkt en voorziet inmiddels meer dan een miljoen mensen dagelijks van hun energie. Daarmee is het bedrijf sinds 2000 uitgegroeid tot de vierde energieleverancier op de Nederlandse markt.  Het heeft in korte tijd een kwalitatief hoogwaardige klantenservice gerealiseerd met een optimale telefonische bereikbaarheid en klantvriendelijkheid voor al haar bellende klanten, volgens de ITO-onderzoekers.

De onafhankelijke stichting ITO zet zich in voor kwaliteitsverbetering van de klantenservice van organisaties in Nederland via telefonie en internet.  De stichting, ondermeer aanbevolen door het Ministerie van Economische Zaken, stelt eisen aan klantenservice op het gebied van betrouwbaarheid, resultaat, respect, bereikbaarheid en perfectie in dienstverlening. Oorspronkelijk werd het zwaartepunt op de telefonische bereikbaarheid gelegd, maar nu is het accent meer verschoven naar de kwaliteit van de dienstverlening. Telecom operator T-Mobile en Planet Internet zijn ondermeer gecertificeerd.

De ITO-certificering van Oxxio bestond uit een aantal onderdelen. Zo kreeg het bedrijf, dat jaarlijks circa 700.000 telefoontjes binnenkrijgt van klanten, bezoek van een beoordelingscommissie en moest het rapportages overleggen die lieten zien hoe en wat er is geregeld voor een optimale telefonische bereikbaarheid en klantvriendelijkheid.  Ook kreeg de afdeling Klantenservice  zogenaamde ‘mystery calls’. Hiermee wordt gemeten op onder andere de betrouwbaarheid van het antwoord, de juistheid van de informatie en het respect voor de beller. 

Erik de Heus: “Wij zijn natuurlijk erg verheugd met de toekenning van het ITO-certificaat. Dit is ook een waardering voor alle inspanningen die onze medewerkers de afgelopen tijd hebben geleverd om onze klantenservice te optimaliseren. En we zullen er alles aan doen om deze kwaliteit te waarborgen”.

Klik hier voor meer informatie en online aanmelden voor Oxxio

Deel dit artikel op:

Reacties (9)

Geplaatst door: Deoxxiomedewerker ()

Beste J.stevens,

Uit uw forumbericht van 30 december jl. blijkt dat u niet tevreden bent over de service van Oxxio. Ik wil graag kijken of ik u verder kan helpen. Ik wil u vriendelijk verzoeken uw NAW-gegevens door te geven via deoxxiomedewerker@oxxio.nl zodat ik snel contact met u kan opnemen.
Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Fabienne
`De Oxxiomedewerker`


Geplaatst door: J. stevens ()

Kan de naam oxxio haast niet meer uitspreken. Wat een waardeloos bedrijf.
Komen afspraken niet na. Antwoorden nooit op gestuurde brieven en via de tel laten ze je ook nog een 15ct p/m betalen nadat je eerst in de wacht gezet bent.

Geplaatst door: Bert ()

Eigenlijk kan iedereen goedkoop zijn.
Volgens mij word je te pakken genomen met je afrekeningen.
En dat is bij Oxxio ook het geval.
Een afrekening over 7 maanden gerekend 61,51 euro en dan nog maar te zwijgen over een afrekening die 8 maanden later geéind wordt.

Geplaatst door: Bassie (van Adriaan) ()

HAHA goede grap, uitgereikt door peppie en kokkie zeker?

Geplaatst door: Gaby ()

Complimenten, ik ben begin januari 2006 door OXXIO benaderd via de telefoon om naar hen over te stappen.
Eerst een beetje huiverig, is immers een totaal vreemde aan de telefoon, kan ik nu, 11 maanden later alleen maar zeggen dat OXXIO zich aan de afspraken heeft gehouden en dat ik nu 20% minder per maand betaal als voor de overstap.
Ik ergerde me dan ook enorm aan de eenzijdige negsatieve berichtgeving via de div zgn consumenten programma`s, komt op mij over alsof die geld krijgen van Nuon/Eneco/Essent.
Alle blamages bij de grote 3 bedekt men met de mantel der liefde, een enkele miskleun bij OXXIO of andere pricefighter behandelt men echter tot in den treure.
En zoals altijd zijn het enkele personen die middels het spammen onder verschillende nicks de negatieve trend zetten.
OXXIO is voor mij in ieder geval een heel goed alternatief, niet alleen mbt prijs maar ook het feit dat hun energie totaal geen vervuiling oplevert ( vvaterkrachtcentrales Scandinavié ) is voor mij de zekerheid dat ik een goede beslissing heb genomen.

Gaby

Geplaatst door: ruit ()

welverdiend .. !!! TOP werk OXXIO ..

Geplaatst door: ruit ()

welverdiend .. !!! TOP werk OXXIO ..

Geplaatst door: Ludo ()

Uitgerekend Oxxxio zo`n certificaat. Laat me niet lachen.

Voor Oxxxio geldt maar 1 ding : Eens een dief, altijd een dief.

Geplaatst door: arjen ()

Die goede ervaring heb ik helaas niet. Ik heb op 19-4-06 een klacht ingediend en nog steeds niets gehoord! Ik ben op deze site op zoek naar een andere leverancier.

Dit nieuwsbericht is ouder dan een jaar. Je kunt daarom niet meer reageren.