Problemen met meterstanden aangepakt
door Els Werkman Leestijd: 1 minuut
De Nederlandse Mededingingsautoriteit wil vaart zetten achter het verbeteren van energierekeningen, vooral als het gaat om de meterstanden. De regels zijn daarom aangescherpt.
Energiebedrijven zijn voortaan verplicht om meterstanden op te vragen en te controleren. En consumenten er op te wijzen wat er gebeurt als zij de meterstanden niet op tijd doorgeven. Ook zullen energiebedrijven zelf opnieuw contact moeten opnemen met consumenten als meterstanden niet lijken te kloppen. De NMa houdt toezicht op deze werkwijze.
Volgens Consuwijzer komen er regelmatig vragen en klachten binnen van consumenten die een energierekening hebben ontvangen met meterstanden die zij niet herkennen.
Vorig jaar besteedde Vara's Kassa uitgebreid aandacht aan problemen met meterstanden op de energierekening. Op verzoek van de NMa passen de energiebedrijven hun werkwijze nu aan wanneer een consument wisselt van energiebedrijf of verhuist.
Voor u als consument betekent dit dat u vanaf nu nog maar één aanspreekpunt hebt bij vragen over meterstanden: uw nieuwe energiebedrijf.
Lees meer over de energierekening
Als sitemanager telecom ben ik verantwoordelijk voor alle informatie op de telecomvergelijkers. Ik ben telecomspecialist. Weet alles over de telecomproducten en diensten die op Bellen.com en Internetten.nl vergeleken worden. Voordat ik bij de Bencom Group in dienst kwam heb ik van 1996 tot 2006 bij een grote mobiele provider gewerkt. En een jaar bij een kleine zakelijke telecom aanbieder. Hierdoor ben ik inmiddels meer dan 25 jaar werkzaam op de telecommarkt. En kan daardoor met recht een expert genoemd worden.
Laatste nieuws
-
ACM: Steeds meer onderscheid tussen klanten met en zonder zonnepanelen
12 april 2024 Energieleveranciers maken steeds vaker onderscheid tussen klanten met en zonder zonnepanelen. Dat me...
-
Warmtetarieven ondanks koppeling vaak hoger dan gasprijzen
29 maart 2024 Volgens een analyse van Gaslicht.com blijkt echter dat consumenten met een warmteaansluiting vaak me...
-
Gaslicht.com winnaar Shopping Awards 2024
28 maart 2024 Na winst in 2021 en 2022 heeft Gaslicht.com ook in 2024 weer een Shopping Award gewonnen! Gaslicht.c...
-
Zonnepanelenbezitters snakken naar duidelijke regels en zekerheid vanuit overheid
27 maart 2024 Uit een analyse van Gaslicht.com blijkt dat de financiële voordelen van zonnepanelen het afgelopen h...
-
ACM: sluit geen energiecontract af via de telefoon
15 maart 2024 Energiecontracten die per telefoon worden verkocht zijn eigenlijk altijd te duur, stelt de ACM. Wat ...