Wij vergelijken. Jij bespaart.
Ben Woldring
Vragen? Wij zijn vandaag bereikbaar tot 22.00 uur

Terug naar het nieuwsoverzicht

Problemen met meterstanden aangepakt

door Els Werkman

De Nederlandse Mededingingsautoriteit wil vaart zetten achter het verbeteren van energierekeningen, vooral als het gaat om de meterstanden. De regels zijn daarom aangescherpt.


Energiebedrijven zijn voortaan verplicht om meterstanden op te vragen en te controleren. En consumenten er op te wijzen wat er gebeurt als zij de meterstanden niet op tijd doorgeven. Ook zullen energiebedrijven zelf opnieuw contact moeten opnemen met consumenten als meterstanden niet lijken te kloppen. De NMa houdt toezicht op deze werkwijze. 

Volgens Consuwijzer komen er regelmatig vragen en klachten binnen van consumenten die een energierekening hebben ontvangen met meterstanden die zij niet herkennen. 

Vorig jaar besteedde Vara's Kassa uitgebreid aandacht aan problemen met meterstanden op de energierekening. Op verzoek van de NMa passen de energiebedrijven hun werkwijze nu aan wanneer een consument wisselt van energiebedrijf of verhuist. 

Voor u als consument betekent dit dat u vanaf nu nog maar één aanspreekpunt hebt bij vragen over meterstanden: uw nieuwe energiebedrijf.

Lees meer over de energierekening

Deel dit artikel op:

Els Werkman

Sitemanager Telecom
Els Werkman
Ik ben Els. Sinds 2008 werk ik voor de Bencom Group. Mijn specialisme is telecommunicatie, vandaar dat je mijn naam ziet terugkomen bij artikelen over telecom gerelateerde zaken.
Dit nieuwsbericht is ouder dan een jaar. Je kunt daarom niet meer reageren.