Wij vergelijken. Jij bespaart.
Ben Woldring
Vragen? Wij bellen je graag terug

Terug naar het nieuwsoverzicht

WoonEnergie neemt klanten Robin Energie over

door Arnoud Timmerman 2 reacties

Op 11 maart 2019 neemt WoonEnergie de klanten over van Robin Energie, de leverancier die vorige maand failliet ging. Klanten kregen tot 11 maart elektriciteit en gas van Robin Energie en vanaf nu van WoonEnergie.

Wat betekent dit voor de klanten van Robin Energie?

Klanten van Robin Energie krijgen vanaf 11 maart elektriciteit en gas van WoonEnergie. WoonEnergie is naar eigen zeggen de enige energieleverancier in Nederland die er speciaal is voor woningcorporaties en hun huurders. Het is een handelsnaam van CEN B.V. en onderdeel van Eneco. Desbetreffende mensen krijgen van WoonEnergie een persoonlijke brief met hun klantnummer. In die brief staat ook meer informatie over de nieuwe overeenkomst met tarieven en voorwaarden. 

Daarna overstappen naar een andere leverancier? Dat kan. 

Consumenten kunnen bij WoonEnergie blijven of kiezen om boetevrij over te stappen naar een andere leverancier. Hiervoor geldt wel een wettelijke opzegtermijn van 30 dagen. 

Meer weten?

Op de website van ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM, staat informatie over wat consumenten kunnen verwachten na de overname van de klanten.

Deel dit artikel op:

Arnoud Timmerman

Marketing Manager
Arnoud Timmerman
Ik ben Arnoud, sinds 2016 werkzaam voor Gaslicht.com, inmiddels als marketing manager. Mijn werk is ontzettend veelzijdig. Van berichten op social media tot acties met partners en nieuwe TV- en radiocommercials; elke dag is anders. Besparen op je energierekening door over te stappen is zó ontzettend eenvoudig dat ik mijn enthousiasme daarover niet onder stoelen of banken steek. Maar ook als er vragen zijn zit er 7 dagen per week een sterk team met energiespecialisten voor u klaar.

Reacties (2)

Geplaatst door: Klaas ()

Belachelijk dat je borg moet betalen voor een 1e levens behoefte
Lang leve de privatisering de klant is van koning naar citroen gedegradeerd

Geplaatst door: Jan ()

Als afnemer van Robbinenergie wordt je nu min of meer met de rug tegen de muur gezet.
Het is leuk dat ze zeggen dat je kosteloos/boetevrij over kan stappen naar een ander.
Maar wie betaald de borg dan die de andere leveranciers je opleggen en de die de meeste mensen niet kunnen opbrengen.

Opmerking van de redactie op 19-03-2019
Dit is inderdaad een erg vervelend situatie. Energieleveranciers doen bij iedereen een kredietcheck. Aan de hand van deze uitkomt mogen zij een borg vragen. Wij begrijpen dat oud klanten van Robin Energie dit soms niet kunnen opbrengen.

Uiteraard staan wij klaar voor deze klanten om advies te geven wat het beste voor hen is om te doen.

Als u wilt overstappen en hierbij hulp nodig heeft, dan mag u altijd contact met ons opnemen. Wij helpen graag!

Reageren