Wij vergelijken. Jij bespaart.
Ben Woldring
Vragen? Stuur ons een Whatsapp-bericht
Powerpeers
57% van de klanten raadt Powerpeers aan.
19% zegt Powerpeers misschien aan te raden.

Powerpeers reviews, informatie & waardering

Om je te helpen bij je keus, willen wij u zoveel mogelijk informatie over de facturatie en geleverde diensten van Powerpeers geven. Twijfel je nog? Lees dan de Powerpeers ervaringen en beoordelingen. Is Powerpeers je energieleverancier en wil je zelf een ervaring en/of beoordeling over Powerpeers plaatsen? Bij klantervaringen kun je uw ervaringen en beoordeling over Powerpeers met andere consumenten delen.

Vergelijk alle pakketten van Powerpeers
Het voordeligste actiepakket van Powerpeers!
SamenStroom en CO2-gecompenseerd Gas Vast 1 jaar Actie
Welkomstpremie
€ 50
Jaarprijs
€ 2017,48
57%
van 21 klanten zou deze leverancier aanbevelen
19% misschien 24% niet

Klantervaringen

Beoordeling
9
Online dienstverlening: 6
Overstapproces: 10
Facturering: 10
Duurzaamheid: 10
Prijsstelling: 10
Klachtenafhandeling: 7
Klantenservice: 8
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
Jan 18-2-2020 - 18:30
Overgestapt via Energiewereld.nl

Als je zonnepanelen hebt krijg je Per terug geleverde kilowatt aan andere Powerpeers gebruikers 4,8 cent extra boven op de 11 cent die je al krijgt, tot een maximum van 3000kWh.
Dit wordt niet in de berekening van gaslicht meegenomen. Immers bij iedereen is het anders waardoor het niet te berekenen is op gaslicht.
Toch kan dit oplopen tot €144 per jaar.
In ons geval is Powerpeers hierdoor één van de scherpste aanbieders qua prijs.
Ben dit jaar voor het eerst niet overgestapt, (sorry Gaslicht ) kreeg als voorstel, als ik bleef €100 korting samen met de extra 4,8 cent bij terugleveren was de prijs zeer scherp.

  • Helpdesk goed bereikbaar.
  • Extra 4,8 cent per terug geleverde kWh tot 3000kWh.
  • Duidelijke complete voorwaarden bij de start.
  • Helpdesk goed bereikbaar, er wordt geluisterd en je krijgt netjes antwoord. Zou alleen wat sneller mogen.
  • De app loopt erg achter.
  • De terug geleverde energie die in de app staat klopt niet. Ze zitten er wel 10-20% naast. Alleen aan het einde van het jaar klopt de afrekening Perfect.
  • Jammer voor mensen die alleen de app hebben om te kijken. Hierop kun je niet vertrouwen tussentijds.
  • Aanpassen maandbedrag alleen telefonisch. Ondanks dat het online lijkt te kunnen.
Beoordeling
4
Overstapproces: 4
Prijsstelling: 8
Facturering: 1
Duurzaamheid: 8
Online dienstverlening: 2
Klachtenafhandeling: 2
Klantenservice: 2
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
J. 23-1-2020 - 13:21
Overgestapt via Energiewereld.nl

Mensen, pas op met je jaarnota van Powerpeers! In mijn geval bleek dat het stroomverbruik op de jaarnota met 2 was vermenigvuldigd en het gasverbruik zelfs met 4!!! Hierdoor zouden we via een incasso een enorm bedrag moeten gaan bijbetalen. En dat terwijl ik juist geld terug zou moeten krijgen. Natuurlijk meteen Powerpeers gebeld en ze hebben de fout toegegeven- "mogelijk een softwarefout" werd gezegd. Nou..als dat zo is, vraag ik me af hoeveel andere klanten automatisch een foutieve jaarnota hebben ontvangen!! Powerpeers heeft nog steeds geen nieuwe jaarnota gestuurd en ik heb ook nog geen bericht of ze de incasso gaan annuleren. Schandalig, terwijl zij de fout maken! Maar ik heb ondertussen wél alvast mijn conclusie getrokken. Met enthousiasme klant geworden bij ze in 2019 maar voor mij is het klaar nu, ik ga er weg. Dit soort dure fouten maak je bij mij maar één keer. Dan maar wat minder vasthouden aan idealen.....

Beoordeling
6
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Facturering: 1
Duurzaamheid: 7
Prijsstelling: 7
Online dienstverlening: 7
Klantenservice: 7
Overstapproces: 7
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Sabine Noorman 19-1-2020 - 12:15
Overgestapt via Energiewereld.nl

Vandaag de eindnota ontvangen, tot onze grote verbazing moeten wij een groot bedrag
(bijna € 4000,00) bij betalen en zal Powerpeers dit bedrag binnenkort afschrijven. M.b.t. het gasverbruik klopt er niets van deze eindnota, het werkelijk gasverbruik is 2003 m3, er wordt ons echter 3.932 m3 in rekening gebracht, daarnaast worden ons de variabele kosten dubbel in rekening gebracht.

Opmerking van Energiewereld.nl 20-1-2020 - 09:41
Beste mevrouw Noorman,

Dat is inderdaad aan groot bedrag. Ik begrijp dat u schrikt!
U mag altijd de eindnota naar ons mail zodat wij kunnen controleren of er geen fouten zijn gemaakt. U kunt dit mailen naar info@gaslicht.com met een toelichting. Wij helpen dan graag.

Met vriendelijke groet,
Marlies
Beoordeling
2
Duurzaamheid: 1
Online dienstverlening: 1
Prijsstelling: 1
Klachtenafhandeling: 1
Facturering: 1
Klantenservice: 1
Overstapproces: 7
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Tim 15-12-2019 - 18:28
Overgestapt via Energiewereld.nl

Deze leverancier lijkt op het eerste oog voordelig voor de mensen die zelf stroom opwekken. Helaas zijn er wat kosten die niet duidelijk eerst benoemd zijn zoals platform kosten. Als het platform goed zou hebben gewerkt zou ik het ervoor over hebben. Helaas werkt de app zeer traag en laat nooit de juiste standen zien.
Ook het aanmelden als stroomleverancier mislukte keer op keer.

  • Geen
  • Trage app of zelfs niet werkend. Uren lang laadschermen.
  • Meterstanden / verbruik kloppen niet in de app
  • Klantenservice reageert zeer traag, indien ze reageren komen ze in spam mail terecht.
  • Kortom ze hebben de zaken niet op orde.
Beoordeling
9
Online dienstverlening: 8
Overstapproces: 10
Duurzaamheid: 9
Klachtenafhandeling: 9
Facturering: 9
Klantenservice: 10
Prijsstelling: 10
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
Jan 9-12-2019 - 21:27
Overgestapt via Energiewereld.nl

Ben na 1 jaar opnieuw bij powerpeers gebleven ! Dat zegt toch genoeg he ..
Kreeg voor de verandering eens een goed verlengings aanbod met 100 euro extra korting om te blijven !
Verder is er een voordeel voor mensen met zonnepanelen wat eigenlijk vreemdgenoeg lastig is terug te vinden. Het is immers korting op de maand/jaar prijs van je contract. Bij Powerpeers heb je zogenaamde andere powerpeers afnemers van jouw terug geleverde energie die zij dan gebruiken. Hiervoor krijg je boven op de 11 cent per kW nog eens 4,8 cent voor de eerst 3000kWh. Dit kan dus oplopen tot 144 euro per jaar. Nu wordt niet 1 op 1, alle terug geleverde energie aan je afnemers door gegeven maar 50-60% is zeker haalbaar. Zelf heb ik werkelijk 5500 kWh via slimme meter terug geleverd en kwam ik dit jaar uit op 2950 kWh aan mijn afnemers gegeven (>50%) wat bijna 140euro extra korting opleverde. Deze meevaller zie je niet op de site van Gaslicht, het is immers niet een vast gegeven wat je terug leverd per jaar en wat aan je door berekend wordt. !!
Ter info: Iedereen levert terug, ook mensen die evenveel zonnepanelen op het dak hebben liggen als wat ze gebruiken. Overdag heb je vaak teveel energie en in de nacht moet je altijd van het net terug vragen omdat er geen zon is. Via de saldering kom je dan misschien op 0 uit, maar je hebt ongeveer 25% zonneenergie die je gelijk gebruikt. Maar 75% gaat tijdelijk terug het net in wat je op een ander tijdstip weer moet terug halen uit het net.

  • 11 cent per kWh wat je meer opwekt als dat je gebruikt en voor de eerste 3000kWh die je terug leverd nog eens 4,8 cent extra per kWh.
  • Als je deze info meeneemt kan powerpeers wel eens als goedkoopste uit de bus komen.
  • Heb deze informatie ook met powerpeers gedeeld dat ze eens wat beter aan de marketing moeten werken. Hier hebben wij immers plezier van 🙂
  • De helpdesk is prima te bereiken en er zitten enthousiaste mensen die je prima helpen.
  • De app van je gebruikt heeft niet echt veel zin, het geeft de werkelijkheid heel slecht weer.
  • Je verbruik klopt aardig 95-100% maar terug geleverde energie is wel 25% te weinig in de app.
  • De eind afrekening klopt daar in tegen perfect omdat de data van de slimme meter wel precies goed bij hen bekend is, alleen de vertaling naar de app toe is nou niet echt top..... De slimme meter data kun je gewoon gedurende het jaar bij hen inzien op de site.
Beoordeling
8
Online dienstverlening: 7
Prijsstelling: 8
Klachtenafhandeling: 7
Facturering: 7
Overstapproces: 8
Duurzaamheid: 9
Klantenservice: 7
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
Fred Slim 14-11-2019 - 10:21
Overgestapt via Energiewereld.nl

Groene stroom is vanzelfsprekend voor ons. Juist in deze omslagtijd ben je nog bewuster met de energie bezig.

  • Het gevoel dat je het samen met andere klanten doet.
  • Het werkt beter doordat je o.a. met een naam en een foto de deelname nog persoonlijker maakt.
  • Maak potentiele klanten duidelijk welke keuze-argumenten er zijn.
Beoordeling
10
Overstapproces: 10
Klantenservice: 10
Duurzaamheid: 10
Facturering: 10
Prijsstelling: 10
Klachtenafhandeling: 10
Online dienstverlening: 10
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
Albert-Jan 18-10-2019 - 14:17
Overgestapt via Energiewereld.nl

Goedkoop en snelle service

Beoordeling
8
Facturering: 8
Online dienstverlening: 8
Klachtenafhandeling: 8
Duurzaamheid: 8
Overstapproces: 9
Klantenservice: 8
Prijsstelling: 8
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
Andre Teunissen 18-10-2019 - 10:11
Overgestapt via Energiewereld.nl

Makkelijke overstap, financieel aantrekkelijk, behulpzame klantenservice. Je merkt eigenlijk niet dat je bent overgestapt.

  • Dagelijkse/wekelijkse energieverbruik bij kunnen houden
Beoordeling
8
Klantenservice: n.v.t.
Facturering: n.v.t.
Prijsstelling: 8
Online dienstverlening: 8
Duurzaamheid: 9
Overstapproces: 9
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Ik zou deze leverancier aanraden
Misschien
Daan 17-10-2019 - 21:28
Overgestapt via Energiewereld.nl

Ik heb alleen maar wat aangeklikt op een overstap website. Verder heb ik nog helemaal geen contact gehad met mijn leverancier. Alles gaat tegenwoordig zo vanzelf. Het is niet echt een persoonlijke ervaring

Beoordeling
7
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Online dienstverlening: 6
Klantenservice: 7
Overstapproces: 7
Facturering: 7
Duurzaamheid: 7
Prijsstelling: 7
Ik zou deze leverancier aanraden
Misschien
GSi 13-10-2019 - 13:30
Overgestapt via Energiewereld.nl

Nog te kort ervaring met PP. Wacht eerst tot eerste eindafrekening voor ik mijn mening compleet heb.

  • Groen bezig
  • Advies over maandbedrag. Regelmatige check hiervan (4x per jaar)