Wij vergelijken. Jij bespaart.
Ben Woldring
Vragen? Wij bellen je graag terug

Terug naar het nieuwsoverzicht

2004: hete administratieve zomer?


De energiebedrijven kunnen grote veranderingen in hun klantenbestand nauwelijks aan. Als op 1 juli de gas- en stroommarkt wordt vrijgegeven, levert een overstap van meer dan een op de twintig klanten problemen op in de administratie.

Dit heeft  Cap Gemini Ernst & Young  vastgesteld. Het adviesbureau pleit daarom voor een centraal registratiepunt zoals dat ook al in andere landen wordt gehanteerd. 

Het is nog onduidelijk welke strategie bedrijven gaan voeren. Zo zijn er deskundigen die denken dat de energiesector een veldslag gaat voeren die lijkt op de prijzenslag bij de supermarkten.  
Het lijkt een redelijk veilige voorspelling dat nieuwe leveranciers met prijsaanbiedingen en marketingacties als gratis camera‚Äôs e.d. zullen proberen de klanten te winnen die zij nodig hebben om te overleven, aldus CGE & Y. 

De gevestigde leveranciers hebben het meeste belang bij behoud van bestaande klanten en zullen op hun beurt proberen deze klanten met aantrekkelijke aanbiedingen aan zich te binden.

Volgens Cap Gemini Ernst & Young breekt voor de consument een belangrijk keuzemoment aan, omdat dit voorlopig wel eens de enige kans zou kunnen zijn om voordeel te halen uit de liberalisering van de energiemarkt!

Deel dit artikel op:

Dit nieuwsbericht is ouder dan een jaar. Je kunt daarom niet meer reageren.