Wij vergelijken. Jij bespaart.
Ben Woldring
Vragen? Wij zijn vandaag bereikbaar tot 22.00 uur

Terug naar het nieuwsoverzicht

Enecoklant betaalt voor zonlicht

Eneco gaat gedupeerde klanten geld terugbetalen na het versturen van veel te hoge energierekeningen. Er werden vorig jaar ondeugdelijke meters geïnstalleerd die enorme stookkosten rapporteerden, zo meldt het dagblad de Telegraaf.

Eneco zal de komende weken alle klanten benaderen die het afgelopen jaar een nieuwe meter in huis hebben gekregen. De metertjes brengen namelijk ook de warmte van de zon als verbruikte energie in rekening.

Uit onderzoek is vast komen te staan dat ruim één op de tien energiemeters niet deugt. Bewoners die de meters in huis kregen, moesten daardoor ineens honderden euro's meer betalen. Alle klanten die de veel te hoge rekeningen hebben ontvangen, krijgen hun geld terug, zo verzekert Eneco.

Op het krantenbericht zijn al tientallen digitale reacties gekomen, zoals:

- Voor niks gaat de zon op...
- Kan dit ook voorkomen bij Essent? Ik heb namelijk ook een nieuwe meter gekregen en het eerste jaar moest ik 4.000 euro bijbetalen... 
- Dit noem ik nog eens meten met 2 maten, wat knullig allemaal. Hopelijk kost het niet teveel ENERGIE om het geld van de gedupeerden terug te storten.
- Nog een tipje over de Eneco-meters: Als je een dubbele meter heb voor registrate van dag en nachtstroom, zou je eens moeten kijken of daadwerkelijk wordt overgeschakeld op nachtstroom. Het komt nogal vaak voor dat ook 's nachts het dure tarief betaald moet worden, terwijl je denkt goedkope stroom te hebben. Meestal gaat dit dan om complete straten waar het knopje niet van omgezet wordt.

Deel dit artikel op:

Dit nieuwsbericht is ouder dan een jaar. Je kunt daarom niet meer reageren.