Wij vergelijken. Jij bespaart.
Ben Woldring
Vragen? Wij zijn vandaag bereikbaar tot 22.00 uur

Terug naar het nieuwsoverzicht

EnergieFlex failliet verklaard

door Jeanet Woldring 2 reacties

energieflex-logo.PNGNa uitstel van betaling heeft de rechter Energieflex failliet verklaard. Dat meldt ConsuWijzer vandaag. De curator gaat nu verder met het zoeken naar oplossingen. Voor klanten verandert nog niets in de situatie. Zij krijgen gewoon energie.

De ACM trok op 15 oktober al de vergunning in. Vanaf die datum tot en met woensdag 31 oktober hebben klanten te maken met een zogenaamde ‘vensterperiode’. Tijdens deze overgangsperiode blijft Energieflex energie leveren, maar kunnen klanten niet zelf overstappen naar een andere leverancier.

Oplossing voor klanten

Tijdens de vensterperiode zocht de bewindvoerder van EnergieFlex naar goede oplossingen voor het bedrijf en de klanten. Bijvoorbeeld een doorstart, of een energieleverancier die alle klanten overneemt. Met het faillissement neemt de curator deze rol over. Lukt het hem niet een oplossing te vinden, dan worden de klanten van Energieflex verdeeld over alle andere energieleveranciers.

Bent je klant?

Tijdens en na de vensterperiode heb je gewoon elektriciteit en gas. Vanaf donderdag 1 november 2018 kun je alsnog overstappen naar een leverancier van je eigen keuze. Daarvoor geldt wel een opzegtermijn van 30 dagen. Je ontvangt een eindafrekening van EnergieFlex en als je overstapt ook van je nieuwe/tijdelijke energieleverancier. Blijkt uit je eindafrekening van EnergieFlex dat je geld tegoed hebt? ConsuWijzer adviseert daarvoor een vordering in te dienen bij de curator.

Lees de meest gestelde vragen en antwoorden over EnergieFlex op ConsuWijzer.nl

Deel dit artikel op:

Jeanet Woldring

Algemeen directeur
Jeanet Woldring
Ik ben Jeanet, vanaf 2000 werkzaam als directeur voor Bencom, het bedrijf achter Gaslicht.com en Energiewereld.nl. In het Noord-Groningse Usquert is het allemaal begonnen met Bellen.com. Mijn passie is een bijdrage te leveren aan de beste vergelijkingssites op het gebied van telecom, internet, energie, hotelbranche en verzekeringen. Onafhankelijkheid, betrouwbaarheid en transparantie is mijn credo.

Reacties (2)

Geplaatst door: Ton Nannings ()

Volgens mij klopt er niets van. Indien een overeenkomst wordt overgenomen met andere prijzen, hetgeen hier het geval is, is de nieuwe overeenkomst gelijk op te zeggen. Ik heb even de nieuwe aanbieding afgewacht. Aangezien er veel betere aanbiedingen zijn heb ik innova gelijk geïnformeerd dat ik er geen gebruik van zal maken. De volgende dag een nieuwe overeenkomst aangegaan.
M.i is een maand opzegtermijn niet van toepassing ook al niet omdat ik zelf geen overeenkomst met innova ben aangegaan.
Volgens mij is het bluf

Vriendelijke groet

Geplaatst door: Dekker ()

De nieuwe energieleverancier vanaf 1 november Innova Energie zegt dat de contracten zijn overgenomen en dat de klanten zijn verplicht vanaf 1 november bij hum blijven pas vanaf 1 december kan overstappen naar de energieleverancier van de eigen keuze, dus 30 dagen is de opzegtermijn terwijl ik nog contact van Innova Energie heb gekregen.
De tarieven van Innova Energie zijn variabel en niet vast volgens het contract. Kan dat allemaal?

Reageren