Wij vergelijken. Jij bespaart.
Ben Woldring
Vragen? Wij zijn vandaag bereikbaar tot 22.00 uur

Terug naar het nieuwsoverzicht

Essent pleit voor Bel-niet-aan register

door Els Werkman

Essent heeft er genoeg van dat energiebedrijven contracten verkopen via huis-aan-huis-verkopers en pleit daarom voor een bel-niet-aan-register. Topman Erwin van Laethem stelt dat consumenten gedupeerd worden door de verkopers aan huis.

Bel-niet-aan register
Met de komst van een bel-niet-aan register zouden mensen zich kunnen inschrijven, waardoor verkopers een soortgelijk ‘verbod’ krijgen als bij het Bel-Me-Niet Register. In dit geval mogen dealers niet meer aanbellen. 

Essent is zelf in 2010 gestopt met het verkopen van abonnementen aan de deur, naar eigen zeggen vanwege veel mensen die zich ergerden aan de colporteurs.

De energieleverancier stelt nu onderstaande deurstickers beschikbaar voor bestaande klanten. Wie zich aanmeldt als nieuwe klant, krijgt gratis een deursticker bij het informatiepakket  meegestuurd.

 




Petitie Consumentenbond
Twee jaar geleden pleitte de Consumentenbond ook al voor een bel-niet-aan register. De bond ontving veel klachten van mensen die door verkopers onder druk waren gezet. De toenmalige minister van der Hoeven voelde echter niets voor het idee. Er zou niet na te gaan zijn of bedrijven stiekem bij een adres uit het register aanbellen.

Nu probeert de Consumentenbond het opnieuw. Om het pleidooi voor een Bel-niet-aan register te ondersteunen, heeft de bond een petitie gelanceerd. Als alle consumenten die zich ergeren aan deur-tot-deur verkoop onze petitie ondertekenen, dwingen we er met z'n allen af dat het Bel-niet-aan register er komt, stelt de consumentenorganisatie.

Deel dit artikel op:

Els Werkman

Sitemanager Telecom
Els Werkman
Ik ben Els. Sinds 2008 werk ik voor de Bencom Group. Mijn specialisme is telecommunicatie, vandaar dat je mijn naam ziet terugkomen bij artikelen over telecom gerelateerde zaken.
Dit nieuwsbericht is ouder dan een jaar. Je kunt daarom niet meer reageren.