Wij vergelijken. Jij bespaart.
Ben Woldring
Vragen? Wij zijn vandaag bereikbaar tot 22.00 uur

Terug naar het nieuwsoverzicht

Natasja Froger wil NEM gedupeerden helpen

88 reacties

Natasja Froger is zo geschrokken van alle klachten die bij RTL Boulevard zijn binnen gekomen over de Nederlandse Energie Maatschappij, dat ze er zelf werk van gaat maken dat ze worden opgelost. De klachten gaan grotendeels over de agressieve telefonische verkoopmethodes en het hogere vastrechtbedrag.

Afgelopen vrijdag was Natasja live in de uitzending van RTL Boulevard om een aantal klachten tegen de Nederlandse Energie Maatschappij (NEM) te weerleggen. Froger maakt sinds een maand reclame voor het bedrijf. 

Hierop kwam een stortvloed aan nieuwe klachten binnen bij RTL Boulevard. Natasja is hier zo van geschrokken, dat ze er persoonlijk voor wil zorgen dat al die klachten goed worden afgehandeld. Om alle gedupeerden een snelle oplossing te bieden is er een speciaal e-mailadres in het leven geroepen. 

Klachten
De klachten schijnen voornamelijk te gaan over de agressieve telefonische klantenwerving en het hogere vastrechtbedrag. Op de klachtenvergelijking van energiebedrijven op Consuwijzer.nl scoort de NEM in dit opzicht ook zeer hoog. Logisch misschien, het bedrijf timmert flink aan de weg op de energiemarkt. Maar liever niet ten koste van de klant. Om discussies met klanten te voorkomen, legt de NEM vanaf deze week wervingsgesprekken in zijn geheel op de band vast. Goede zaak. Nog beter is het als u niet te snel ingaat op telefonische aanbiedingen of afgaat op tv reclame van energiebedrijven, maar eerst zélf vergelijkt op onafhankelijke vergelijkingssites zoals Gaslicht.com of Energiewereld.nl. Waarom?

Vergelijk zelf op onafhankelijke en betrouwbare vergelijkingssite
Reclame van aanbieders is niet voor niets reclame. Het valt lang niet mee een energiecontract goed te beoordelen. En hoe weet je of je een vergelijking door een leverancier kunt vertrouwen? Er zitten vaak slimme marketeers!  Het duizelt van de aanbiedingen, allemaal net weer iets anders: geld-terug actie (wanneer?), korte of lange looptijd, vaste en variabele tarieven, geen of juist hoog vastrecht... 

De meeste leveranciers hebben, net als NEM, meerdere soorten contracten en daarbij ook speciale acties. Wilt u echt overzicht én inzicht, ga dan naar een onafhankelijke en betrouwbare prijsvergelijkingssite, waar alle addertjes blootgelegd worden. Om problemen te voorkomen hebben wij met energieleveranciers de afspraak dat u de getoonde tarieven ook daadwerkelijk en gegarandeerd berekend krijgt (Prijsgarantie leveranciers).

Vergelijken loont
Het op Gaslicht.com enorm gestegen aantal bezoekers en aanmelders bewijst dat vergelijken loont. Bovendien kunt u bellen om onafhankelijk en deskundig advies! Weet u niet of u moet kiezen voor vast of variabel, voor lang- of kortlopende contracten? Kies een voordelig pakket bij een leverancier die u vertrouwt en leg u niet zomaar voor lange tijd vast. U kunt ook uw licht opsteken bij de Vereniging Eigen Huis. Zie bijvoorbeeld  Zet uw energietarief nog niet vast

Kortom, nu Nederland in diepe recessie zit,  is het  tijd om op de centen te passen. Laat u niet beetnemen en vergelijk zelf. U verdient er al gauw honderden euro's mee, en dat zonder zorgen of de reclame op TV of in kranten wel deugt!

Deel dit artikel op:

Reacties (88)

Geplaatst door: Fam. van Kollenburg ()

De N.E.M. is een grote onprofessionele firma. Ze hebben ons binnen gelokt met een prachtig gastarief. Bij de afrekening hebben we meer dan 100% extra moeten betalen dan het voorgeschotelde tarief onder het mom van viariabel bedrag, die gerelateerd is aan de olieprijzen. Daarop doorgevraagd omdat de olieprijzen in 1 jaar niet met meer dan 100% gestegen zijn, maar daarop heeft men geen antwoord en al helamaal geen uitleg. Pas dus op bij de NEM met het woord variabel, want ze doen maar wat met uiteindelijk een bijbetaling van bijna € 400,00. Oplichters dus met de hoofdletter H. Jammer dat al die bekende Nederlanders hun naam binden aan deze oplichtersbende!!

Geplaatst door: fam wolthof ()

NEM wat een K*TBEDRIJF!!!!:wtf:waarom, zij lichten ons op de eindafrekingsnota. 452 euro (of meer) moeten wij teveel betalen. Wij hebben de bevestigingsmail van eind 2009 en eind 2010 (van de NEM) van de meterstanden en nu zeggen ze dat ze van heel 2010 geen meterstanden van ons hebben ontvangen. Medewerker wilt niet meewerken omdat het haar afdeling niet is. Moet maar schriftelijk contact zoeken, want de juiste afdeling is telefonisch niet bereikbaar. Advies van haar kant, eerst alles voor 22-2-2010 betalen en dan contact opnemen met de nieuwe leverancier, die moet een correctieverzoek indienen bij de netwerkbeheerder. En als die alles heeft uitgezocht, geven die dat door door bij de NEM. De NEM gaat dan uitrekenen hoeveel we terugkrijgen. ........................oh ja en als we niet op tijd betalen komt er nog 1 laatste betaalmogelijkheid en gaat hij dan naar het incassobureau.Neem een kijkje op http://www.energiewereld.nl/nieuws/natasja-froger-wil-nem-gedupeerden-helpen.aspx?page=5. dan kun je lezen over de OPLICHTINGspraktijken, BEDREIGINGEN, STALKEN en EXTRA KOSTEN van de NEM................................nu pas snap ik waarom natasja froger daar weg is.THANK GOD dat we rechtsbijstandverzekering hebben!!!!wie heeft hier nog meer ervaring mee??

Opmerking van de redactie op 17-02-2011
Geen namen s.v.p.
Geplaatst door: Marja R. ()

Alles ging prima, totdat ik het jaarcontract niet verlengde. Toen werd de eindstand ``geschat`` (veel te hoog) en kreeg ik combikorting niet uitbetaald. Ben nu al maanden bezig met bellen en mailen, te gek voor woorden.
Dat een bedrijf zo om gaat met zijn klanten, onvoorstelbaar. Heb er geen woorden voor. Bellen met klantenservice heeft geen nut. Zitten ongemotiveerde medewerkers die verveeld ja en nee zeggen. Ik zou me doodschamen als directie.

Geplaatst door: André ()

Kreeg net een verontrustend telefoontje van mijn ouders over de NEM. Zij hebben bewust het voorschotbedrag extreem laag gehouden om zo klanten vast te houden. Eerst schuld maken en dan niet kunnen overstappen. Ze adverteren over Sintaankopen, maar een coulante betalingsregeling voor minima is er niet bij. Mooi in de kou gezet door NEM.

Geplaatst door: Benji ()

het moet nie gekker worden zeg. krijg ik vandaag een brief van NLE dat ze akkoord zijn gegaan met de afgesproken betalingsregeling. terwijl ik helemaal geen regeling met hun heb afgesproken. nu heb ik dus een brief naar hun gestuurd ben benieuwd of ik daar dan antwoord op krijg.

Geplaatst door: Benji ()

wij hebben een afreken nota van de nle gekregen van maar liefst €3164,84 wat natuurlijk nooit kan. en als je belt zeggen ze u heeft 3 jaar lang te weinig voorschotsnota per maand betaald aan ons. ja hoor is toch jullie schuld nu zitten we bij schuld hulpverlening wij weer bellen naar nle zeggen ze hebben we niks mee te maken. u kunt een betalingsregeling met ons aangaan en dan moet het wel binnen 6 maanden betaald worden. is dus €548 euro per maand. beetje moeilijk he als je een uitkering hebt van 120 per maand. het zijn echt oplichters ik snap niet dat niemand hier iets aan doet zoveel klachten en hun mogen gewoon door gaan met hun criminele activiteiten. ik zou willen dat de 2e kamer er is mee ging bemoeien maar is zeker nie belangrijk genoeg voor hun. er een advocaat op zetten heet natuurlijk ook geen nut want dat win je nooit grrrrrrrrrr ben echt woest. dit moet STOPPEN!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst door: Bosch ()

De nem verstuurt voorschotnota`s voor een huis dat niet eens meer gehuurd wordt. Dat niet meer huren was niet mogelijk ivm overlijden.... De voorschotnota;s gaan gewoon door, het systeem kan het anders niet aan, wat heeft de nem het toch zwaar....

Geplaatst door: Jan ()

Natasja Froger zegt gedupeerden van de NEM te willen helpen, als dit echt zo is waar kan ik haar dan bereiken?
Het is niet voor mij zelf maar voor een goede vriend die duizenden Euro`s moet bijbetalen voor de eindafrekening 2009.
Natasja help!!!!!!!!

Geplaatst door: jos verberne ()

Oproep aan alle nederlanders die net als ik op een onbeschofte en schooierachtige manier behandeld zijn door de NEM meld u aan bij mij en ik maak er wereld nieuws van,deze maatschappij,sorry criminele organisatie moet absoluut hier verdwijnen voor er nog meer slachtoffers vallen.
AUB meld u aan op boven genoemd mail adres.
mvg.Jos

Geplaatst door: TJAM van Avesaath ()

14 maanden lang gevochten tegen NEM te Rotterdam.
14 maanden lang bedreigd door corrupt incassobureau i.o.v. NEM te Rotterdam.
14 maanden lang financieel benadeeld door NEM te Rotterdam.
Met vriendelijke groet,
Th. vn Avesaath.

Geplaatst door: megens ()

vele malen financieel benadeeld door nem ,

ook via maatschappelijk Rheden gezien !

vr groet

jhh megens .

Opmerking van de redactie op 22-06-2010
telefoonnummer om reden van privacy gewist.
Geplaatst door: rvanveen ()

ik heb alle artikelen gelezen en kan zeggen ik heb ze allemaal na rekeningen van de rwe voor 3 drie maanden 2000 euro omdat die honden van de NEM hun werk niet doen ze gooien me maand termein omhoog terwijl ik geld terug krijg te bizar zit al bijna 2maanden op geld van de nem te wachten elke keer dat ik bel zeggen ze dat het gedaan is NIET DUS leugenaars zijn het en dan zie die mauris de hond weer op tv ik wil zijn nek omdraaien hij is de man die het vuur aan de schenen moet leggen maar werkt gewoon met ze mee die kunnen we ook niet meer vertrouwen als hij hier al over liegt laat staan al die andere 0nderzoeken en dat allemaal voor 1 paar knakken oplichting LOONT IN NEDERLAND

Geplaatst door: nou laat maar ()

gelokt worden met mooie praatjes ,wij zijn zo goedkoop omdat we geen dure reclames maken ,,, nee je zal het niet terug geven aan de klant hoor die winst ,geef het aan fransje bouwer die heeft al zo slecht .een dubbele boete reken voor gas en licht .belachelijk , nee je moet de goedkoopste nemen , ze pakken je wel als je overstapt naar een andere levrancier.DIT IS DE LAASTE KEER DAT IK OVERSTAP

Geplaatst door: paola ()

wij zijn bij de nederlandse energie maatschapij gegaan stomste fout van me leven.wij hebben tot op heden dus ook nog steeds geen meterstand kaart ontvangen maar ook nog steeds geen rekening. ik word er knetter gek van ik ben er ontzettend ge strest van ik weet ook echt niet meer wat ik moet doen na al die verhalen die ik hier heb gelzen en geloof me jullie zijn niet de enige zo zijn er nog duizende mensen met deze problemen bij de NEM ik weet niet meer wat ik moet.
ik wil heel graag overstappen naar een andere maatschappij wie kan mij hier mee helpen.

HELP!!!!!!!

Geplaatst door: Deoxxiomedewerker ()

Beste Ferry,

Ik begrijp uit uw bericht dat de nederlandse energie maatschappij u een opzegvergoeding in rekening brengt voor het vroegtijdig beëindigen van uw contract.

Indien u aan de voorwaarden voldoet, kunt u deze opzegvergoeding van Oxxio vergoed krijgen. Om in aanmerking te komen voor deze vergoeding dient u op de website van oxxio een aanvraagformulier te downloaden en op te sturen naar Oxxio.

Deze documenten kunt u vinden onder:
www.oxxio.nl/opzegvergoeding

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u deze ook stellen via deoxxiomedewerker@oxxio.nl

met vriendelijke groet,

Michael
"De Oxxio medewerker"

Geplaatst door: Ferry ()

Na negatieve berichten over NEM werd ik gebeld door Oxxio; of ik wilde overstappen, want de NEM is volgens hen duurder dan Oxxio. Wegens krappe tijden door de crisis dacht ik: doen !
Dus ik weg bij NEM. Er werd mij verteld door NEM dat ik een opzegboete kon verwachten van ongeveer € 200,-. Ze hebben later ook nog geprobeerd om mij terug te halen als klant, maar ik hield voet bij stuk. Tja, dan maar die boete betalen dacht ik. En nu heb ik een eindnota gekregen van € 1732,23 !
Ik heb een eenpersoons huishouden en heb geen gaskachel in gebruik.
Ik krijg gewoon een mes in mijn rug omdat ik het contract heb beëindigd bij NEM ! Waar gaat het over ?!
Hebben ze het recht om de twee jaar die ik nog klant zou zijn zomaar te factureren bij opzegging ?
Ik sliep al niet best, maar ben nu echt ten einde raad.
Help ! Iemand ! Waar kan ik terecht ?

Geplaatst door: henk ()

ben al 1,5 jaar bezig met deze criminelen ze dreigen met deurwaarders of zeggen dat ze komen maar ziet niks ze hebben zelf ons over gezet naar hun terwijl ik duidelijk heb gezegd dat ik dit eerst wil overleggen staat ook op band nu zeggen ze dat je een map heb gehad en binnen 7dagen had moeten terug sturen moet die map nu nog krijgen dus mensen heb u het zelde meegemaakt niet betalen laat maar voor de rechter komen doe met dit bedrijf absoluut geen zaken want je heb een hoop problemen daarna en de telofoniste,s zijn daar tot het arogante af de stumpertjes

Geplaatst door: Peter ()

De Nederlandse Eenergie Maatschappij verkoopt lucht.
Het gaat alleen maar om het winnen van klanten, dus omzet.

Men is echt niet goedkoper uit, voor een deel van de kosten bent u nog steeds aangewezen op de oude energiemaatschappij.
Misschien scheelt het nu een fractie, 1 a 2 %.
Voor gemiddeld huishouden op jaarbasis €60,=

Dus heel simpel, voorkom allerlei rompslomp en blijf bij je huidige energiemaatschappij zoals Nuon, Eneco

Geplaatst door: Patricia ()

Ze hebben mij in november 2008 gebeld met de vraag of ik over wilde stappen. Nu zat ik in een HATwoning (moest mijn badkamer/keuken en verbruik g.w.l delen) en heb aangegeven dat ze informatie op mochten sturen aangezien ik het eerst met mijn huisgenote moest bespreken. Ik zou binnen 4 werkdagen een informatiepakket opgestuurd krijgen en daar kon ik dan op ingaan of niet. Geen informatiepakket dus ik heb ze gebeld, brief geschreven en een e-mail verzonden, maar hier kwam geen reactie meer op... Vervolgens krijg ik in februari een brief dat ik overgestapt zou zijn. Dus ik weer in de pen geklommen, gemailt en gebeld, maar zonder reactie en dat terwijl Eneco gewoon heeft afgeschreven.
Eind april kocht ik mijn eigen appartement en hier was al een energieleverancier bekend. Ik dus weer bellen en mailen met de NEN en zelfs mijn toenmalige huisgenote had contact met ze opgenomen dat ik daar niet meer woonachtig zou zijn en dat alle post naar haar zou mogen.
Vervolgens krijg ik eind augustus een brief van een incassobureau dat ik bij de NEN een achterstand zou hebben van 1300 euro!!! Euh sorry hoor maar hoe kan dat als ik door heb gegeven dat ik daar allang niet meer woonachtig ben en ik niet eens akkoord was met de overstap?! Ik ben nu dus ook nog bezig om alles iedere keer naar het incassobureau te communiceren terwijl de NEN niet meer met mij praat (hebben ze overigens nooit gedaan). Ben zelfs een keer gewoon opgehangen! Onbeschoft en ze gaan over lijken! Van mij krijgen ze geen rode cent!! Heb tenslotte bewijs dat ik niet woonachtig ben op het genoemde adres!

Geplaatst door: R. Palm ()

Na diverse malen te hebben gebeld met de Nederlandse Energie Maatschapij zou de rekening wel van mijn rekening worden afgeschreven dit hebben zij div malen gecontroleerd en zeiden dit wordt van uw rekening afgeschreven en terwijl ik aangaf dat dit niet gebeurd en al een half jaar lang. Dit is niet het enige probleem maar nog meerdere ze hebben vergeten de goede meter standen door te geven aan Nuon en zo dat ik een naheffing heb gekregen van 2400,00 euro en dit klopt niet en Nuon geeft aan dat de nieuwe leverancier dit alleen kan veranderen. Heb eindelijk met de Nem gesproken en zij zou dit verhaal meenemen naar haar chef want dit kon echt niet dat zulke fouten worden gemaakt. Maar na vier weken zie of hoor ik weer niks van de N.E.M. Heb zelf inmiddels een meterstanden kaart (die ik nog had, heb er nog drie) ingevuld met de standen van aankoop en de standen met de wijziging van Nuon naar N.E.M. met data. Het verbaasde mij al dat het vanaf het begin al verkeerd liep met dit bedrijf en zou al vanaf Januari dit jaar al stroom van de Nem krijgen maar iemand heeft het gewijzigt en dacht dat ik in Utrecht woonde????? Maar goed ik zit met het probleem met Nuon en zij willen mij gaan afsluiten via hun netbeheer Nuon Continution. Graag verneem ik uw antwoord en hoe ik deze klacht moet voorleggen. mvgr. R.Palm

Dit is een klacht dat 30 november voorlegde bij consuwijzer en heb ook een registratie laten doen maar kom vooralsnog geen steek verder.

Maar inmiddels 2,5 jaar verder zijn de problemen met N.E.M. alleen maar groter.

Opmerking van de redactie op 15-12-2009
a.u.b. geen persoonlijke gegevens (namen in dit geval) posten.
Geplaatst door: Astrid van Rooij ()

3 november heb ik de sleutel gekregen van mijn huurappartement. Op 9 november heb ik me aangemeld voor gasaansluiting bij de Nederlandse Energie Maatschappij. Op 11 november kreeg ik van hun de bevestiging van aanmelding. Dus naar mijn weten had ik gedaan wat ik moest doen. Wat bleek nou, gister 8 december stonden er 2 mannen aan mijn deur van het RWE om mijn gas af te komen sluiten. Bleek dat de NEM mijn gegevens nog niet had verwerkt en mijn inhuizing niet had doorgegeven aan het RWE. Wat ik ook niet wist, was dat dit appartement al een paar maanden leeg stond en dat de vorige bewoner dat nooit heeft doorgegeven. Er schijnen 2 aanmaningen gestuurd te zijn (1 in sept. en 1 in okt) door het RWE dat het gas afgesloten zou worden als er niet betaald werd. Aangezien ik op 3 nov. pas een sleutel heb gekregen weet ik daar dus niks van, en ben me van geen kwaad bewust. Maar die mannen van het RWE hebben dus mijn gasmeter meegenomen en me met 2 kleine kinderen (zoon van 5 jaar en dochter van 4 maanden!!!!) flink in de kou gezet...En of ik met spoed ?134,50 over wil maken anders wordt het gas niet meer opnieuw aangesloten. Nu is dus mijn vraag: Kan dit in Nederland dus zomaar gedaan worden? En wie draait uiteindelijk voor alle extra gemaakte kosten op, om te beginnen de aansluitkosten en heb 2 kacheltjes op stroom moeten lenen om mijn huis nog enigszins te verwarmen, vooral voor mijn baby. Ik moet zeggen dat ik met stomheid geslagen ben, en vraag me dus af of dit zomaar kan??? Moet ook 48 uur wachten voordat een spoedaanvraag verwerkt is, dus op zijn vroegst morgenmiddag 16 uur kan mijn aanmelding binnen zijn bij het RWE en dan plannen zij een dag om het weer opnieuw aan te komen sluiten, dit kan tot 3 werkdagen duren. Dus als het morgen om 16 uur verwerkt zou zijn en ze kunnen vrijdag niet komen aansluiten zou betekenen dat ik dus tot na het weekend met mijn kinderen in de kou zit...En dat geheel zonder dat ik er enige schuld aan heb voor zover als ik dat kan beoordelen.

Geplaatst door: Erik ()

De gastarieven van de NEM lijken wel goedkoper (7,7 cent per m3 tot 8 dec 2009), maar de regiotoeslag is 11 cent ipv 0,5 cent bij de NUON. Inderdaad misleidend. Ben benieuwd wat de gastarieven gaan doen na 1 jan 2010 bij NEM.

Opmerking van de redactie op 14-12-2009
Een leveranccier is vrij om de regio-opslag op bepaalde wijze te tonen. Het enige wat echt telt is het uiteindelijke tarief. Dit maakt namelijk het werkelijke verschil.
Geplaatst door: Rene ()

DE nem zijn vuile oplichters wij zijn er een jaar bij geweest wat er toe geleidt heeft dat wij in 10 maanden meer dan E2000 betaald hebben en 2x incasso canouk chase
zelfs nu sterrd de Nem ons een eind afrekening van maar 535, euro over verbruik, en natuurlijk alweer incasso erop 150, euro.
Ik weiger dit te betalen het zijn gore oplichters die vele families in de problemen brengen. Ik zeg tegen heel Nederland NIET DOEN het zijn criminelen bij de NEM.

Geplaatst door: van der woug ()

ook wij dachten goedkoper uit te zijn maar dat bleek dus echt niet waar.
we waren 100 euro per maand meer kwijt dan bij essent.
SCHANDE!!!!

Geplaatst door: Marjolein Bosch ()

Ik heb in mijn hele leven nog nooit zo`n agressief bedrijf meegemaakt. Ik ben onvrijwillig overgesloten van de Nuon naar de Nederlandse Energie Mij. Ik heb mij toen ik erachter kwam gelijk weer over laten zetten naar Nuon. Ondanks dat ik desondanks gewoon nog alle maandelijkse rekeningen heb betaald, blijven ze me nu stalken met allerlei incassobedragen, afsluitbedragen, procedures, beslagleggingen, etc. Ik ben het he-le-maal zat! Ongelooflijk dat ze hier in een land als Nederland nog mee wegkomen! Natasja, Maurice en Frans hebben me ook erg teleurgesteld. Ze hebben hun betrouwbare overkomen volledig misbruikt voor dit bedrijf, erg jammer...

Geplaatst door: beterweter ()

NEM is een bedrijf dat o.a. afgassenketels maakt en dit product wereldwijd levert. De afkorting staat voor Nederlandse Electrolash Maatschappij. Zie hun mooie website www.nem.nl.
De afkorting wordt door veel journalisten (ook de schrijver van bovenstaand artikel) met te weinig verstand van zaken onterecht gebruikt voor de Nederlandse Energie Maatschappij. Niet meer doen dus......

Geplaatst door: kees ()

o en ik ben ook geen fan meer van
frans bauer

mvg kees

Geplaatst door: kees ()

het is een oplichtingsbedrijf
je hangt soms 10 min. aan de tel
ze bellen nooit terug
rekening veeel te hoog
ze luizen ons erin
vroeger was het zo steelen van de rijken om aan de armen te geven
nu is het zo steelen van de armen om aan de rijken te geven
dit moeten ze is stop toe roepen in het kabinet
die overigens ook al verrot is
mvg kees

Geplaatst door: kees ()

het is een oplichtingsbedrijf
je hangt soms 10 min. aan de tel
ze bellen nooit terug
rekening veeel te hoog
ze luizen ons erin
vroeger was het zo steelen van de rijken om aan de armen te geven
nu is het zo steelen van de armen om aan de rijken te geven
dit moeten ze is stop toe roepen in het kabinet
die overigens ook al verrot is
mvg kees

Geplaatst door: rsroodhart ()

De NEM moet het voornamelijk hebben van marketing. Alleen de naam NEM al, wat toch sterk lijkt op de NAM(nederlandse aardolie maatschappij).
Er werd niets gezegd over het hoge vastrecht en de hogere regiotoeslag op het gas.
De werving van klanten gaat ook buitengewoon agressief. Er worden betrouwbare mensen(Natasja Froger en Maurice de Hond) ingezet om de NEM ook betrouwbaar te laten lijken. De NEM handelt alleen in energie en maakt geen energie. Er wordt gepretendeerd dat de NEM de goedkoopste is maar als je alle variabelen meeweegt is dit niet zo. Er zijn partijen die contractbreukboetes vergoeden bij een overstap. De Nuon heeft een dergelijke service voor de zakelijke klanten(Klanten in het bezit van een kvk-nummer).
In veel gevallen kan het contract van de nem dus boetevrij ontbonden worden.
wilt u hier meer over weten mail mij dan even.
sterkte

Geplaatst door: cornelia ()

heb mijn eindafrekening van NEM ontvangen ,ben geschrokken ,moest 450 euro bij betalen ,terwijl ik van mijn vorige altijd terugkreeg >>>>>>>>hoezo goedkoper !!!!

Geplaatst door: pauzze ()

Ook ik ben gebeld door een medewerker van zo`n callcenter. Wat mensen toch allemaal niet uithalen om anderen geld afhandig te maken. En je ziet het: uiteindelijk leent iedereen zich er voor om er nog reclame voor te maken ook.
Hee Natasja, veel plezier met je centen. Je speelt de rol van geschrokken boegbeeld net niet overtuigend genoeg.

Geplaatst door: petram ()

Als iemand weet of en hoe ik hier vanaf kan komen mail me dan a.u.b. even.
Bedankt.

Geplaatst door: petram ()

Ook ik dacht Natasha Froger dat zit wel goed. Ik was al jaren klant bij oxxio en mijn contract liep in mei af.Ik had eigenlijk al net een nieuw contract met E.on af gesloten toen de NEM mij belde. Mooie praatjes, ze zouden het allemaal regelen met E.on. het zou me geen cent kosten en ik zou goedkoper uit zijn grote onzin dus. Ze hebben mijn gas en stroom gelijk overgenomen van oxxio waardoor ik door contractbreuk moet betalen. En nu krijg ik van de NEM een brief dat ik in mei overstap naar E.on en dus hun 3jarig contract verbreek en dus 250 euro moet betalen aan de NEM. Ze hadden dus helemaal niets geregeld dat mijn contract bij E.on ongedaan zou worden. Terwijl ik op het bandje dat toen opgenomen is en waar ik dus eigenlijk alleen ma ja of nee op zou mogen antwoorden toch duidelijk geantwoord heb dat ik dit contract alleen aan zou gaan als ik maandelijks goedkoper uit zou zijn, en het me verder geen cent ging kosten. Maar na veel bellen blijkt dit bandje niet meer te bestaan,en ze zouden nog eens alles voor me nakijken en terug bellen. Maar na 2 weken wachten en onbeantwoorde mails geloof ik er niet zo meer in. En als klap op de vuurpijl bleek dat ik per maand ook nog eens véél meer moet betalen. Had ik nummer onbekend maar nooit opgenomen, dan had ook ik niet zoveel slapeloze nachten. Weet iemand of ik hier nog iets mee kan? en wat? want voor ons zijn er regels waar we ons aan moeten houden, maar dat geld toch ook voor hun of niet???

Geplaatst door: a slappendel ()

ben me dood geschrokken zou minder moeten betalen nu , maar moet nu egt 1450 euro voor het gas bij gaan betalen , is me nog nooit overkomen al die jaren , heb ook alleen mar n wao uitkering heb wel n regeling moeten treffen nu 290 euro per mnd terugbetalen , heb het niet maar goed moet tog betalen ben gelijk overgestapt nu naar eneco , mijn god was ik daar maar gebleven mja je word gewoon overrompeld door die praatjes aan de thelefoon . mag dat allemaal zo ,maar , waar zijn ze mee bezig??/heb alleen n gaskachel en n gasfornuis waar de oven van stuk is al jaren duhhhh

Geplaatst door: A ()

Ga met niets akkoord bij deze oplichters ook niet met alleen een informatiepakket, want je zit meteen aan een contract vast. Ik ben in nov 2008 telefonisch benaderd en wilde ALLEEN een informatiepakket. Ze hebben het voor elkaar gekregen om voor alleen de maand januari ons van energie te voorzien, maar zijn nu nog steeds bezig om van ze af te komen terwijl we helemaal geen contract bij hen wilde. Ze blijven proberen geld af te troggelen en verzinnen steeds van alles en houden zich niet aan de afspraak. LET OP: HANG DIRECT OP ALS JE ZE AAN DE TELEFOON KRIJGT OF GOOI JE DEUR KEIHARD DICHT ALS ZE VOOR JE DEUR STAAN!!!! Ze neppen je waar je bij staat!

Geplaatst door: slapeloze nachten ()

Waardering: slapeloze nachten schreef op donderdag 23 april 12:53

Vandaag heb ik een positief bericht gehad van de NEDERLAND ENERGIE MAATSCHAPPIJ.

Alles is nu correct afgehandeld,zowel de voorschottermijnen zijn aangepast,antwoord gehad op mijn mails,vraag om kosteloze ontbinding van het contrakt,waarvan ik dus schriftelijk een bewijs heb dat het nu ontbonden is.

Ik hoop dat voor jullie het net zo positief mag uitpakken dan dat het vandaag voor mij was.

Mijn dank gaat vooral uit naar de medewerkster nederland energie.nl,die me daarmee heeft geholpen.

En ja ik ben ook een mens,dus mijn excuus naar de NEM,dat ik allerlij stappen moest ondernemen.



Geplaatst door: slapeloze nachten ()

Voor bovengenoemde,



Schrijf hier je mail met je verhaal naar toe,want van hun kreeg ik wel bericht terug en wel per telefonisch contakt.

Ze heeft voor mij de zaken nu afgehandelt,behalve dat ik mijn contrakt,voor mij kosteloos ontbonden wil zien,daar heb ik nog geen antwoord op terug.

Maar mijn maandtermijn is teruggebracht,en vandaag kreeg ik een brief in de bus,dat mijn meterstanden gecorrigeert waren en ik binnenkort van mijn vorige leverancier een juiste afrekening zou ontvangen





service@nlenergie.nl



Ik wens je veel succes

Geplaatst door: Ton Jansen ()

Nog nooit heb ik een grotere bende meegemaakt als bij de NEM. Februari aangemeld. Niks ontvangen. Diverse malen gemaild. Geen reaktie. Door NEM gebeld voor contract 3 jaar??, voor 1 jaar aangemeld. Daarna door NEM contract opgezegd??????. Je krijgt nergens een reactie op.
Natasja is voor mij ook niet geloofwaardig meer. De NEM kan beter stoppen met het maken van reclame en eerst de zaken naar behoren afwerken.

Geplaatst door: slapeloze nachten ()

RECTIFICATIE

De nederland energie maatschappij staat wel ingeschreven bij de KVK.
Dat wou ik toch even vermelden.
SORRY

Geplaatst door: slapeloze nachten ()

Hallo,GOED BERICHT VOOR ALLEN!!!!!

Ik las op de site van de kamer van koophandel dat de NEDERLAND ENERGIE MAATSCHAPPIJ daar niet ingeschreven staat,en dat alle contrakten ongedaan kunnen worden gemaakt, zonder boetes.Dat is toch echt prettig om te weten dacht ik.

Lees het nogeens goed na op die site want je word er goed wijzer van.www.kvk.nl

Weg met de oplichtingspraktijken van de Nederland energie maatschappij,we zijn lang genoeg bedrogen door hun.

Ik heb een mail gestuurt naar de kvk om te vragen wat ik precies kan en moet doen,en hoop dus morgen bericht terug te krijgen.

Geplaatst door: Wim ()

Eerst doet ze iets heel moois met de voedselbanken en denk je Topwijf, wel met een bepaalde achternaam maar toch wel oke.

En een half jaar later met een zielig crisisverhaal diezelfde mensen op het verkeerde been zetten. Jammer, hoor

Geplaatst door: slapeloze nachten ()

Het is in en in triest hoe de NEDERLAND ENERGIE MAATSCHAPPIJ MENSEN bedriegt.
Ook ik ben slachtoffer van hun praktijken.
Talloze telefoongesprekken, LEUGENS vertellen ze je,en 30 onbeantwoorde mails.
Niets opgeschoten dus.
Ze verzwijgen zelfs dat het voor kleingebruikers duurder is,als je naar hun gaat.
Dit moet echt stoppen,voor er nog meer mensen gedupeert raken,vandaar mijn vorig bericht

Geplaatst door: slapeloze nachten ()

Misschien dat de gedupeerden van de NEDERLAND ENERGIE MAATSCHAPPIJ hier iets mee kunnen.

dit staat op http://www.consuwijzer.nl

Preambule
Deze gedragscode geldt voor contacten tussen -of namens- de
energieleverancier en een consument aangaande de werving, het aangaan,
de voortzetting en de beëindiging van leveringsovereenkomsten voor energie
en daaraan gerelateerde contacten.
Sinds enige jaren kunnen consumenten hun energieleverancier kiezen. Deze
gedragscode beoogt bij te dragen aan het vertrouwen van consumenten in
de vrije energiemarkt. Leveranciers die deze code toepassen, willen duidelijk
maken dat zij consumenten goed zullen voorlichten, op een eerlijke en goede
manier klanten werven én leverancierswisselingen op een voor de consument
zo goed mogelijke manier afwikkelen.
Alle leveranciers die vergunning hebben om aan consumenten te leveren,
kunnen deze gedragscode toepassen en daartoe een overeenkomst aangaan
met EnergieNed Federatie van energiebedrijven in Nederland (EnergieNed).
Indien een leverancier gebruik maakt van deze mogelijkheid, neemt de
leverancier op zich hiervan ten minste melding te maken op zijn website. Een
leverancier, die de gedragscode toepast, zal een ieder, die namens hem
contacten met consumenten heeft, verplichten deze gedragscode na te
leven. De Directie Toezicht Energie van de Nederlandse
Mededingingsautoriteit (DTe) zal op zijn website (www.dte.nl) een overzicht
verstrekken van alle leveranciers die aangeven deze gedragscode toe te
passen. EnergieNed zal hetzelfde doen (www.energiened.nl). De DTe heeft
voorts diverse mogelijkheden om jegens leveranciers op te treden, indien zij
van oordeel is dat deze niet goed handelen.
0 é

Geplaatst door: Rene ()

Een verkoper van de NEM belde mij ook op. Heb een geheim nummer en was de week daarvoor al door E-on gebeld. Ik wilde dus weten hoe ze aan mijn nummer kwamen, en ze zijn verplicht dit aan je te vertellen. De mevrouw aan de andere kant van de lijn vertelde doodleuk: "Je nummer staat in een bestand, meneer."
Toen ik vroeg hoe ze dan aan dat bestand kwamen, werd er opgehangen. Zo kom je d`r wel makkelijk vanaf, maar schandalig dat ze zo wegrennen zodra je het ze moeilijk maakt.

Geplaatst door: Marina Kil ()

Mijn oma van eind 80 is helaas telefonisch benaderd door de NEM, het mensje heeft nu dus per ongeluk een contract met de NEM, maar krijgt daardoor ook nog eens een boete van 50 euro per maand omdat ze daar helemaal nog niet van haar contract af kon. Ik vind het schandalig dat dit zomaar kan en we zijn als familie druk aan het zoeken naar oplossingen.....

Geplaatst door: Michael ()

Nou ik dacht dat Natasja Froger het zo aantrok van het NEM en dat ze iedereen die ddor NEM genaaid was wide helpen, weetje wat ze tot mijn verbazing deden, nadat ik had gezegd dat ik met hun wilde stoppen, na 2,5 jaar, belde ze me op dat ik contcatbreuk had gepleegd volgens hun en dat ik ff E700,- wilde op hoesten voor een jaar afrekening, E700,- weetje hoeveel dat is!!! en toen ik ze belde wist niemand iets en werd van het kastje naar de muur gestuurd en opeens was het geld van mijn rekening afgeschreven, het zijn echt criminelen, en vervolgens wordt je weer door ze gebeld met allerlei aanbiedingen die ze hebben, ik hoop dat ik nu eindelijk van ze ben verlost, maar dat is echt niet normaal , ooh jah by the way let ook op OXXIO ook zo`n crimineel bedrijf, dat de overheid er niks aan doet verbaast me echt!

Geplaatst door: G. van Dijk ()

Op 3 maart`09 heb ik de bevestiging aanmelding binnen met een niet gewenst contract.
Dus binnen de 7 werkdagen aangetekend opgezegd. Deze brief is 10 maart`09 bij de NEM ontvangen. Erna bevestiging overstap, mededeling overstap. Hun conclusie: de overeenkomst is rechtsgeldig en vanaf 10 april zorgt de NEM voor onze energielevering volgens NEM.
Ik heb op 16, 25 maart`09 een e-mail gestuurd met de barcode van de aangetekende brief. Op 31 maart`09 alles per fax doorgestuurd en op 1 april telefonisch barcode doorgegeven. Nooit hierop een reactie van de NEM! Inmiddels de Geschillencommissie ingeschakeld. Nogmaals een aangetekende brief verstuurd -met het verzoek alles terug te draaien - die ze 8 april aangeboden kregen.
Ze weigeren antwoord te geven op mijn bewijzen en blijven me als kun "klant" beschouwen!

Geplaatst door: Remco ()

wil heel grrag een reactie aan natasja geven maar laat ze maar contact met ons opnemen. maar erg teleurstellend dat iemand met zon lieve uitstraling en inmiddels vertrouwde blik voor zon afgrijslijk bedrijf kan werken als ned energie maatschapij!!!! echt heel huigelachtig hoe hujn met mensen om gaan!!!

Geplaatst door: FSR ()

Open brief over NLEnergie/NEM aan iedereen die denkt aan overstappen naar dit malafide bedrijf.

De Firma List&Bedrog;, de NEM dus. Wij zijn drie maanden bezig om een juiste eindafrekening te krijgen van dit stelletje oplichters, die eindmeterstanden gewoon verzinnen. Na talloze telefoontjes, diverse brieven, zowel aangetekend, eindelijk de juiste eindrekening. Hierna weer verkeerde termijnnota's, gebaseerd op de verkeerde eindnota, weer talloze telefoontjes naar de NEM, met toezeggingen dat het allemaal opgelost wordt. Nou dat waren allemaal loze beloftes van de NEM, want ze sturen je gewoon, onterecht een incassobureau op je dak. Dit incassobedrijf geheten Cannock Chase, heeft al net zo`n duistere reputatie als de NEM, beiden passen dus precies bij elkaar. Dus mensen, trap niet in die mooie praatjes van de NEM, goedkoop blijkt achteraf duurkoop, met een hoop ellende in het verschiet. Onbegrijpelijk dat de familie Froger zich voor dit criminele bedrijf laat gebruiken, ze zal er wel flink voor betaald krijgen. Betaald uit al die teveel betaalde eindrekeningen, en voorschotten, van dat stelletje oplichters !! Tot slot, trap niet in de mooie praatjes van de NEM, met als spreekhuis Natasja Froger.

Met het sturen van bovenstaand malafide incassobedrijf, voor een vordering op een onterecht termijnbedrag, zijn alle normen overschreden, en handel ik als zaakwaarnemer van mijn moeder, deze vervelende zaak af.
Heb dus al een aanvraag lopen naar de oude leverancier.

Geplaatst door: Dommel ()

Ik ben 2 keer door de NEM telefonisch benaderd, terwijl ik een geheim telefoonnummer heb...

Geplaatst door: anoniempje ()

Het is inderdaad een diep drama wij hebben gewerkt voor combigroup een call center in opdracht van de NEM. Een en al oplichterij, wat ze daar willen is SCOREN en TOPPERTJES met bonussen die tevens nooit betaald worden. Aggressief wordt je er alleen al van met die druk die op je gelegd werdt. Een tip is zeker laat je nooit door de telefoon verleiden, en ga naar www.infofilter.nl en wat betreft Natasja vindt ik niet dat ze zo afgekraakt moet worden,overal heb je wel klachten over misverstanden.
Weet je waar je kwaad op moet worden zijn de call-centers die mensen verleiden die hun eigen regels bepalen en niet werken volgens een CAO of Arbodienst ze mogen alles doen geld verdienen over de rug van de consument!!! Maar vind wel dat goede doelen wel telefonisch moet kunnen, daar zit je niet aan vast en ben je vrij en bepaal jezelf hoeveel en hoe lang je doneert! Dus booikot niet de goede onder de kwade! Geen klacht is te groot of te klein het programma opgelicht en kassa of radar zal ervoor je zijn!!

Geplaatst door: josuha ()

ma gaat mevr froger de gedupeerden nou nog helpen was haar bedoeling toch of zijn dit ma geruchten mevrouw froger als dit zo is heeft mevr froger vandaag haar straf gekrege wat ze verdiende toch of niet mense

Geplaatst door: FSR ()

De Firma List&Bedrog;, de NEM dus.
Wij zijn drie maanden bezig om een juiste eindafrekening te krijgen van dit stelletje oplichters, die eindmeterstanden gewoon verzinnen.
Na talloze telefoontjes, diverse brieven, zowel aangetekend, eindelijk de juiste eindrekening.
Hierna weer verkeerde termijnnotaés, gebaseerd op de verkeerde eindnota, weer talloze telefoontjes naar de NEM, met toezeggingen dat het allemaal opgelost wordt.
Nou dat waren allemaal loze beloftes van de NEM, want ze sturen je gewoon, onterecht een incassobureau op je dak.
Dit incassobedrijf geheten Cannock Chase, heeft al net zo`n duistere reputatie als de NEM, beiden passen dus precies bij elkaar.
Dus mensen, trap niet in die mooie praatjes van de NEM, goedkoop blijkt achteraf duurkoop, met een hoop ellende in het verschiet.
Onbegrijpelijk dat de familie Froger zich voor dit criminele bedrijf laat gebruiken, ze zal er wel flink voor betaald krijgen.
Betaald uit al die teveel betaalde eindrekeningen, en voorschotten, van dat stelletje oplichters !!
Tot slot, trap niet in de mooie praatjes van de NEM, met als spreekhuis Natasja Froger.

Geplaatst door: Rinske ()

@ ANTI NEM:
Dat u uw ongenoegen over de NEM
via uw nickname laat blijken is uw goed recht. Maar dat u hier reclame voor de NUON gaat maken, slaat helemaal nergens op. Snap niet dat de redactie uw bijdrage hier laat staan. Heeft n.l. niets met de discussie over de NEM te maken!

Geplaatst door: -- ()

Als je naar nuon overstapt krijg je korting, en een variabel contract dus mee met de prijsdaling van 30-35% en ook regelen zij de overstap en vergoeden zij de boete.
LEVE NUON!

Geplaatst door: ANTI-NEM ()

Nuon heeft een contract voor 1 jaar met een actie, én koring op stroom en gas, én een variabel contract dus mee met de prijsdaling van 30-35% én ze regelen de overstap én ze vergoeden de overstapkosten (de boete van 250 euro die de nem in rekening gaat brengen)

Geplaatst door: Hans ()

*XX*,

Dat klopt, maar de NEM steekt er ruim bovenuit.

Van alle klachten op de energiemarkt is de NEM de grote leider. Zeker 65% van alle klachten nemen zij op hun rekening. En van die 65% gaan 80% van de klachten over werving.

Geplaatst door: *XX* ()

@ Rinske.

Nooit niet dat ik bij de een of andere energiemaatschappij werk of zal gaan werken. ik vind het gewoon alleen onzin dat iedereen altijd alleen maar overal over klaagt,over welke energiemaatschappij dan ook. Laat de positieve dingen eens benoemd worden. Elke maatschappij of wat dan ook heeft een hoop negatieve kanten,maar zeker ook positieve kanten. Laat ieder daar gewoon zijn eigen keuzes in maken.

Geplaatst door: Twijg ()

@Sanne, Natasja, die een status als weldoenster voor de minderbedeelden heeft opgebouwd, had nooit met een commercieel bedrijf in zee moeten gaan. Dat past niet bij haar status. Maar Natasja heeft er voor gekozen om met de NEM in zee te gaan, een maatschappij die zoveel slachtoffers heeft gemaakt,ook onder fans van Natasja. Je kunt zeggen dat zij vantevoren niet goed heeft onderzocht wat voor maatschappij de NEM is. Dat is dom natuurlijk. Je kunt ook zeggen dat ook Natasja door de NEM is misleid. Waarom heeft Natasja de NEM dan niet aangeklaagd i.v.m. misleiding en haar contract direct opgezegd? Dan had ik nog een beetje respect voor haar gehad.
Natasja heeft veel goeds gedaan met de programma`s Hart in Actie en ff Geen cent te makken.
Maar Sanne, daar is zij dik voor betaald en het heeft haar geen cent gekost.
Ook voor deze reclamecampagne is Natasja heel goed betaald. Denk je nou echt dat alle mensen die in Natasja teleurgesteld zijn, jaloers op haar zijn of jaloers op haar geld. Welnee, van mij mag iedereen heel veel geld verdienen maar niet over de ruggen van de zwakkeren in onze samenleving. En dét doet Natasja in deze reclamecampagne nou juist wel. De mensen die Natasja door haar programma`s vertrouwen, zijn op haar advies overgestapt en er zullen er nog wel wat volgen, die haar vertrouwen, net zoals jij.
Natasja had ook een commercial kunnen doen voor een goed doel.
Maar ja, daar krijg je geen geld voor. Als ik Natasja was, zou ik me doodschamen.

Geplaatst door: Rinske de Vries ()

*x*

Als je zo dom bent om het zo voor een energiemaatschappij op te nemen en dan ook nog voor de NEM, dan moet je wel een medewerker van de NEM zijn. Ik heb al 30 jaar dezelfde energieleveraar en ga hier echt geen halleluja verhaal over deze maatschappij afsteken.

Als je gaat googelen dan zijn er over de NEM en Oxio de meeste klachten. Op het Radarforum van de Tros staan ruim 1600 klachten over de NEM. Op het energieforum van Kassa komen ook nog elke dag klachten binnen. RTLBoulevard is overstroomd met klachten.

Is de NEM het goedkoopste? Ja, als je in een kasteel, villa, bungalow of herenhuis woont, dan ben je met de NEM qua stroom voordeliger uit. Gas is hetzelfde, maar het vastrecht is 3 x zo hoog! De gewone mensen zijn bij de NEM veel duurder uit omdat die niet zoveel stroom gebruiken.

Ennuh, die fijne maatschappij van jou sjoemelt met de bandopnames en belazert ook oude mensen en mensen met een verstandelijke beperking.

Wees er maar trots op!

Geplaatst door: *xx* ()

Waarom kunnen we niet over de positieve dingen praten? altijd lees je overal de negatieve dingen. Wat kunnen wij mensen in Nederland zeuren zeg. Kijk eens naar de positieve dingen,dan zouden we het met zn allen een stuk beter maken.

Geplaatst door: sanne ()

iedereen moet is ophouden over natasja froger ze doet haar best om te laten zien dat ze gewoon een normaal mens is,, en ja tuurlijk heeft ze meer geld maar als je beter je best had gedaan had je ook meer geld kunnen hebben ze gaat een maand in de uitkering om te voelen hoe het voelt om minder geld te hebben en ze steunt de voedsel bank!!!! nou waar maak je je druk om is tog netjes,, ze wil mensen helpen om een beetje meer geld over te houden door goedkope energie te nemen!!! en als jullie dat niet aan staat moeten jullie niet alles op natasja afschuiven maar op het bedrijf!!! gatver kan er beroerd van worden hoe mensen soms praten

Geplaatst door: XxX ()

Kijk eens op google bij alle andere energieleveranciers. Vind je ook vele vele klachen. iedere maatschappij heeft wel wat...

Geplaatst door: truus ()

*x*

ik geeg jouw gelijk hoor..
al die verhalen over de nem...
zoiezo is nem de goedkoopste
snap gewoon afentoe toe niet wat al die mensen willen en of ze het wel begrijpen...
en ja klanten gaan pas accoord met de bandopname en ze hebben 7werkdagen de tijd om er over na te denken en ze worden gebeld na 3 dagen of ze alles hebben ontvangen. gaan ze er niet mee accoord sturen ze een mail dat ze niet accoord gaan.

Geplaatst door: *x* ()

nee ik werk er niet,, maar iedereen zeurt overal over en kijk maar na de klachtenlijst van je eigen leverancier heb je net zo veel klachten

Geplaatst door: Rinske de Vries ()

*X*: Vast een 1 aprilmop hè?
Veel medewerkers van We R You,
callcenter van de NEM, die zoveel mensen telefonisch belazerd hebben, reageren op diverse forums zoals jij. Mensen zijn dom, luisteren niet goed, kortom het is allemaal de schuld van de consument. Je bent een dief van je eigen zak als je niet naar de NEM overstapt en als je 100 euro op straat ziet liggen raap je het toch ook op.
Tja *X*, waar komen dan die duizenden klachten vandaan? Waarom staat de NEM bekend als grootste oplichter onder de Energieleveraars?
Weet je wie dom zijn?
1.De directie van de NEM,(willen snel geld verdienen en denken dat zij maar door kunnen gaan met hun smerige praktijken)
2.Alle medewerkers van de NEM.
(kunnen een simpele vraag niet eens beantwoorden, laatstaan een klacht oplossen)
3.Natasja Froger,(die verblind door ijdelheid en hebzucht is vergeten om een gedegen vooronderzoek te doen)
4. Jij, door je stompzinnige reactie.
Advies: Ik denk niet, na al die negatieve publiciteit, dat nog veel mensen geénteresseerd zijn in jullie misleidende telefoonterreur. Als ik jou was zou ik maar gauw een ander baantje gaan zoeken!

Geplaatst door: richard de boon ()

de NEM bedonderd
het koste mij 4honderd

nergens is te vinden dat natasja froger al iemand heeft geholpen, dit zou dan ook op internet te vinden zijn. ook met deze actie wordt iedereen bedonderd

ga alsjeblieft niet in zee met de nederlandse energie maatschappij

de nederlandse energiemaatschappij is niet eerlijk. alsjeblieft mensen trap er niet in. alles wat ze zeggen is gelogen,klachten worden niet behandeld, je krijgt direct een incassobureau op je dak zonder andere informatie

natasja froger moet zich schamen. alles wat ze met de commurcial heeft verdiend moet ze op een goed doel storten. met de aggressieve aanpak van de nederlandseenergiemaatschappij wordt iedereen voor de gek gehouden, ze checken niet of je een lopend contract hebt ookal zeggen ze dit wel te doen, je wordt opgezadeld met zeer hoge kosten, mensen trap er alsjeblieft niet in.

boycot de nederlandse energie maatschappij en vraag aan medewerkers of zij snachts niet wakker liggen van hun werk

Geplaatst door: MissLian ()

Wat is het emailadres waarmee Natasja Froger de gedupeerden van de NEM wil gaan helpen? Ik ben zelf behoorlijk gedupeerd! En zou graag mijn verhaal doen
Mvg Lian

Geplaatst door: FT ()

Wat ik kwalijk vind dat de politiek wetten heeft gemaakt (wet verkoop op afstand) die dit soort praktijken mogelijk maken. Iemand bellen en hem tot klant maken tegen zijn wil!! En dan met een bandje opnemen wat je uitkomt en wat niet uitkomt niet opnemen!! De NEM misdraagt zich, maar de politiek (minister van EZ) laat dit onbehoorlijke gedrag toe. Roep de minister in deze ook tot de orde dat kan in elk geval een hoop ergernis bespaard worden!!!

Geplaatst door: j pott ()

ook ik ben gedupeerd door de nem leugens vertellen ze je ja ik ben er ook ingetrapt kreeg van 3 maanden een afrekeing al van over de 200 en bij mijn vorige betaalde ik evenveel en kreeg altijd tgerug heb er dan ook spijt van dat ik ben overgestapt en moet ook nog een boete betalen van 250euro ik wil echt van die lui af ik heb ze een brief geschreven en anders zet ik ook mijn rechtsbijstand er achter ben het zo zat voor kaptaal verbel je en ieder vertelt een ander verhaal en nu ook nog een incasso aan mijn broek wat een schoften zijn het bij de NEM niet normaal ik heb vanaf januari al 48 euro aan gas en licht betaald dus hebben ze het geld al gehad maar volgens hun niet moet ik nog meer betalen nou ik verdom het het zijn gewoon oplichters

Geplaatst door: Hans ()

Natas is ook een oplichter dus tja...

Geplaatst door: bert ()

mijn netbeheerkosten zijn 26,06 pmnd er zijn ca 7miljoen huishoudens in ned en die betalen dus ca 21,8miljard euro per jaar alleen al aan straks slimme meters en energielevering. geen wonder, dat RWE en Vattenfall de ned. netbeheerders ESSENT+NUON willen overnemen. een koopje dunkt me.

Geplaatst door: Edwin ()

Natas had zeker geen PC om even naar Nederlandse Energie Maatschappij te googlen!

Ik hoop niet dat er nog een producer in Nederland is die het in zijn hoofd haalt dit boegbeeld van de oplichters 1 seconde zendtijd te gunnen!

Oproep aan iedereen: wegzappen Natascha Froger!!!! Als we allemaal Natas boycotten komt het vanzelf goed. Als de kijkers weggaan, gaan de adverteerders ook en blijven de serieuse programma`s over!!

Geplaatst door: Rietje ()

Ik wil Natasja hartelijk bedanken voor haar inzet. Dankzij haar krijg ik mijn geld terug van NEM en heb ik ook een mooie bos bloemen gehad met excuses.
Top Natasja.

Geplaatst door: Sonja ()

Deze week een bloemetje gekregen van NEM, en gister een brief dat is binnen 3 maanden kan overstappen zonder een boete te moeten betalen.

Helaas zag ik vandaag op telebankieren dat ze 2x het boete bedrag van mn rekening hebben afgeschreven!! Zn klein 600 euro!! TE gek voor woorden! NEM is echt vreselijk duur vergeleken met mn vorige leverancier GreenChoice, zn 40 euro p/m! Dus we gaan trg naar GreenChoice.

NEM bedankt, vieze oplichters!

Geplaatst door: g. van kampen ()

Daar moet de reklamecommissie naar kijken. Goedkoper zijn ze helemaal niet als je bedenkt dat je ook nog bij je oude leverancier moet betalen. Dat komt dus neer op het dubbele! Voor de rechter met die lui en anders doe ik het zelf. Ik heb er nog steeds last van dat ze zonder mijn toestemming mijn leverancier opgezegd hebben, en dat was een half jaar geleden. De oplichters! Dit ook gemeld bij De Energiekamer, het toezichthoudend orgaan voor energieleveranciers. Iedereen zou dat moeten doen.

Geplaatst door: Rianne ()

Kassa heeft al een paar keer aandacht aan de praktijken van dit criminele bedrijf geschonken.Op 13 febr.jl zijn deze praktijken ook in Knelpunt aan de orde geweest. Op het Radarforum staat ruim 1600 klachten en na de aankondiging van deze reclamecampagne is ook de site van www.adformatie.nl met reacties overstroomd. Natasja had nooit met dit bedrijf in zee moeten gaan. Gaat zij al die klachten nu oplossen omdat zij door deze reclame ook mensen misleidt?
Die eigenaren zijn al jaren op de hoogte, nooit iets aan de klachten gedaan. Natasja moet gewoon haar contract verbreken, dan zou ik nog een beetje respect voor haar hebben. En dit bedrijf moet gewoon van de energiemaatschappij verdwijnen.

Geplaatst door: bof blokland ()

ik heb 1 tel. gehad met de vraag of ik een folder wilde met info over NEM ik heb toegestemd want ik wilde weten wat groene stroom in houd bij NEM. ik heb de folder gekregen maar had geen tijd ik zat namelijk in een tentame periode en verhuizing tegelijk dus had het erg druk! ik heb na enkele dagen een brief gekregen dat ik plotseling stroom kreeg van hun maatschappij ik heb eneco en NEM gebelt en dat ze alles neer naar het oude moesten veranderen en daar voor moest ik dan een bnoete betalen van 3jaar.
Ik heb medere malen een brief gestuurd maar er wordt geen gehoor gegeven. ik heb pas nog een brief op gestuurd en nu pas ben ik uit geschreven en nu wacht ik op die boete die ik moet betalen . wat een op lichters.

Geplaatst door: Ton ()

Ze hadden mij ook gebeld 2 weken geleden,1 of ander gastje met een heel bla bla verhaal over de al dure tijden en dat nu alles goedkoper kan,zeker 50 euro p/maand ging het me schelen op een bedrag van 150 euro.
"Das mooi" zei ik en meteen verbinde die me door met iemand anders die zei dat ie het gesprek ging opnemen.
Ik zei dat ie kon opnemen wat ie wou en dat ie maar een info pakket moet sturen en heb opgehangen.
Het ergste vind ik dat die Mevr. Froger achter dit bedrijf staat. Ik wist al natuurlijk dat dat hele programma nep was en puur ging om het geld bij ze. Nu met deze reklame van haar weet ik het helemaal zeker!
Je denk toch niet dat NEM nu ff voor haar alle contracten terug gaat draaien!!

Geplaatst door: Eric ()

Ik werd ook deze week lastig gevallen door dit bedrijf maar dankzij deze onbetrouwbare vrouw als boegbeeld ben ik er natuurlijk niet ingetrapt...
Zij is niet met Froger getrouwd omdat hij zo`n mooi karakter heeft...Froger wilt ons niet meer kennen in de Jordaan want hij heeft nu geld die arrogante zak. Dus die vrouw is gewoon een ordinaire golddigger met haar kaviaar en 2 strontverwende kinderen.
Alles voor het geld !!
Weg met deze vrouw en haar ouwe kop !!

Geplaatst door: WFCM Leijgraf ()

Ik heb de afrekening gehad van de N.E.M en moest € 640,- bijbetalen wat ik nog nooit meegemaakt heb bij andere leveranciers Heb om uitleg gevraagd 2x gemailt en een brief geschreven, wacht al 2 maanden op reactie. Zo ga je toch niet met je klanten om.Met de nieuwe maand erbij werd er zomaar € 940,- van mijn rekening gehaald, gewoon schandalig.

Geplaatst door: Willem ()

Natasja Froger is een grote flop met haar ik moet ervan janken kop. Het gaat haar maar om een ding (zoals altijd). Ze heeft met haar volle verstand een dik contract getekend om deze commercial te doen. En nu een beetje Robin Hood spelen?

Geplaatst door: Oma ()

Het ge***, dat ik in een ander artikel las,
dat de aanmelding te groot was.
Waarom maakt dit bedrijf dan reklame?
Of heeft deze man warme gevoelens voor Natasja Froger.
Al die kontrakten van mensen, die er in geluisd zijn, ontbinden.

Geplaatst door: bianca ()

ik ben er ook in getrapt tegen inkoopsprijs van de nem, allemaal lariekoek, ik weet niet eens wat de inkoopsprijs is staat nergens vermeld, hoe moet ik dan weten of hun de waarheid spreken, maar dat zie je wel aan het einde van het jaar bij de afrekening dan schrik je je dood.

Geplaatst door: Marcel R. ()

Ook ik ben een van de slachtoffers van de ronselpraktijken van de NEM.
Na vele telefoontjes, email en aangetekende brieven geen stap verder gekomen. Uiteindelijk heb ik via mijn rechtsbijstandsverzekering een zaak aangespannen tegen de NEM die momenteel nog steeds loopt.
Onlangs hoorde ik het bericht bij RTL Boulevard dat Natasja Froger zich de kritiek enorm aantrok en er (al moest het persoonlijk) voor zorgde dat alle probelemen opgelost worden.
Er werd een speciaal emailadres geopend waar men kon reageren,

Dit heb ik gedaan en wat schetst mijn verbazing?
Vandaag dd. 19-03-2009 ontving ik een brief van de NEM dat ik mijn contract zonder opzegkosten kon opzeggen en men maakte excuses.
`s Avonds ging de bel en werd er zelfs een bloemetje aangeboden van de NEM.

Zijn dit de verdiensten van Natasja Froger of spelen er andere zaken?
Ik weet het niet maar feit is in ieder geval dat dit mijn eerste officiele reactie is van NEM met een positieve mededeling!
Vandaag direct op zoek naar een nieuwe energieleverancier!!

Marcel.

Geplaatst door: rene ()

dat is echt schofterig van haar.
betaalt ze dan de gedupeerden uit eigen zak terug..?
voor mij heeft ze afgedaan...

Geplaatst door: anoniem ()

Ja vertelt ze dat alles wat zij zegt. De waar heid is en dat die beloftes na komen

Echt Natasja Froger is een Flop
Mensen misleiden voor geld Want ze verdient er genoeg aan

Dit nieuwsbericht is ouder dan een jaar. Je kunt daarom niet meer reageren.