Wij vergelijken. Jij bespaart.
Ben Woldring
Vragen? Wij zijn vandaag bereikbaar tot 17.00 uur

Terug naar het nieuwsoverzicht

NL Energie gestopt met verkooptelefoontjes

3 reacties

De Nederlandse Energie Maatschappij stopt met haar veelbesproken telefonische klantenwerving. Sinds 2 juli wordt er helemaal niemand meer gebeld met de vraag om klant te worden. Dat meldt het Algemeen Dagblad afgelopen donderdag.

Volgens de krant hebben  de OPTA en de Consumentenautoriteit onlangs invallen gedaan bij de Nederlandse Energie Maatschappij. Het vermoeden bestaat dat de agressieve telemarketingpraktijken van het bedrijf in strijd zouden zijn met de wet.

De Nederlandse Energie Maatschappij  was naar eigen zeggen de grootste opdrachtgever in de Nederlandse telemarketingbranche. Een gemiddelde Nederlander werd 2,5 à 3 keer per jaar door de Nederlandse Energie Maatschappij gebeld. Verkopers zouden agressief te werk gaan, waardoor klanten tegen hun wil aan het bellende bedrijf vast kwamen te zitten.

'Belmoe'
De 'publieke druk' op telemarketing is één van de redenen om nu met de verkooptelefoontjes te stoppen. Bovendien zijn Nederlanders een beetje 'belmoe' geworden. Per brief stelde het bedrijf het Ministerie van Economische Zaken op de hoogte van haar besluit. 

Vergelijken
Wie de tarieven zelf gaat vergelijken, valt op dat de Nederlandse Energie Maatschappij het goedkoopst is voor een gemiddeld huishouden. De TOP 5 laat zien dat men bij een jaarverbruik van 3500 kWh stroom en 1800 m3 gas net iets goedkoper uit is dan bij Energie:direct. Die vervolgens nagenoeg dezelfde prijs hanteert als Greenchoice.  Opgemerkt moet worden dat men bij Energie:direct ervan verzekerd is dat de prijs van stroom én gas een jaar lang vast staat. Dat geldt bij de Nederlandse Energie Maatschappij wel voor stroom, maar niet voor gas.
 
Meer info en online aanmelden bij de Nederlandse Energie Maatschappij

Klik hier voor een overzicht van energieleveranciers

Deel dit artikel op:

Reacties (3)

Geplaatst door: romano ()

Mooi dat zal tijd worden .
onnozel bedrijf , ze zijn maar goed in een ding en dat is oplichterij .! de nem gaat ten onder .

Geplaatst door: Marcus ()

Niet opnemen als er zonder nummerweergave word gebeld.

Geluid uitzetten van uw telefoon.

Uw telefoonmaatschappij informeren over ongewenste telefoontjes.

uw nummer geheim houden.

Zelf kunt U op uw gemak via internet alles uitzoeken,zelf bepalen wie uw gas en elektriciteit zal gaan leveren,de telefoongeelpdeskmedewerkers zijn getraind en worden juist betaald voor werving van nieuwe klanten..dat de NEM eindelijk word aangepakt is goede maar tijdelijke aanpak wie volgt Oxxio....onderling pakken ze van elkaar klanten af...uiteindelijk word en blijft er maar 1 de grootste..

idem als telefoon/gsm markt die vrij werd gegeven wie is de grootste KPN of Vodafone?.

Geplaatst door: eldee ()

Tja... hoe zo moe? Als ze niet bellen gaan ze wel mailen om aandacht op zich te vestigen. Vorige week deed elektran een mailing dat zij er voor gekozen hebben mensen niet lastig te vallen met telefoontjes zoals andere leveranciers dat doen.
Alsof ze met zo`n `adderlijke` mail je niet lastig vallen.
Als de leveranciers de bestaande klant tegen einde van de looptijd van contract een net iets scherpere aanbieding doen dan voor nieuwe klanten op vergelijkingsites dan is kans groter dat klant blijft zitten en hoeft er minder moeite gedaan te worden om klantenbestand minimaal op peil te houden. Een tevreden klant maakt vanzelf reclame voor zijn leverancier.

Dit nieuwsbericht is ouder dan een jaar. Je kunt daarom niet meer reageren.