Wij vergelijken. Jij bespaart.
Ben Woldring
Vragen? Stuur ons een Whatsapp-bericht

Terug naar het nieuwsoverzicht

Oxxio: achterstand eindnota`s weggewerkt

3 reacties

Energieleverancier Oxxio heeft de achterstanden in het versturen van eindafrekeningen weggewerkt. Dit is op 21 maart in een persbericht van de NMa, de Nederlandse Mededingingsautoriteit, bekend gemaakt.

Oxxio is verheugd over dit resultaat en zegt vol vertrouwen bezig te zijn met het verder verbeteren van de administratieve processen en systemen binnen het bedrijf. Optimale klantenservice is een belangrijk speerpunt van Oxxio voor 2006. In de afgelopen maanden is het aantal klachten met meer dan 70% teruggelopen. Ook de snelheid waarmee klachten kunnen worden afgehandeld is enorm verbeterd.

Oxxio heeft een zogeheten 'service monitor' op haar website ontwikkeld om klanten te informeren over de serviceverlening. Zoals de bereikbaarheid van het contact center, gemiddelde wachttijd, gemiddelde afhandeltijd schriftelijke communicatie, gemiddelde afhandeltijd e-mail correspondentie, de service klachtenrapportage en een uitleg over rapportages van de toezichthouder. Ook kan via deze website een klacht gemeld worden. 
  
Volgens de energieleverancier zorgt ook het nieuwe digitale meetsysteem van Oxxio voor een betere dienstverlening. Van deze zogeheten 'slimme meters' zijn inmiddels de eersten bij de klant geïnstalleerd.  Door het op afstand uitlezen van meterstanden is het op tijd versturen van de juiste afrekeningen gewaarborgd en bestaat er een minder grote afhankelijkheid van netwerkbeheerders. De verbruiksgegevens worden dagelijks via het GPRS netwerk van KPN draadloos op afstand opgehaald. De meter kost slechts een paar dubbeltjes per maand meer en leent zich ook goed voor dag- en nachttarief. 

De 'slimme meter' biedt de klanten bovendien de mogelijkheid om doelgericht energie te besparen, door online inzicht in het energieverbruik en de kosten daarvan.  De consument kan daardoor veel beter bepalen op welke manier de energiekosten gedrukt kunnen worden. De besparing betreft niet alleen het kale product stroom of gas zelf, maar met name ook de netwerkkosten, energiebelasting en BTW die over het tarief berekend worden. Oxxio heeft berekend dat dit bij een gemiddeld verbruik van 3500 kWh stroom en 1850 kubieke meter gas een besparing oplevert van maar liefst 200 tot 300 euro per huishouden. De 'slimme meter' wordt zonder meerkosten door Oxxio geplaatst.

Oxxio heeft het aantal klanten zien stijgen van 193.000 eind 2003 naar inmiddels ruim 600.000 en is daarmee de vierde energieleverancier van Nederland.  

Klik hier voor meer informatie en online aanmelden voor Oxxio

Deel dit artikel op:

Reacties (3)

Geplaatst door: j van kooij ()

hier klopt niets van, ik wacht al 3 maanden op jaar afrekening en heb hierover diverse keren gebeld ( dit kost ook veel geld) buiten dat heb ik 119 klachten verzameld op internet van mensen met de zelfde klachten. Dus is er geen sprake van een weggewerkte achterstand.

Geplaatst door: marga ()

Wat mis kan gaan gaat ook mis bij oxxio: ik ben nooit overgestapt naar oxxio, want mijn gesprek is nooit opgenomen, pas na 3 jaar geven ze dit toe; jaarafrekening vanaf juni 2003 na 2 1/2 jaar ontvangen blijkt ook nog dat ze bij de meterstand zelf andere getallen ingevuld hebben wordt er zo even é 4000,00 van onze rekening gehaald, hoe halen ze het trouwens in hu hoofd om geld van mijn rekening te plukken zonder dat ik hierin heb toegestemd; na 3 jaar nog geen gecorrigeerde afrekening ontvangen; na 3 jaar zullen zij de terugstap naar essent afwikkelen, doen ze helemaal niet want dat mogen ze niet eens doen; aanmaningen en interim justitia op je dak voor rekeningen die betaald zijn en ga zo maar door. Op naar OPGELICHT!!!!
Ik leef mee met CJ Pegel, dkoedam, en leen en hoop voor Isa Janssen dat zij haar loon gewoon ontvangt.

Geplaatst door: Dick ()

Als ik lees dat de achterstanden zijn weggewerkt dan val ik bijna van mijn stoel.
Ik zit al maanden te wachten op een CORRECTE afrekening, tot nu toe heb ik alleen maar afrekeningen gekregen die niet klopten. Afhandeling van de klachten is op zijn zachtst gezegd BEROERD bij Oxxio.
Ik ben blij dat ik inmiddels bij een andere leverancier zit, nu maar wachten op de eindafrekeningen van OXXIO. Gezien het feit dat ik nog ruim é 200,00 tegoed heb van dat bedrijf zal het nog wel even duren.
Voor mij heeft Oxxio allang afgedaan, BAHHHHH.

Dit nieuwsbericht is ouder dan een jaar. Je kunt daarom niet meer reageren.