Wij vergelijken. Jij bespaart.
Ben Woldring
Vragen? Wij bellen je graag terug

Terug naar het nieuwsoverzicht

Website Eneco niet klaar voor overstappers

De website van Eneco is nog niet klaar voor nieuwe klanten. Dat zegt onderzoekbureau Cemit, dat gekeken heeft naar de effectiviteit van de websites van de grootste Nederlandse energie-aanbieders.  

De websites van alle grote energiebedrijven zijn de afgelopen maanden aangepast om  overstappers binnen te halen. De onderzoekers beweren dat de site van Eneco minder effectief is dan die de andere grote leveranciers t.w. Essent, Nuon en Delta.

Essent was de winnaar van dit onderzoek dat zich richtte op de categorieën: kwaliteit en hoeveelheid informatie, conversiekracht, gebruikersvriendelijkheid en betrouwbaarheid.  Eneco bleef achter op interactiviteit, productinformatie, voorlichting en advies.  Ook  is op de site geen adviesmodule te vinden die consumenten helpt om hun voordeel te berekenen. Verder  is er  geen aanmeldformulier. Kortom,  Eneco is  online duidelijk nog niet klaar voor nieuwe klanten. volgens Cemit. Toch vonden de onderzoekers nog enkele positieve punten betreffende de snelheid van de website en de 'branding'. 

(Dat Eneco grote waarde hecht aan branding, blijkt wel uit het feit dat  'de zusjes van Eneco energie'  bijna dagelijks zijn te horen op de radio met een inmiddels bekendgeworden deuntje!)

Overigens is op winnaar Essent ook nog veel kritiek. De pagina's op de site zijn door de vele afbeeldingen zo groot dat ze alleen goed toegankelijk zijn via een breedbandverbinding.  Verder zijn er te veel 'clicks' nodig en is de prijsinformatie te ver weggestopt.

Ook keek Cemit  naar de websites van de ‘nieuwe’ energiebedrijven Evolta en Energiebedrijf.com. Uit het onderzoek blijkt dat deze websites in de totaalbeoordeling nog lager scoren.

 

Deel dit artikel op:

Dit nieuwsbericht is ouder dan een jaar. Je kunt daarom niet meer reageren.