Wij vergelijken. Jij bespaart.
Ben Woldring
Vragen? Wij bellen je graag terug
Vandebron
48% van de klanten raadt Vandebron aan.
28% zegt Vandebron misschien aan te raden.

Vandebron reviews, informatie & waardering

Om je te helpen bij je keus, willen wij u zoveel mogelijk informatie over de facturatie en geleverde diensten van Vandebron geven. Twijfel je nog? Lees dan de Vandebron ervaringen en beoordelingen. Is Vandebron je energieleverancier en wil je zelf een ervaring en/of beoordeling over Vandebron plaatsen? Bij klantervaringen kun je uw ervaringen en beoordeling over Vandebron met andere consumenten delen.

Vergelijk alle pakketten van Vandebron
Het voordeligste actiepakket van Vandebron!
Nederlandse groene stroom en gas 1 jr vast Actie
Welkomstpremie
€ 220
Jaarprijs
€ 1894,43
48%
van 258 klanten zou deze leverancier aanbevelen
28% misschien 24% niet

Klantervaringen

Beoordeling
10
Prijsstelling: 9
Klantenservice: n.v.t.
Online dienstverlening: 10
Overstapproces: 10
Duurzaamheid: 10
Facturering: 9
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
Ria 19-7-2019 - 12:18
Overgestapt via Energiewereld.nl

Makkelijke overstap via Gaslicht.com. Doen wij al jaren zonder problemen. Goede prijs en leuke bonus.

  • De prijs en de bonus.

Reacties

Vandebron Webcare 22-7-2019 - 11:22
Hi Ria, bedankt voor de positieve woorden! Goed om te horen dat de samenwerking bevalt 🙂
Beoordeling

Om te zorgen voor betrouwbare reviews van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Energiewereld.nl. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

De review die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
1
Duurzaamheid: n.v.t.
Klachtenafhandeling: 1
Facturering: 1
Online dienstverlening: 1
Klantenservice: 1
Overstapproces: 1
Prijsstelling: n.v.t.
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Luken 18-7-2019 - 14:03

Drama blijft maar voortduren na tig keer mailen en bellen. “Borg” is verzwegen in overstap proces en is onduidelijk en misleidend. Zou gecrediteerd worden maar heb nu via mail en post al derde aanmaning met dreiging incasso en afsluiting. Geen concrete of tijdige antwoorden “klantenservice”. “Leuk” dat “je” belt zeggen ze dan, geen oplossing, onervaren jonge medewerkers die niet weten hoe telefoon gesprek moeten voeren, weer doorverbinden en geen antwoorden wekenlang. Super commercieel gewoon en als je direct weer weg wilt dreigen ze me vage boete en weigeren borg staat te hoog maandbedrag accepteren tegenover. Niet online volledig informeren druist in tegen recht consument alsmede een boete bij opstappen op grond hiervan! In eerdere antwoorden op dit soort reviews van debron “communicatie te verbeteren” maanden later nu... heel erg vervelend en onprofessioneel allemaal!

  • Geen ontdekt
  • Vele

Reacties

Vandebron Webcare 19-7-2019 - 10:42
Beste mevrouw Luken,

Naar meerdere telefonische contacten hebben we per e-mail een oplossing geboden. Op dit moment wachten wij op uw akkoord, zodra we deze ontvangen hebben zullen we dit in gang zetten. We verwachten dat het probleem daarmee is opgelost.
Beoordeling
8
Online dienstverlening: 9
Klantenservice: 8
Prijsstelling: 8
Facturering: 8
Duurzaamheid: 10
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Overstapproces: 6
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
Tom Droste 16-7-2019 - 19:28
Overgestapt via Energiewereld.nl

Zeer prettige klantenservice die hielp met alle vragen. Enige minpunt wat ik had is dat niet alle gegevens correct waren overgenomen vanuit het formulier van gaslicht.com

Opmerking van Energiewereld.nl 17-7-2019 - 10:10
Beste meneer Droste,

Wat prettig om te lezen dat onze service u goed is bevallen. Graag zou ik met u meekijken welke informatie u in onze bevestigingsmail mist. Zou u een e-mail willen sturen naar info@gaslicht.com, met hierin de informatie die u in de mail mist.

Met vriendelijke groet,

Rosanneke van den Broek

Reacties

Vandebron Webcare 17-7-2019 - 15:37
Bedankt voor je reactie. Goed om te horen dat de klantenservice heeft geholpen met het corrigeren van de gegevens. Nog een fijne dag toegewenst!
Beoordeling
8
Klantenservice: n.v.t.
Online dienstverlening: n.v.t.
Duurzaamheid: 9
Prijsstelling: 8
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Facturering: 7
Overstapproces: 8
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
J-P 14-7-2019 - 13:15
Overgestapt via Energiewereld.nl

Prettige leverancier van groene energie. Het was wel merkwaardig dat naar aanleiding van het doorgeven van de meterstanden het maandbedrag € 20,00 omhoog ging terwijl het jaarlijks verbruik lager uitviel dan was doorgegeven bij de overstap.

Opmerking van Energiewereld.nl 16-7-2019 - 16:01
Beste meneer/mevrouw,

Wat fijn dat de duurzame kant van de leverancier u bevalt. Graag zoeken wij wel even voor u uit wat de reden is dat het termijnbedrag hoger uitvalt dan gedacht. Zou u een e-mail met het probleem willen sturen naar info@gaslicht.com, of u kunt even bellen naar 0342 411350. Ik help u graag om opheldering te krijgen bij de leverancier.

Met vriendelijke groet,

Rosanneke van den Broek

Reacties

Vandebron Webcare 17-7-2019 - 15:41
Bedankt voor het delen van je ervaring. Graag geven we je een duidelijke uitleg waarom je termijnbedrag met €20,00 is verhoogd. Zou je hierover een mail willen sturen naar vragen@vandebron.nl, of contact opnemen met onze klantenservice: 0880 - 444 555? Voor nu een fijne dag gewenst!
Beoordeling
8
Duurzaamheid: 8
Overstapproces: 6
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Facturering: 8
Klantenservice: n.v.t.
Prijsstelling: 8
Online dienstverlening: 8
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
Eef 14-7-2019 - 12:39
Overgestapt via Energiewereld.nl

Van groen naar groen overstappen kan ook prima!

  • Gemakkelijk, snel, 100% papierloos
  • Uitlezen slimme gasmeter ging niet goed maar ligt niet aan Stedin.

Reacties

Vandebron Webcare 17-7-2019 - 15:42
Bedankt voor de positieve woorden! Hopelijk is het probleem met de meter snel opgelost.
Beoordeling
2
Online dienstverlening: 1
Klantenservice: 5
Facturering: 1
Overstapproces: 1
Klachtenafhandeling: 4
Prijsstelling: 1
Duurzaamheid: n.v.t.
Ik zou deze leverancier aanraden
Nee
Luken 12-7-2019 - 11:34
Overgestapt via Energiewereld.nl

Helemaal geen zorgeloze overstap, inpertinente facturering vooraf zonder duidelijke communicatie. Kost me al uren tijd en ergernis. Gaan en blijven na vragen en bij derde keer bellen eindelijk afspraken maken via alle kanalen gelijk dreigende “aanmaningen”sturen, nog voordat er geleverd is of meterstanden bekend voor eindafrekening. Welkom nieuw klant! En reactie “leuk” dat je belt, grrr

  • Genoeg
Opmerking van Energiewereld.nl 16-7-2019 - 15:57
Beste meneer/mevrouw,

Wat vervelend om te lezen dat de overstap niet naar wens is verlopen. Ik kan zien dat de leverancier al een reactie heeft gegeven. Maar wanneer wij nog iets voor u kunnen betekenen, hoor ik dat graag van u. U kunt dan een e-mail sturen naar info@gaslicht.com, of even bellen naar 0342 411350.

Met vriendelijke groet,

Rosanneke van den Broek

Reacties

Vandebron Webcare 12-7-2019 - 14:30
Bedankt voor het delen van je ervaring. Jammer om te horen dat de overstap niet naar wens is verlopen. Communicatie is voor ons erg belangrijk en daarom vinden we het ook fijn als dit soort ervaringen worden gedeeld, dan hebben we de kans om onszelf te verbeteren. Je geeft aan dat er geïncasseerd is voordat de levering is gestart, graag lichten we dit toe.

De eerste incasso betreft de garantie van de levering van energie en vindt eenmalig plaats voor de start van het contract. Voorheen incasseerden wij in de maand vooraf. Nu incasseren we het termijnbedrag in de maand zelf. Dit biedt meer flexibiliteit voor klanten, omdat de incassodatum tussen de 1e en 28e van de maand mag vallen, voorheen was dit tussen de 20e en 28e. Om dit te kunnen waarborgen doen we voor de start van het contract eenmalig een incasso ter hoogte van het termijnbedrag. Dit is om de levering te kunnen garanderen aan zowel de klanten, als producenten. Deze regeling is pas kort geleden van start gegaan, het klopt inderdaad dat de communicatie hierover in het begin stroef heeft gelopen. Uiteraard doen we ons uiterste best hier verbetering in te brengen. We hebben het een en ander gewijzigd om dit in de toekomst soepeler te laten verlopen. Helaas heeft dit voor jou geen verschil gemaakt.

We helpen je graag verder en willen er voor zorgen dat de communicatie in de toekomst moeiteloos zal gaan. We staan er altijd voor open om te situatie nogmaals te bespreken . Als je hierin geïnteresseerd bent, aarzel dan niet contact op te nemen via vragen@vandebron.nl of 0880 444 555.
Beoordeling
7
Facturering: n.v.t.
Prijsstelling: 8
Overstapproces: 7
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Duurzaamheid: n.v.t.
Online dienstverlening: 6
Klantenservice: n.v.t.
Ik zou deze leverancier aanraden
Misschien
Krieger 10-7-2019 - 15:45
Overgestapt via Energiewereld.nl

Te veel mails van oude en nieuwe leverancier

  • Weet nog niet
  • Idem

Reacties

Vandebron Webcare 11-7-2019 - 10:41
Goedemorgen, bedankt voor je bericht. Bij de start van het contract krijg je een aantal e-mails betreffende de specificaties van het contract en bijvoorbeeld de meterstanden. Hierna zullen de e-mails verminderen. Mocht je naar aanleiding van deze berichten vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We kijken graag wat we voor je kunnen betekenen!
Beoordeling
9
Prijsstelling: 9
Online dienstverlening: 9
Duurzaamheid: 9
Overstapproces: 9
Facturering: 9
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Klantenservice: 9
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
Henk 10-7-2019 - 15:32
Overgestapt via Energiewereld.nl

Vlotte overstap geregeld via Gaslicht.
Gevraagde aanpassingen maandbedrag en vervaldatum keurig geregeld.

Reacties

Vandebron Webcare 10-7-2019 - 15:43
Hi Henk, goed om te horen dat de overstap vlot is verlopen! Bedankt voor je bericht 🙂
Beoordeling
9
Klachtenafhandeling: n.v.t.
Overstapproces: 10
Duurzaamheid: 8
Facturering: 8
Online dienstverlening: 9
Klantenservice: 8
Prijsstelling: 9
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
J.steenstra 10-7-2019 - 10:23
Overgestapt via Energiewereld.nl

Vlotte overstap,geen problemen via overstap gaslicht.com tevreden met de overstap van de bron.Top....

Reacties

Vandebron Webcare 10-7-2019 - 10:33
Super, daar worden we blij van!
Beoordeling
8
Online dienstverlening: 8
Klachtenafhandeling: 8
Duurzaamheid: 8
Overstapproces: 8
Prijsstelling: 8
Klantenservice: 8
Facturering: 8
Ik zou deze leverancier aanraden
Ja
h.j. braaksma 8-7-2019 - 19:35
Overgestapt via Energiewereld.nl

zijn nog maar vanaf mei bij van de bron tot nu toe geen problemengee

  • nog geen ervaring met van de bron
  • geen opmerkingen

Reacties

Vandebron Webcare 10-7-2019 - 10:32
Bedankt voor de positieve review 🙂